• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

خبر كوتاه

5 فيلم از كارگردانان ايراني در بازار جشنواره كن
كمپاني «دريم لب» به مديريت نسرين ميرشب، 5 فيلم را در بازار هفتادمين جشنواره فيلم كن عرضه خواهد كرد. فيلم‌هاي «رگ خواب» به كارگرداني حميد نعمت‌الله، «اسرافيل» ساخته آيدا پناهنده، «تابستان داغ» از ابراهميم ايرج‌زاد، «يك كاميون غروب» ساخته ابوالفضل صفاري و «ماكي» از نغمه شيرخان، پنج فيلمي هستند كه از سوي كمپاني «دريم لب» در بخش بازار هفتادمين جشنواره بين‌االمللي فيلم كن به خريداران بين‌المللي عرضه مي‌شود. هفتادمين جشنواره فيلم كن از تاريخ ۱۷ تا ۲۸ مه‌ (۲۸ ارديبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار مي‌شود. ايسنا

فراخوان سومين جشنواره شعر نياوران
فراخوان سومين جشنواره سراسري «شعر نياوران» در دو بخش آزاد و ويژه منتشر شد. اين جشنواره با دبيري محمد سلماني برگزار خواهد شد و شركت‌كنندگان تا تاريخ بيست و چهارم تير ماه مي‌توانند آثارشان در حوزه‌هاي صلح (جهان عاري از خشونت) و محيط زيست (مهرباني با طبيعت) در قالب‌هاي كلاسيك، آزاد و ترانه ارسال كنند. شركت‌كنندگان مي‌توانند آثار خود را به صورت تايپ‌شده در WORD، به همراه مشخصات كامل به دبيرخانه جشنواره به نشاني اينترنتي Adabi@fniavaran.ir  ارسال يا پرينت آثار خود را به همراه سي‌دي فايل  Word و مشخصات كامل به صندوق پستي 1954857413 دبيرخانه ارسال كنند.
همكاري شهرام شعرباف با گروه جوانِ سه نقطه
گروه آلترنيتيو راك «سه نقطه»، دومين كنسرت خود را در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران برگزار خواهد كرد. اين گروه كه سال 1392 در شيراز شكل گرفته، در سال 1395 فعاليت‌هاي خود را به صورت رسمي و جدي دنبال كرد. اين گروه با انتشار يك تك‌آهنگ و برگزاري كنسرت به استقبال آلبوم دو‌مشان مي‌روند. در روزهاي آينده تك‌آهنگ «روزهاي بعد» كه در حال و هواي آثار پيشين گروه است، منتشر مي‌شود و در خرداد ماه هم كنسرت‌شان را برگزار مي‌كنند. كنسرت گروه سه نقطه به تهيه‌كنندگي افشين معصومي (مديريت نغمه حصار) سوم خرداد ماه ساعت 21 در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران روي صحنه مي‌رود. علاقه‌مندان براي تهيه بليت مي‌توانند به سايت «تيوال» مراجعه كنند.

كتاب احمدرضا احمدي انيميشن مي‌شود
انيميشن «بادهاي پاييزي، بادهاي بهاري و دو كبوتر» بر اساس كتابي از احمدرضا احمدي به كارگرداني صادق جوادي در مرحله پيش‌توليد قرار دارد. اين انيميشن با تكنيك دو بعدي و با ابزار نقاشي ديجيتال و به صورت آبرنگ كار شده است. اين انيميشن، روايتي عاشقانه از قصه كبوتري سرگردان را روايت مي‌كند كه در بوران بادهاي پاييزي جفت خود را گم كرده است و به دنبالش مي‌گردد و از هر چه و هر كه سر راهش مي‌بيند سراغ او را مي‌گيرد اما انگار همه از جفت خود جدا شده و سرگردانند. تهيه‌كنندگي اين اثر ۸ دقيقه‌اي را اداره كل امور سينمايي و تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بر عهده دارد. مهر

آخرين فيلم رابين ويليامز اكران مي‌شود
سرانجام آخرين فيلمي كه رابين ويليامز بازيگر فقيد امريكايي در آن بازي كرده بود، در امريكا بر پرده سينماها مي‌رود. «مطلقا هيچي» يك كمدي علمي تخيلي بريتانيايي و آخرين فيلمي است كه رابين ويليامز بازيگر فقيد در آن حضور داشت. اين فيلم سرانجام قرار است راهي سينماهاي امريكا نيز بشود. در حالي تاريخ ۱۲ ماه مه ‌براي اكران آن در امريكا تعيين شده كه انگليسي‌ها ۹ ماه پيش به تماشاي آن نشسته بودند. داستان اين فيلم را كارگردان كهنه كار فيلم «مانتي پيتون» يعني‌تري جونز با همكاري گوين اسكات نوشته و خودش آن را كارگرداني كرده است. سيمون پگ در اين فيلم در نقش يك آدم معمولي بازي كرده كه ناگهان گروهي از بيگانگاني كه روي زمين آمده‌اند اين قدرت را به وي مي‌دهند كه هر آرزويي دارد محقق شود.

ادامه تصويربرداري لژيونر
تصويربرداري سريال «لژيونر» به كارگرداني مسعود آب‌پرور و تهيه‌كنندگي مهدي فرجي كه در ورزشگاهي در يافت آباد، پارك جوانمردان در دهكده المپيك و چند لوكيشن خياباني در غرب تهران ادامه دارد. مهدي فرجي - تهيه‌كننده اين سريال - از حضور معصومه آقاجاني در نقش فريدا مادر «آلفردو» با بازي اشپيتيم آرفي و لادن سليماني در نقش فريبا خبر داد. در اين مجموعه اشپيتيم آرفي بازيكن سابق پرسپوليس هم حضور دارد. محمدرضا شريفي‌نيا، حسن پورشيرازي، زهير ياري، هليا امامي، ساغر عزيزي، اتابك نادري، پيام احمدي‌نيا، آذين رئوف، حامد آهنگي و… بازيگران اصلي اين سريال هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون