• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3795 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ ارديبهشت

درباره حضور خانواده‌ها در ورزشگاه

امير حسيني رييس فدراسيون ورزش كارگري

1- ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها يك امر ضروري است. براي اينكه بتوانيم از هزينه‌هاي سنگين درمان بكاهيم چاره‌اي جز اين نداريم كه ورزش در خانواده‌ها نهادينه شود. برخي از رشته‌ها مانند سواركاري، تيروكمان و تيراندازي ماهيت خانوادگي دارند كه مردان و زنان مي‌توانند به اين رشته‌ها بپردازند. اگر خانواده‌ها‌ بتوانند در ايام خاص خود و در اوقات فراغت همان طور كه خانوادگي به كوهپيمايي مي‌روند به ورزشگاه‌ها نيز بروند قطعا به توسعه ورزش و سلامتي در جامعه بسيار كمك خواهد كرد. از سوي ديگر بحث ورزش‌هاي گروهي مانند واليبال، بسكتبال، هندبال و فوتبال مطرح است كه در اين زمينه برخي از استاديوم‌ها متاسفانه فضاي فرهنگي مناسبي را ندارند. برخي معتقدند يكي از روش‌هايي كه مي‌تواند فضاي فرهنگي استاديوم‌ها را پالايش كند حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌هاست. يعني اگر يك خانم به همراه پدر، برادر و فرزندانش بتواند در يك رويداد شركت كند، اين كمك مي‌كند تا يك مقدار فضاي فرهنگي استاديوم‌ها بهتر شود. همان طور كه در دانشگاه‌ها و محيط كار نيز مردان و زنان در كنار يكديگر فعاليت دارند، در استاديوم نيز مي‌توانند خانواده‌ها حضور داشته باشند و اين به بهبود فضاي فرهنگي ورزشگاه‌ها بسيار كمك خواهد كرد.
2- فقه شيعه يك فقه پوياست. يكي از روش‌هايي كه به توسعه ورزش و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌تواند كمك كند، جلب نظر خانواده‌ها براي حضور در فعاليت‌هاي ورزشي است و زماني كه محاسن ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها خوب براي علما توضيح داده شود قطعا علما هم مي‌توانند نظرات و اجتهادهاي جديدي را ارايه دهند. يكي از ويژگي‌هاي فقه شيعه پويا بودن آن است و در هر عصر و زماني با اجتهادهايي كه انجام مي‌شود مي‌تواند به پيشرفت جامعه كمك كند. برخي از رشته‌هاي رزمي كه پوشيده هستند و خانواده‌ها مي‌توانند در آن حضور داشته باشند، مشكلي وجود ندارد. اما برخي از رشته‌ها مانند فوتبال كه يك مقدار حساسيت بيشتري را ايجاد مي‌كند بايد فضاهاي استاديوم فوتبال بهبود پيدا كند.
3- نوع نگاهي كه به بانوان در گذشته بود، تفاوت كرده است. در عصر جديد، نگاه جديد و نگرش جديدي را مي‌طلبد كه بسياري از علما در اين قضيه مي‌توانند كمك كنند تا اين مشكل نيز حل شود تا اين مشكل هزينه‌اي براي نظام درست نكند. چرا كه زماني كه مسابقات بين‌المللي مانند واليبال به دليل عدم حضور خانم‌ها از سوي فدراسيون جهاني با خطر تعليق روبه‌رو شود، خب اين چيز جالبي نيست. همان طور كه در خارج از كشور خانواده‌ها در استاديوم‌ها حضور پيدا مي‌كنند و رويدادها را تماشا مي‌كنند چه فرقي مي‌كند؟ به نظر من زماني كه براي علما خوب توضيح داده شود مراجع نيز مي‌توانند نظرات مثبتي در اين زمينه داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون