• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3765 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

عددنوشت

رشد پروازهاي نوروزي 96
 با نزديك شدن به آغاز تعطيلات نوروزي و برنامه‌هاي ۲۰ روزه سفر در اين ايام سازمان هواپيمايي بار ديگر بر لزوم رعايت برخي جوانب ايمني در خريد بليت تاكيد كرد. براساس برآوردهاي صورت گرفته از سوي اين سازمان ۱۴ ايرلاين داخلي فعال در آسمان ايران از تاريخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردين‌ماه بيش از ۱۴ هزار پرواز انجام خواهند داد. اين پروازها كه در حدود ۶۰ فرودگاه فعال داخلي انجام مي‌گيرد، در قياس با مدت مشابه سال گذشته رشدي ۱۱ درصدي را نشان مي‌دهد. طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي وزارت راه و شهرسازي كه البته با همكاري ايرلاين‌هاي داخلي همراه شده بنا بر آن است كه نرخ بليت پروازهاي داخلي با وجود آنكه همچنان براساس آزادسازي اعلام مي‌شود اما شرايطي معقول داشته باشد و از افزايش غيرقابل كنترل قيمت‌ها جلوگيري شود. در طول ماه‌هاي گذشته سازمان هواپيمايي توانسته شرايط را طوري مديريت كند كه در ايام پيك سفر، نرخ‌ها از حالت عادي آن خارج نشوند و به نظر مي‌رسد در تعطيلات نوروز امسال نيز همين شرايط ادامه خواهد داشت.

كاهش تعرفه‌ راه‌آهن ايران- روسيه
در اجلاس سه‌جانبه راه‌آهن ايران، روسيه و آذربايجان براي فعال‌سازي كريدور شمال - جنوب تعرفه‌ها ٥٠ درصد كاهش داشت. بخش ديپلماسي رسانه‌اي سفارت كشورمان در مسكو اعلام كرد: نمايندگان راه‌آهن‌هاي سه كشور ايران، روسيه و آذربايجان در خصوص سازماندهي حمل بار در چارچوب كريدور حمل و نقل بين‌المللي شمال- جنوب از طريق قلمرو آذربايجان و همچنين توسعه پتانسيل ترانزيتي ترمينال مرزي آستاراي ايران به بحث و گفت‌وگو نشستند. محور اصلي مذاكرات سه‌جانبه تعيين نرخ تعرفه ترجيحي براي سال 2017 و تعيين زمان سير بار در اين مسير بود. نمايندگان سه كشور در خصوص فعال‌سازي اين مسير براي حمل بار كشورهاي روسيه، آذربايجان، بلاروس، لتوني، استوني و فنلاند به طرف خليج‌فارس و هند و بالعكس بحث و تبادل‌نظر كرده و در خصوص تعرفه‌هاي آن به توافق نظر رسيدند.

واردات خودروهاي امريكايي
آمار گمرك ايران نشان مي‌دهد كه سهم خودرو از واردات در ۱۱ ماهه سال جاري، حدود يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار بوده است. در ۱۱ ماهه سال جاري تعداد ۶۱ هزار و ۲۴۵ دستگاه خودرو به ايران وارد شده كه ارزش آن به حدود يك ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار مي‌رسد. در عين حال، ارزش ريالي واردات خودرو به ايران در اين مدت نيز رقمي در حدود ۵۰ هزار ميليارد تومان است. بر اساس مقررات واردات، خودروهاي واردشده بسته به نوع و حجم موتور مشمول پرداخت تعرفه‌هاي مختلفي مي‌شوند كه واردكننده براي ورود به كشور بايد اين تعرفه‌ها و عوارض را بپردازد. به اين ترتيب خودروهاي با حجم موتور كمتر از ۲۰۰۰ سي‌سي بايد ۴۰ درصد و خودروهاي با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سي‌سي ۵۵ درصد از ارزش سيف خودروهاي وارداتي را براي ورود به ايران پرداخت كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون