• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3795 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

روحاني در آيين گشايش يك پروژه‌تاريخي ‌نفتي و جشن خودكفايي بنزين:

دلواپس افتتاح طرح‌ها شده‌اند

گروه سياسي| در روز ملي «خليج فارس» چهارمين سخنراني انتخاباتي خود را در بندرعباس ايراد كرد و خبر مهمي را به گوش ملت ايران رساند؛ اينكه به مناسبت‌هاي روز دهم ارديبهشت ماه بايد روز آغاز خودكفايي بنزين را هم اضافه كرد. حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهوري كه چهار سال سكان اداره كشور را عهده‌دار بوده بيش از هر چيز بر كارنامه‌اش تكيه كرده است. او برخلاف چهار سال پيش چندان وعده و وعيدي نمي‌دهد و مهم‌ترين وعده‌اش ادامه راهي است كه از همان ابتدا آن را تدبير و عقلانيت و البته اميد ناميده بود. ميتينگ‌هاي انتخاباتي حسن روحاني در هر شهري با شور و هيجان همراه است و البته مطالباتي كه در اين سال‌ها بارها از زبان چهره‌هاي اصلاح‌طلب شنيده شده و مردم نيز در هر فرصتي كه پيش آمده آنها را بيان كرده‌اند. مطالباتي كه اكنون عمري هفت ساله پيدا كرده‌اند و سايه افرادي كه در اين سال‌ها داراي محدوديت بوده‌اند به روشني بر فضاي انتخابات سنگيني مي‌كند، سايه‌اي كه گاه در مناظرات با بيان جمله‌هاي تاريخ آنها از زبان مخالفان‌شان هويدا مي‌شود و گاه در شعارهاي پي در پي مردمي كه آمده‌اند تا حمايت خود را از حسن روحاني علني كنند و پاي سخنراني‌هايش مي‌نشينند. ديروز اما نكته چشمگيرتر ديگري در سالن فجر بندرعباس مورد توجه قرار گرفت و آن حضور پر شور زنان در سخنراني حسن روحاني بود، به گونه‌اي كه مي‌توان گفت بيش از ۵۰ درصد از شركت‌كنندگان را بانوان تشكيل مي‌دادند. روحاني در ميان شعارهايي همچون «سلام بر خاتمي، درود بر روحاني»، «وصيت هاشمي حمايت از روحاني»، «روحاني روحاني حمايتت مي‌كنيم» وارد سالن محل سخنراني شد تا پيش از آغاز سخنراني انتخاباتي خود خبر مهمي را بدهد و براي اعلام آن با اين مقدمه آغاز كرد كه امروز روز باشكوهي است چون علاوه بر ميلاد اباعبدالله(ع)، روز ملي خليج‌فارس است و در ادامه اعلام كرد «امروز آغاز خودكفايي كشور ما در بنزين است». با بيان اين جمله از زبان روحاني صداي تشويق‌هاي جمعيت بالا گرفت و روحاني سلام خود به مردم بندرعباس را اينگونه ايراد كرد و گفت: سلام بر جاي جاي اين استان عزيز و دلاور هرمزگان، اينجا سرزمين دلاوري‌ها و ايستادگي‌ها و بندر مبارزه با استعمار خارجي‌هاست.
اگر برجام نبود...
حسن روحاني در صحبت‌هايش مهم‌ترين وعده‌هايش در سال 92 را يادآور شد و اينكه امروز در كجاي مسيري كه در خرداد ماه 92 آغاز شده است، ايستاده‌ايم و اينكه اگر برجام نبود در كدام نقطه قرار داشتيم. رييس‌جمهور گفت: ما در خرداد 92 با هم براي آزادي ايران عزيزمان پيمان بستيم، ما پيمان بستيم تا دست به دست هم بدهيم و اموال ايران را كه در جاي‌جاي جهان توقيف شده بود آزاد كنيم و به ايران بازگردانيم. به گزارش ايسنا، او در ادامه گفت: فاز اول پالايشگاه ستاره خليج‌فارس كه امروز افتتاح خواهد شد، يكي از افتخارات صنعت نفت ايران خواهد بود. تمامي تجهيزات اصلي اين پالايشگاه سال‌ها پيش خريداري شده بود، اما در كشورهاي مختلف توقيف بود و اگر برجام نبود اين پالايشگاه هيچ‌وقت افتتاح نمي‌شد. آنها كه مي‌گويند آثار برجام را نديده‌ايم امروز به پالايشگاه ستاره خليج فارس بيايند و ببينند كه همه تجهيزات خريداري شده نه تنها به ايران آمده كه نصب هم شده است. روحاني در ادامه صحبت‌هايش بار ديگر بركات برجام را به عنوان مهم‌ترين دستاورد دولتش به رخ كشيد و گفت: اگر قبل از برجام مي‌توانستيم تحريم‌ها را دور بزنيم و تجهيزاتي وارد كنيم، اگر اين تجهيزات خراب بود به گردن خودمان مي‌افتاد. اما امروز سازنده تجهيزات بايد آنها را سالم به ملت تحويل بدهد. عهد ما با هم در خرداد 92 اين بود كه راهي را انتخاب كنيم كه اموال ايران را حراست كنيم و با هم قدمي ‌برداريم تا پروژه‌هاي مهم كشورمان افتتاح شوند. سخنراني بندرعباس فرصتي بود تا حسن روحاني پاسخ منتقدانش را بدهد، منتقداني كه به گفته خودش تا ديروز دلواپس برجام بودند و حالا دلواپس افتتاح پروژه‌ها شده‌اند. اشاره رييس‌جمهور به انتقادهايي است كه در چند هفته اخير به افتتاح پارس جنوبي شده بود و مخالفان دولت آن را حركتي انتخاباتي خوانده بودند. روحاني با انتقاد از كساني كه از افتتاح پروژه‌ها انتقاد مي‌كنند، تصريح كرد: بعضي‌ها فكر مي‌كنند كه افتتاح كردن مثل زدن كليد يك لامپ است. براي پروژه‌ها چندين سال تلاش شده است. اين پالايشگاه از سال 86 شروع شده و تا سال 92، 40 درصدش تكميل شده بود. آن هم قسمت‌هايي مثل لوله‌كشي و منابع ساخته شده و بسياري از تجهيزات در آن نبود. ما هر طرحي كه تكميل شود را به خاطر دلواپس‌ها يك روز هم صبر نمي‌كنيم و افتتاح مي‌كنيم. فكر مي‌كرديم دلواپس‌ها براي برجام دلواپس هستند اما بعد ديديم كه براي افتتاح هم دلواپس‌ هستند! او اضافه كرد: اين پالايشگاه جزو پروژه‌هايي بود كه من هر هفته آن را دنبال و از وزير نفت درباره‌اش سوال مي‌كردم. دولت يك ميليارد و 400 ميليون دلار براي اين پالايشگاه هزينه كرده كه فاز اول آن ديروز تكميل شد و امروز افتتاح مي‌شود و ان‌شاءالله طي يكي، دو هفته آينده توليد بنزين در اين پالايشگاه روزانه به 12 ميليون بشكه خواهد رسيد. روحاني همچنين خاطرنشان كرد: در خرداد 92 پاي صندوق راي رفتيم تا كشورمان به جاي مصرف بنزين آلوده، بنزين سالم مصرف كند و در گازوييل و بنزين به خودكفايي برسيم. ما امروز گازوييل وارد نمي‌كنيم بلكه صادر هم مي‌كنيم و به زودي تا پايان امسال نه تنها بنزين را وارد نخواهيم كرد بلكه به تدريج به صادرات آن خواهيم پرداخت.
نمي‌خواهيم به عقب برگرديم
روحاني در ميدان انتخابات اين دوره بيش از هر چيز بر داشته‌هايش تكيه كرده است، بر داشته‌هايي كه در اين چهار سال پديد آورده است و از همين روست كه مي‌گويد: بعضي‌ها شعار مي‌دادند و مي‌گفتند قدرت ملي ولي ما كمتر حرف زديم اما به جاي آن انبار سلاح‌هاي استراتژيك ما در طول اين سه سال و نيم به اندازه 10 سال قبل است. ما راهي را شروع كرده‌ايم كه شعار ندهيم بلكه عمل كنيم. راهي كه آزادي ملت ايران را تضمين كنيم و خرافه‌گرايي را كنار بگذاريم. مردم بايد در مسير آزادي و وحدت قرار بگيرند و اساس كار در دولت تدبير و اميد شايسته‌سالاري است. او اضافه كرد: ما براي نخستين بار در دولت يازدهم شاهد شروع به كار 700 هزار خانم هستيم. ما با هم عهد بستيم كه با سلاح‌هاي قوميتي، مذهبي، استاني و شرق و غرب را از بين ببريم. امروز از شما مي‌پرسم كه آيا شيعه و سني امروز بيشتر احساس برادري مي‌كنند يا درسال 91؟ يا اقوام مختلف ايراني امروز بيشتر احساس انسجام و وحدت ملي مي‌كنند يا در سال 91؟ و مردم ايران امروز احساس امنيت بيشتري مي‌كنند يا درسال 91؟
پاسخ روحاني به رقبا
حسن روحاني در ادامه پاسخ وعده‌هاي رقيبانش را نيز داد و بار ديگر كنايه دولت پر حرف و حديث احمدي‌نژاد را كه مورد حمايت همه‌جانبه اصولگرا‌ها بود را بيان كرد و گفت: آنها مي‌گويند كه ما شغل ايجاد مي‌كنيم، در هشت سال قبل خودشان و دوستان‌شان امتحان‌شان را پس دادند. آن زمان كه قيمت نفت چند برابر بود چند شغل درست كرديد؟ دولت يازدهم با وجود سختي‌ها و مشكلات در سال‌هاي 94 و 95 حداقل سالي 640 هزار شغل جديد براي مردم درست كرده است. در دولت قبل مسوولان فقط اعلام مي‌كردند اما ما چيزي را از خودمان اعلام نمي‌كنيم. بلكه رييس‌جمهور شما با استناد به مركز آمار صحبت مي‌كند. او ادامه داد: عهد ما اين بود كه مراكز تخصصي مثل سازمان برنامه را بازسازي كنيم و مراكز آماري را آزاد بگذاريم. آنها هستند كه آمار را اعلام مي‌كنند. قرار ما تشكيل دولت راستگويان بود. چرا كه تمام مشكل ما از دروغ است. ما مسير صداقت و شفافيت را شروع كرده‌ايم و به دروغ باز نمي‌گرديم.
قواعد رقابت انتخاباتي را بلد نيستند
حسن روحاني پس از سخنراني در جمع مردم بندرعباس در پالايشگاه ستاره خليج‌فارس حضور يافت و اين پالايشگاه را افتتاح كرد. به گزارش ايرنا، حسن روحاني در آيين بهره‌برداري از مرحله نخست پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس گفت: يك عده وقتي دولت انتخاب مي‌شود تازه دعواي‌شان آغاز مي‌شود كه نشان مي‌دهد قواعد رقابت انتخاباتي را بلد نيستند. او اين رويه را اشتباه خواند و افزود: در رقابت‌هاي انتخاباتي برخي خود را در معرض راي قرار داده و مردم از بين آنان انتخاب مي‌كنند، پس انتظار آن است كه پس از انتخابات همه اقشار و گروه‌ها به فرد برگزيده مردم براي پيشبرد امور كمك كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون