• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

تا انتخابات

ناطق‌نوري در ديدار جمعي از فعالان سياسي استان قم:
بد اخلاقي‌ها و بي‌انضباطي را در مناظرات شاهد بوديم

گروه سياسي| ناطق نوري كه در سال 88 هم جزو منتقدان اظهارات و اتهامات مناظرات بود روز گذشته از مناظرات انتخاباتي انتقاد كرد. علي اكبر ناطق نوري در ديدار با جمعي از فعالين سياسي استان قم گفت: شهر قم حقيقتا مهد مبارزات ضد رژيم پهلوي در سال‌هاي قبل از انقلاب و همواره نقطه عطفي در قيام عدالت خواهانه مردم ايران بوده است. وي در ادامه افزود: مشاركت ممتاز جناب آقاي روحاني در دوران جنگ به عنوان قائم مقام فرماندهي جنگ (مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني)، حضور 20ساله ايشان در مجلس شوراي اسلامي، 16 سال دبيري شوراي عالي امنيت ملي، تجربه موفق 4 سال رياست‌جمهوري و كارنامه موفق و قابل قبول ايشان، همه و همه دلالت بر اصلح بودن جناب آقاي دكتر روحاني دارد. ناطق‌نوري تاكيد كرد: متاسفانه بد اخلاقي‌ها و بي‌انضباطي‌هايي را در مناظرات شاهد بوديم كه ريشه در بدعت‌ها و ميراث‌هاي زشت به جاي مانده از دوره‌هاي قبل داشتند و حكايت از آسيب‌هايي جدي در حوزه فرهنگ جامعه دارند. وي افزود: همگان به خصوص جوانان عزيز و پرشور مراقب باشند تا مبادا پيش از انتخابات، در حين انتخابات يا پس از اتمام آن و هنگام اعلان نتايج، دچار احساسات شده و در دام عده‌اي قليل قرار گرفته و به سمت تشنج و التهابات غيرضروري منحرف شوند لذا مي‌بايست هوشيار بوده و با حفظ آرامش و خويشتن‌داري بهانه‌اي به دست دشمنان ندهند و از تكرار تجربه تلخ چند سال پيش پرهيز گردد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: از كليه واجدين شرايط رأي دادن مصراً مي‌خواهم كه در پاي صندوق‌هاي اخذ رأي حاضر شوند و ضمن نشان دادن عزم و اراده ملي به جهانيان، ان‌شاءالله در همان مرحله اول، با اداي تكليف ملي و شرعي خود، فرد اصلح را انتخاب نموده و او را با قدرت، براي چهار سال ديگر به مسووليت‌هاي بزرگ پيش رو بگمارند. وي افزود: شايسته است حاميان همه نامزدهاي محترم، نسبت به رعايت اخلاق و شؤونات اسلامي پايبند بوده تا ان‌شاءالله در سايه يك عزم ملي، شاهد انتخاباتي سالم و با نشاط باشيم.

 

نامه حسين فريدون به صداوسيما

ايسنا| در پي پخش گفت‌وگوي محمدباقر قاليباف، يكي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري از شبكه دو سيما و بيان مطالبي درباره نحوه تعيين مديران بانك‌ها از سوي وي، حسين فريدون، برادر رييس‌جمهور طي نامه‌اي به رييس سازمان صداوسيما، ايجاد فرصت پاسخگويي به مطالب مطرح شده را خواستار شد. متن نامه حسين فريدون به رييس سازمان صداوسيما بدين شرح است: با تقديم سلام؛ از آن‌جا كه در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري ساعت 22:45 روز شنبه مورخ 23/2/96 سيماي جمهوري اسلامي ايران، آقاي قاليباف موضوع كاملا نادرستي در خصوص تعيين مديران بانك‌ها را به اينجانب نسبت داده‌اند، تقاضا دارم بر اساس موازين شرعي و قانوني، وقتي را در شبكه دو سيما در اختيار اينجانب قرار دهيد تا براي آگاه ساختن مردم بزرگوار ايران نسبت به تهمتي كه به اينجانب زده شده است، پاسخ دهم.


پاسخ قاطع خواهيم داد

ايسنا| معاون اول قوه قضاييه گفت: متاسفانه در هفته‌ها و روزهاي اخير مطالبي عليه قوه‌قضاييه و حتي مطالبي عليه برخي ارزش‌هاي نظام و برخي نهادهاي نظام گفته شد كه جاي شرمندگي دارد و قوه‌قضاييه در زمان مناسب خودش پاسخ قاطع خواهد داد. غلامحسين محسني‌اژه‌اي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا اظهارات برخي نامزدهاي انتخابات در مناظره جمعه گذشته مبني بر اينكه معوقات بانكي در دولت قبل بوده و در اين دولت نبوده را تاييد مي‌كنيد؟ گفت: متاسفانه اگر ما دو كلمه را از برخي آقايان امروزي بگيريم هيچ چيز براي گفتن ندارد و آن عبارت «دولت قبل» است. محسني‌اژه‌اي در خصوص معوقات بانكي نيز خاطرنشان كرد: اين معوقات هم در آن دولت و هم در اين دولت بود و در اين دولت افزايش پيدا كرد. معاون اول قوه‌قضاييه گفت: حقوق‌هاي نجومي در اين دولت جهش بالايي داشت و در آن دولت تا حدي كه مي‌دانم و از مسوولان نظارتي پرسيده‌ام يك مورد هم نداشتيم كه يك مدير يا صاحب سمت متوسط حقوق ماهانه‌اش 100 ميليون باشد، اما در اين دولت كساني را داشتيم كه 70، 170، 180 و 200 ميليون متوسط ماهيانه‌شان بود. وي افزود: البته پاداش برخي شركت‌ها و بانك‌ها در دولت قبل و دولت فعلي بالا بود، اما حقوق نجومي مختص به اين دولت بود. سخنگوي قوه‌قضاييه ادامه داد: در خصوص برخي مطالبي كه در روزهاي اخير عليه قوه‌قضاييه مطرح شد در زمان مناسب خودش پاسخ قاطع خواهيم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون