• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

تا انتخابات

نقويان از نامزدي در انتخابات شوراي شهر انصراف داد
ايلنا| حجت‌الاسلام ناصر نقويان از نامزدي براي انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران انصراف داد. حجت‌الاسلام ناصر نقويان در بيانيه‌ انصراف خود به مشكل تامين بودجه و هزينه فعاليت‌هاي تبليغاتي اشاره كرده است. او در بخشي از اين بيانيه آورده است: با تامل دريافتم براي بنده بهترين شغل و اشتغال همين معلم بودن است. نقويان اظهارداشت: بسياري از بزرگان با شناختي كه از اين طلبه كوچك داشتند اينجانب را به‌شدت از اين كار نهي كردند.


كميته رسيدگي به شكايات انتخابات شوراها آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي
ايرنا| هيات مركزي نظارت بر انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا اعلام كرد: با توجه به مصوبه در خصوص رسيدگي به شكايات و اعتراضات داوطلبان اين دوره از انتخابات شوراها درباره نحوه بررسي صلاحيت‌ها، تبليغات انتخاباتي و ديگر موارد مرتبط با انتخابات شوراها، كميته رسيدگي به شكايات اين هيات آماده دريافت گزارشات مستند مردمي در اين خصوص است. در اطلاعيه شماره 6 اين هيات آمده است: همچنين داوطلبان عضويت در شوراهاي شهر از زمان دريافت مراتب رد صلاحيت خود در شهرستان‌ها و استان‌ها، دو روز مهلت دارند تا اعتراض خود را به هيات نظارت مربوطه اعلام كنند. در بخش ديگري از اين اطلاعيه تاكيد شده است: براي اعلام اعتراض داوطلبان عضويت در شوراهاي شهر نيازي به حضور در هيات مركزي نظارت بر انتخابات نيست و داوطلبان عزيز مي‌توانند اعتراض‌نامه خود را به شماره 77688910- 021 نمابر كنند و با شماره تلفن 77688911- 021 با اين هيات در تماس باشند.


استاندار تهران هم اظهارات قاليباف را رد كرد
ايرنا| استاندار تهران اظهارات يكي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري مبني بر مخالفت دولت با برگزاري انتخابات شوراياري‌ها و واگذاري امور محلات شهري از اين طريق به مردم را رد كرد. سيد حسين هاشمي با اشاره به مصوبه 8 بهمن ماه 93 دولت مبني بر همكاري در برگزاري انتخابات شوراياري‌ها افزود: شخص وزير كشور، مجموعه استانداري و فرمانداري‌هاي تهران، ري و شميرانات بر تلاش مضاعف براي بهتر انجام شدن اين كار مردمي تاكيد كردند. وي تصريح كرد: متاسفانه مصوبه قانوني براي انتخابات شوراياري‌ها نه تنها در شوراي چهارم بلكه در دوره‌هاي قبل وجود نداشت، از طرف ديگر در جلسه‌اي با حضور مرتضي طلايي، نايب‌رييس شوراي شهر تهران متذكر شدم كه چرا شوراي عالي استان‌ها لايحه‌اي به مجلس تقديم نكرده تا اين مشكل را حل كند و ضرورت دارد اين اقدام انجام شود. هاشمي ادامه داد: در جلسه 13 بهمن ماه 93 در دفتر معاونت سياسي وزير كشور مجددا بر همكاري براي برگزاري اين انتخابات كه طي نامه ابلاغي 15 بهمن ماه سال 93 تاكيد شد. وي افزود: دولت و استانداري تهران نه تنها مخالف به انجام اين انتخابات از مجاري صحيح و قانوني نبوده بلكه به دليل اهميت حضور و حاكميت مردم در مديريت شهري از اين موضوع استقبال كرده و فرمانداران شهرستان‌هاي تهران، ري و شميرانات همكاري لازم را با شوراي شهر در اين خصوص داشته‌اند. استاندار تهران به نامه بازرسي كل كشور اشاره و خاطرنشان كرد: ‌سازمان بازرسي كل كشور در دي ماه سال ٩٥ برگزاري انتخابات شورا‌ها را فاقد وجاهت قانوني اعلام كرده و براي دوره پنجم تاكيدا خواستار تصويب قانون براي انجام آن شد. شهردار تهران كه نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري شده، در مناظره اول انتخاباتي نامزدها اعلام كرد كه «بيش‌ از يك دهه شوراياري محلات را درست كرديم دولت محترم 2 ماه قبل اعلام كرد كه واگذاري كار به مردم را حق نداريد انجام بدهيد؛ شما واقعا اين را دقت كنيد كه با صداقت جواب بدهيد.»

 

توضيح آشنا درباره عدم پخش برنامه روحاني از شبكه جام‌جم

 ايسنا| حسام‌الدين آشنا درباره علت عدم پخش برنامه بامداد امروزحسن روحاني اعلام كرد: ظاهرا در اعلام تاريخ پخش اين برنامه اشتباهاتي رخ داده بود و قرار است بامداد چهارشنبه پخش شود. حسام الدين آشنا در پي شكايت حسن روحاني نسبت به عدم تخصيص وقت جهت پاسخگويي به برخي اتهامات مطرح شده از سوي محمدباقر قاليباف در نخستين مناظره كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري عليه وي و انتشار برخي اخبار مبني بر اينكه قرار است در مناظره دوم زمان پاسخگويي به روحاني داده شود، گفت: ما نيز اين اخبار را در رسانه‌ها شنيده‌ايم و هنوز به صورت كتبي در جريان نتيجه شكايت در كميته نظارت بر تبليغات قرار نگرفته‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون