• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

عددنوشت

تعطيلي مكانيكي هاي متخلف
رييس اتحاديه مكانيست‌هاي تهران معتقد است يكي از بزرگ‌ترين معضلات اين صنف بحث قطعاتي محسوب مي‌شود كه به شكل تقلبي در بازار گسترش يافته و هيچ اقدام جدي براي مبارزه با آنها صورت نمي‌گيرد. عليرضا نيك‌آيين، در خصوص وضعيت اين روزهاي صنف خود گفت: طي يك سال و نيم گذشته ۱۵۰۰ مغازه مكانيكي غيرمجاز پلمب شده‌، با توجه به مشكلات متعددي كه ممكن است در صنف مكانيست‌ها وجود داشته باشد گاه تخلفاتي مانند فعاليت بدون جواز، تقلب يا مواردي مانند استفاده از قطعات نامناسب صورت مي‌گيرد كه براي رسيدگي به اين موضوعات اتحاديه ما ۸۰ بازرس انتخاب كرده كه مي‌توان گفت هيچ صنفي به اين تعداد بازرس براي خود نداشته است. از سويي ما بازرس‌هاي خود را از سوي همكاران و افراد امين و متخصص انتخاب كرده‌ايم تا از بروز هر گونه مشكلي جلوگيري شود.

كاهش قيمت گازصادراتي
مديرعامل شركت ملي گاز با رد«ارزان‌فروشي گاز به تركيه» گفت: آنچه به عنوان ارزان‌فروشي گاز ايران به تركيه مطرح است در واقع جريمه‌اي است كه بر اساس توافق، از صورتحساب گاز صادراتي كسر مي‌شود. حميدرضا عراقي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود صادرات گاز به تركيه از بهمن ماه سال گذشته با قيمت پايين يا رايگان انجام شده است، گفت: برخي درباره صادرات گاز به تركيه مطالب غيركارشناسانه‌اي را مطرح مي‌كنند كه ممكن است خدايي ناكرده چهره ما را ضعيف به مردم نشان دهد. وي با اعلام اينكه قرارداد گازي ايران و تركيه مربوط به سال‌هاي گذشته مي‌شود، ادامه داد: اين قرارداد هر چند سال يك بار به روزرساني مي‌شود. در سال‌هاي گذشته، تركيه ادعايي را در زمينه گران‌فروشي ايران مطرح و به موجب آن جريمه‌اي به مبلغ هزار ميليارد تومان (يك ميليارددلار) را دريافت كرده بود. اين در حالي است كه اين كشور مجدد شكايتي را به دليل اينكه ايران در زمينه گاز، گران‌فروشي كرده و همچنين توانايي تامين گاز با شدت مورد نظرشان را ندارد، تنظيم و به دادگاه لاهه ارايه داد.


خريد گندم دولتي
معاون بازرگاني داخلي شركت بازرگاني دولتي از خريد بيش از يك ميليون و ۸۲۰ هزار تني گندم از ۱۱ استان كشور خبر داد و گفت: به نظر مي‌رسد ركورد توليد گندم پارسال تكرار شود و توليد دانه‌هاي روغني افزايش ۱۰۰ درصدي نسبت به سال گذشته داشته باشد. حسن عباسي‌معروفان اظهار كرد: از ابتداي فصل برداشت گندم تاكنون بيش از يك ميليون و ۸۲۰ هزار تن از اين محصول استراتژيك از ۱۱ استان كشور خريداري شده كه ارزشي بالغ بر ۲۳۰۰ ميليارد تومان داشته و به صورت روزانه مطالبات آنها در حال پرداخت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون