• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3765 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

خبر كوتاه

پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش پرداخت مي‌شود
ايلنا| وزير آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۶ پاداش بازنشسته‌هاي اين وزارتخانه را پرداخت مي‌كنيم.
فخرالدين احمد دانش‌آشتياني در پاسخ به اين سوال كه چرا در بودجه آموزش و پرورش براي سال ۹۶ رديف اعتباري براي پايان خدمت بازنشستگان و رتبه‌بندي فرهنگيان در نظر گرفته نشده است، عنوان كرد: با توجه به مصوباتي كه اخيرا در بودجه ۹۶ در مجلس تصويب شد، به نظر مي‌رسد كه قسمتي از اين مسائل قابل حل است.
او افزود: در واقع اعتباري كه در چند قسمت بودجه آمده كمكي به بودجه آموزش و پرورش است كه بتوانيم در سال ۹۶ پاداش بازنشسته‌هاي اين وزارتخانه را پرداخت كنيم.
وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: خبر خوش من براي فرهنگيان اين است كه براي سال آينده رديف‌هاي خوبي در بودجه مورد تصويب قرار گرفته كه مي‌تواند با برنامه‌ريزي در خدمت ارتقاي سطح كيفي مدارس و كمك به سرانه‌هاي مدارس و معيشت معلمان قرار بگيرد.

 

عضو شوراي شهر تهران مطرح كرد
پول ۳ بالگرد آتش‌نشاني را مي‌برند براي همايش‌هاي نمايشي

مهر| عضو شوراي شهر تهران با انتقاد از برپايي برخي همايش‌هاي نمايشي گفت: با هزينه اين همايش‌ها مي‌توان بالگردهاي آتش‌نشاني خريد. محسن سرخو در اعتراض به برخي از مفاد اين لايحه گفت: در يكي از مفاد اين لايحه كه عنوان آن در ظاهر ارتقاي فرهنگي است ۳۰ ميليارد تومان افزايش هزينه داده شده است كه معادل قيمت ۳ بالگرد آتش‌نشاني است.
اين عضو شوراي شهر تهران عنوان كرد: درست است كه عنوان اين بند ارتقاي فرهنگي است اما همه ما مي‌دانيم كه اين پول براي هزينه در همايش‌ها وسمينارهايي است كه در سطح مناطق شهر تهران برگزار مي‌شوند و مشخص هم نيست ضروري هستند يا خير. چرا بايد پول ۳ بالگرد آتش‌نشاني را بدهيم براي يكسري نمايش كه ضرورت آنها هم مشخص نيست.
وي همچنين با اشاره به حذف ۵۴۵ ميليارد تومان از رديف‌هاي بودجه سال ۹۵ و هزينه اين مبالغ در رديف‌هاي ديگر كه از مفاد لايحه ارايه شده از سوي شهرداري تهران بوده است گفت: بايد شهرداري به صورت دقيق مشخص كند اين مبلغ از كدام رديف‌هاي بودجه حذف شده و همچنين علت حذف اين مبالغ كه جزيي از بودجه سال ۹۵ بوده است و قرار است در زمينه‌هاي ديگري مورد استفاده قرار بگيرد چيست.
سرخو اظهار نگراني كرد ممكن است اين پول‌ها از بودجه اختصاص داده شده براي اتوبوسراني و حمل و نقل عمومي هزينه شود و پيشنهاد كرد از مبالغ اختصاص يافته براي حمل و نقل عمومي در سال ۹۶ هيچ مبلغي كسر نشود لذا شهرداري تهران مكلف شد تغييري در رديف‌هاي بودجه حمل و نقل عمومي در سال ۹۶ اعمال نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون