• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3795 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

خبر كوتاه

حداقل حقوق مستمري‌بگيران تامين‌ اجتماعي يك ميليون و۱۰۰ هزار تومان شد

ايلنا| به دنبال اجراي سياست‌هاي حمايتي دولت و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي از حداقل بگيران، براي دومين سال متوالي ميزان دريافتي حداقل‌بگيران تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشور  افزايش يافت.
براساس تصميم هيات دولت و با هدف تقويت قدرت خريد و بهتر شدن وضعيت معيشت حداقل بگيران تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري، ۱۴/۵ درصد به ميزان حداقل مستمري و ۱۲ درصد به علاوه ۶ هزار و ۷۶۶ ريال نيز به ساير سطوح اضافه شده است. براساس اين گزارش آن دسته از مستمري‌بگيران كه با وجود افزايش ۱۴/۵ درصدي، رقم دريافتي‌ آنها كمتر از ۱ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان باشد، سازمان تامين اجتماعي مكلف است تا حداقل مستمري را به مرز يك و ميليون صدهزار تومان برساند.


وزير كار:
مسوول صدور  بخشنامه تفكيك جنسيتي، منادي حقوق زنان شده

ايرنا|  وزير تعاون گفت: مسوول دستگاهي كه بخشنامه تفكيك جنسيتي صادر مي‌كرد، امروز منادي حقوق زنان شده است، در آستانه انتخابات اينها منادي حقوق زن مي‌شوند و در دوربين و چشم مردم نگاه مي‌كنند و دروغ مي‌گويند.  «علي ربيعي» گفت: هنوز در موضوع كارگر فارغ از جنسيت، نياز به انديشه و فهم بيشتر در بحث كار، توليد ملي و ارزش‌هاي اجتماعي و اقتصادي، داريم. زندگي در هر عرصه‌اي با دستان توانمند كارگران است كه شكل مي‌گيرد. طي 5/3 سال گذشته مسوولان حوزه كار تلاش كرده‌اند كه دو مقوله زنان و كار را به طور توام باهم مورد مداقه قرار دهند. وي به زنان كارگر در اين نشست توصيه كرد: در تشكل‌ها و نهادهاي مربوط به زنان كارگر مشاركت داشته باشند. تشكل اتحاديه زنان كارگر، مي‌تواند مبنايي براي جهت دادن به نيازها و خواسته‌هاي زنان كارگر و نوعي جهت دادن به جنبش اجتماعي كه زنان كارگر آن را دنبال مي‌كنند باشد.


زندگي ۱۱ ميليون ايراني زير خط فقر

اعتماد| سيد پرويز فتاح؛ رييس كميته امداد با حضور در برنامه تلويزيوني تهران 20 در خصوص آمار افراد زير خط فقر در جامعه گفت: «درصورتي كه حداقل حقوق وزارت كار را ٩٢٠ هزار تومان در نظر بگيريم، ١١ ميليون نفر در كشور زير خط فقر زندگي مي‌كنند و بايد تلاش كنيم آمار فقر موجود در كشور را كه يك واقعيت اجتماعي است با يك برنامه‌ريزي جامع و دقيق كاهش دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون