• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3795 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

عددنوشت

سهم ايران در تجارت جهاني مرغ
حسن ركني، معاون وزير جهاد كشاورزي از بهبود بيش از پنج ميليارد دلاري تراز تجاري بخش كشاورزي در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: ايران با صادرات حدود ۱۰۰ هزار تني گوشت مرغ سهمي حدود يك درصد در بازار و تجارت جهاني گوشت مرغ دارد. ايران تا ديروز وارد‌كننده گوشت مرغ بود اما اكنون به صادركننده تبديل شده است؛ بنابراين ادبيات در اين صنعت تغيير كرده است. وي افزود: پتانسيل صنعت جوجه‌كشي را در ايران داريم كه دو برابر از ظرفيت مورد نياز در داخل است اما دستگاه‌هاي مورد نياز به روز نيستند كه بايد تغيير كنند. اتفاقات بسياري مي‌توانند كيفيت توليد را در اين صنعت افزايش دهند. با امكانات موجود مي‌توانيم از طريق بهبود شرايط توليد تا ۵۰۰ هزار تن ميزان توليد را افزايش دهيم اما براي افزايش قدرت رقابت‌پذيري بايد بازنگري اساسي در توليد صورت گيرد كه از نظر كيفي و استاندارد‌سازي مطابق بازارهاي جهاني باشد.


تردد گردشگر به ماكو
 آمارها نشان مي‌دهد كه در عيد امسال تنها ۸۰۰ هزار گردشگر به ماكو آمدند. تا چند سال گذشته شهرستان ماكو شهري در سوت و كور بود اما از چندي پيش نه‌تنها مسافران داخلي به منطقه آمده‌اند بلكه گردشگران كشورهاي همسايه نظير تركيه، ارمنستان و نخجوان به ماكو آمدند. حسين فروزان با اشاره به اينكه از هفته آتي پروازهاي هوايي منطقه آزاد ماكو آغاز فعاليت مي‌كند، گفت: در سال‌هاي گذشته شهرستان ماكو سوت و كور بود اما اكنون بيش از سه ميليون خودرو در اين شهرستان تردد مي‌كنند. مديرعامل منطقه آزاد ماكو با بيان اينكه دومين دوره رالي گردشگري بانوان از بيستم تا بيست و دوم ارديبهشت ماه در منطقه آزاد ماكو برگزار مي‌شود، گفت: شهرستان ماكو در شمال غرب ايران بزرگ‌ترين وسعت مناطق آزاد كشور را دارد اما متاسفانه از ظرفيت‌هاي موجود اين منطقه به درستي استفاده نكرديم. حسين فروزان به جذب گردشگر منطقه آزاد ماكو اشاره كرد و افزود: از چند سال گذشته توانستيم در جذب گردشكر پيشرفت خوبي داشته باشيم و طبق آمارها در ۹ ماهه اول سال ۹۴، يك ميليون و ۸۰۰ هزار خودرو در منطقه تردد مي‌كرد.


 سهم يك ايرلاين در بدهي‌هاي نفتي
مدير امور مالي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به آخرين وضعيت بدهي ايرلاين‌ها به اين شركت، اظهار كرد: ۳۰ درصد اين بدهي‌ها متعلق به شركت هواپيمايي آسمان بود كه طبق تهاتري كه بين اين شركت و دولت صورت گرفت، به طور كامل تسويه شد. حسني، با بيان اينكه ميزان بدهي ايرلاين‌ها نسبت به چند سال اخير افزايش نداشته است، با اشاره به فروش نقدي سوخت به ايرلاين‌ها، تصريح كرد: از آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ فروش سوخت به ايرلاين‌ها به صورت نقدي صورت گرفت و از آن تاريخ به بعد كل بهاي فرآورده‌ها وصول شده است. از سوي ديگر شركت‌هاي هواپيمايي نسبت به تعيين تكليف بدهي سنواتي خود اقدام كرده‌اند و براي تسويه اين بدهي يا چك ارايه كردند يا بدهي خود را تقسيط كردند.

اشتغال خدمات در سال ۹۵
عيسي منصوري، معاون اشتغال وزير كار با تشريح جزييات طرح كارانه جوانان، تمركز بر بخش خدمات و بنگاه‌هاي خرد و كوچك را اولويت ايجاد اشتغال در دولت يازدهم عنوان كرد. بر اساس برنامه ششم توسعه دولت موظف است تا سند ملي اشتغال را به منظور دستيابي به نرخ بيكاري تك رقمي در پايان برنامه تدوين كند كه طبعا در قالب اين سند مي‌توانيم به جنبه‌هاي فراگير و دقيق سياستگذاري استراتژيك براي ايجاد اشتغال پايدار دست پيدا كنيم. در دولت يازدهم تلاش ويژه‌اي براي خروج از بحران رشد منفي و ايجاد ثبات اقتصادي صورت گرفت كه حاصل آن تحقق رشد اقتصادي ۷ درصدي بود. معاون اشتغال وزير كار با بيان اينكه بيش از ۷۵ درصد اشتغال جديد در سال گذشته در بخش خدمات صورت گرفته است، تمركز بر بنگاه‌هاي خرد و كوچك، بخش خدمات و مشاغل غيررسمي را در اولويت ايجاد اشتغال دانست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون