• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3765 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۹ اسفند

خبر كوتاه

ديدار قطر با آذربايجان پشت درهاي بسته
تيم ملي فوتبال قطر خود را آماده دور برگشت انتخابي جام جهاني 2018 روسيه مي‌كند و در ديدار نخست بايد در ورزشگاه خانگي خود از ايران، صدرنشين گروه پذيرايي كند. قطري‌ها براي آمادگي هرچه بيشتر ديدار برابر ايران قرار است كه پنجشنبه ديدار دوستانه‌اي را با تيم ملي آذربايجان برگزار كنند. خورخه فوستاتي سرمربي تيم ملي فوتبال قطر تاكيد دارد كه بايد اين ديدار پشت درهاي بسته و به دور از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شود. روزنامه الشرق قطر نوشت كه اين تصميم فوساتي به خاطر ترس از برملا شدن تركيب تيمش برابر ايران است. اين روزنامه قطري نوشت كه سرمربي اروگوئه‌اي عنابي پوشان در نيمه نخست اين ديدار به بازيكناني كه قرار است در ديدار برابر ايران به ميدان بروند بازي مي‌دهد و در نيمه دوم آنها را تعويض مي‌كند. تيم ملي فوتبال ايران هم ديدار دوستانه‌اي را با تيم ملي فوتبال عراق برگزار خواهد كرد كه اين ديدار هم پشت درهاي بسته خواهد بود. جدال رفت ايران و قطر با دو گل به سود شاگردان كي‌روش به پايان رسيد.


۱۸ ميليارد تومان فدراسيون فوتبال در حبس FIFA و AFC
فيفا و AFC رقمي در حدود ۵ ميليون دلار به فدراسيون فوتبال ايران بدهكار هستند. در صورتي كه اين پول پرداخت شود بخش بزرگي از مشكلات فدراسيون فوتبال رفع خواهد شد. در حالي كه در چند وقت اخير فدراسيون جهاني فوتبال حدود يك ميليون ۷۰۰ هزار فرانك از مطالبات فدراسيون فوتبال ايران را پرداخت كرد اما اين پول تماما در اختيار چند باشگاهي قرار گرفت كه در جام جهاني اخير نمايندگاني را در تيم‌هاي ملي داشته‌اند. با اين حال فدراسيون فوتبال هم با توجه به تحريم‌هايي كه در چند سال اخير گريبان‌گير ايران شده، هنوز موفق به دريافت همه مطالباتش از فيفا نشده است. به گفته مهدي تاج، اين مطالبات رقمي در حدود ۵ ميليون دلار است كه تقريبا معادل ۱۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان مي‌شود كه بخشي از آن در اختيار AFC و بخشي هم در اختيار فيفا است. اگر اين رقم در چند ماه آينده به دست فدراسيون فوتبال برسد - كه كار بسيار مشكلي است - فوتبال ايران مي‌تواند برنامه‌ريزي بسيار بهتري را براي ادامه راهش در مسير جام جهاني به انجام برساند.


استراليايي‌ها بعد از ۲۰ سال به تهران مي‌آيند
تيم‌ ‌ملي عراق كه به دليل مشكلات داخلي نمي‌تواند در خاك كشور خود از رقبايش پذيرايي كند در طول دور رفت بازي‌هاي انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ در تهران از تايلند ميزباني كرد. عراقي‌ها براي دور برگشت اين مسابقات هم تهران را به عنوان محل ميزباني خود انتخاب كردند و ورزشگاه دستگردي روز سوم فروردين ماه سال ۹۶ ميزبان تيم‌هاي عراق و استراليا خواهد بود. اين تيم پيش از برگزاري اين بازي ديدار دوستانه‌اي را با تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران برگزار خواهد كرد كه اين ديدار ساعت يازده صبح ۲۸ اسفندماه ۹۵ در ورزشگاه آزادي و پشت درهاي بسته برگزار مي‌شود. عراقي‌ها سه روز پيش از اين ديدار دوستانه يعني ۲۵ اسفند در تهران حاضر خواهند شد. همچنين تيم‌ ‌ملي استراليا كه آخرين بار در سال ۷۶ و براي ديدار پلي‌آف جام جهاني مقابل ايران در تهران حاضر شده بود، ۲۸ يا ۲۹ اسفند به تهران مي‌آيد. هر دو تيم عراق و استراليا تمرينات خود را تا ديدار سوم فروردين در ورزشگاه شهداي قدس برگزار خواهند كرد. ديدار دو تيم ساعت 16:30 در ورزشگاه دستگردي تهران برگزار مي‌شود.


كسب سهميه در دوچرخه سواري پيست قهرماني جهان
محمد دانشور پس از اينكه در مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا موفق به گرفتن مدال طلاي يك كيلومتر تايم تريل شد، اكنون يك سهميه نيز در مسابقات پيست قهرماني جهان گرفت. مسابقات پيست قهرماني جهان 23 فروردين در هنگ‌كنگ برگزار مي‌شود. آسيا در ماده يك كيلومتر تنها سه سهميه كسب كرده است كه يك سهميه آن را كشور عزيزمان گرفته است. هنگ كنگ و قزاقستان دو سهميه ديگر آسيا را كسب كرده‌اند.
جايگاه نخست ايران در رده‌بندي تيمي اسكي لبنان
با ادامه روند موفق اسكي بازان آلپاين ايران يك مدال طلا و نقره ديگر توسط حسين ساوه شمشكي و محمد كيادربندسري در رقابت‌هاي بين‌المللي لبنان براي ايران به دست آمد تا ايران در رده‌بندي تيمي عنوان نخست اين رقابت‌ها را كسب كند. در روز دوم رقابت‌هاي بين‌المللي اسكي آلپاين لبنان حسين ساوه شمشكي به مدال طلا رسيد و محمد كيادربندسري مدال نقره اين رقابت‌ها را به گردن آويخت. بدين‌ترتيب ملي پوشان ايران با كسب دو مدال طلا و دو نقره در رده‌بندي تيمي جايگاه نخست را كسب كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون