• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3747 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ بهمن

نگاهي به مدعيان وزن 86 كيلوگرم جام جهاني كشتي آزاد

حسن يزداني در جنگ ستاره‌ها

اميررضا احمدي

به عقيده كارشناسان مسابقات وزن 86 كيلوگرم به دليل حضور حسن يزداني و ديگر مدعيان مي‌تواند گل سرسبد مسابقات جام جهاني باشد. حسن يزداني ستاره اين روزهاي كشتي ايران و عليرضا كريمي نفر سوم مسابقات جهاني لاس وگاس، بايد به مصاف رقباي خود در اين وزن بروند. افت فاحش عليرضا كريمي در المپيك و مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان سبب شد تا كادر فني تيم ملي براي صعود يزداني به يك وزن بالاتر متقاعد شوند. البته اين امر مي‌تواند موجب اوج گرفتن هردو شود و آنها را تقويت كند.
حسن يزداني با كسب طلاي المپيك ريو، نبوغ خودش را نشان داد و پس از صعود به وزن بالاتر، در جام تختي نمايش درخشاني داشت؛ اما جام جهاني به نظر محك جدي‌تري است هر چند كه عبدالرشيد سعداله يف ملقب به تانك روسي در اين مسابقات غايب است؛ اما مدعيان زيادي هستند كه انتظار يزداني را مي‌كشند. شير بچه مازني مي‌تواند با درخشش در وزن جديد يك بار ديگر نشان دهد كه نمايش فوق‌العاده او در وزن جديد نيز ادامه دارد.
اما عليرضا كريمي هم استعدادي بنام و آزادكاري قدرتمند است كه مي‌تواند از جام جهاني روند بازگشت را استارت بزند. كريمي در المپيك و جام جهاني در قواره خودش ظاهر نشد اما مي‌تواند در اين مسابقات به روزهاي اوج بازگردد و حتي حسن يزداني را به چالش بكشد. كريمي اين سال‌ها در عين سادگي و سكوت درخشيده و در جهاني لاس وگاس با يك كشتي جسورانه به تنها كشتي‌گيري تبديل شد كه سعداله يف روس را تهديد كرد تا شايستگي‌هايش را به جهانيان نشان دهد. اما سواي اين دو كشتي گير مدعيان ديگري هم در اين وزن به روي تشك مي‌روند. سليم ياشار آزادكار روسي الاصل تركيه و دارنده مدال نقره المپيك از مدعيان اصلي اين وزن محسوب مي‌شود. مرد تنومند ترك‌ها در سال‌هاي اخير درخشش قابل توجهي داشته و عناوين زيادي را درو كرده. ياشار كشتي‌گير با ذكاوت و با تكنيكي است كه كشتي او با نمايندگان كشورمان قطعا همه را به وجد مي‌آورد. ياشار مي‌تواند زنگ خطر اصلي و سنگ محك جدي براي ملي‌پوشان ايران باشد.
شريف شريف‌اف از آذريايجان ديگر مدعي تراز اول اين وزن به شمار مي‌رود. كسي كه طلاي المپيك و برنز آن را در ويترين مدال‌هايش دارد و يكي از باتجربه‌هاي اين وزن است. شريف‌اف در المپيك لندن با احسان لشگري سرشاخ شد و البته كمي خوش‌شانس بود كه توانست از سد لشگري بگذرد و قهرمان المپيك شود. مي‌توان گفت شريف‌اف كشتي گير زير‌گيري است كه با تكيه بر قدرت بدني بالا و زور نهفته در عضلات حريفان را به سختي مي‌اندازد. البته ممكن است مصاف او با كشتي‌گيران ايراني را نبينيم اما به هر حال ديدن كشتي‌هاي او خالي از لطف نيست. داتو مارساگيشويلي را هم بايد در زمره مدعيان اصلي اين وزن رديف كرد. اين گرجستاني خوش تكنيك و خوش استيل نفر سوم المپيك و جهان و قهرمان اروپا است. داتو كشتي بلد و البته كم نفس اگر آماده باشد مي‌تواند تمامي معادلات را به هم بزند. اويتمن اورگودول و اونوربات پوريوجاو از مغولستان و الكساندر گوستيف آذربايجاني و همچنين نمايندگان هند و امريكا در اين وزن هم مي‌توانند رقيبان را اذيت و آناليزها را نقش بر آب كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون