• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3813 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ خرداد

چمران اعتراض كرد

با اعلام نتيجه انتخابات در شوراي شهر تهران و با مشخص شدن شكست قاطع ليست خدمت اصولگرايان، صداي اعتراض از رياست شوراي شهر كه سر ليست اصولگرايان نيز بود بلند شد.
مهدي چمران گفت دستگاه نظارتي مجلس هيچ نظارتي بر انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران نداشته است و هيچ‌كس نيز پاسخگو نيست. به گزارش فارس‌، مهدي چمران، درباره نحوه نظارت بر پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران، اظهار داشت: بنده روز گذشته نامه‌اي به وزير كشور نوشتم مبني بر نظارت بيشتر بر انتخابات شوراها ولي هيچ‌گونه تاثيري نداشته است. او افزود در حال حاضر دستگاه نظارتي مجلس هيچ‌گونه نظارتي بر انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران ندارد و مشخص نيست كه در سيستم چه مي‌گذرد.
چمران با اشاره به اينكه كسي صورتجلسات را كنترل نمي‌كند، گفت مجلس در حال حاضر چگونه بر انتخابات شورا نظارت مي‌كند؟رييس شوراي اسلامي شهر تهران، افزود قطعا دنبال خواهيم كرد تا ارقامي كه از صندوق‌ها وارد سيستم شده است مجددا بررسي شود. او با تاكيد بر اينكه بايد امانتداري را به خوبي حفظ كنيم، گفت: نظارت بر انتخابات شوراها ايجاد نگراني شديدي مي‌كند و با مسوولان نيز كه تماس مي‌گيريم پاسخگو نيستند. از سوي ديگر برخي منابع خبر دادند كه اعضاي ليست خدمت ديروز عصر به ملاقات علي لاريجاني رفته‌اند.
سايت شورا آنلاين در خبري نوشت نمايندگان ليست خدمت ساعت 15 امروز جلسه‌اي اضطراري را با رييس مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهند كرد. شورا‌ آنلاين در خبر خود مدعي شده است با توجه به شايبه‌ها و مغايرت‌هاي قانوني بسياري كه در خصوص شمارش آراي شوراي شهر تهران به وجود آمده و بي‌نتيجه ماندن درخواست رسيدگي به اعتراض‌هاي صورت گرفته از سوي مهدي چمران رييس و رضا تقي‌پور سخنگوي فعلي شوراي شهر تهران از سوي وزارت كشور، اعضاي ليست خدمت تصميم گرفتند تا از طريق مجلس شوراي اسلامي پيگير اتفاقات رخ داده شوند.
در همين راستا ساعت 15 ديروز  نمايندگان ليست خدمت (چمران، كاشاني، سروري، پيرهادي، تقي‌پور و شاكري) با علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار كردند تا اعتراض خود را نسبت به روند شمارش آرا و تصميمات اتخاذ شده كه خلاف قوانين و مقررات است اعلام و خواستار رسيدگي و نظارت مجلس بر روند شمارش آرا شوند. ارسال صندوق‌هاي اخذ راي به وزارت كشور، در حالي كه بايد تحويل فرماندارى مي‌شده است، ابهام در نحوه تجميع الكترونيكى آرا، راى كامل ليست اميد با وجود اختلاف شديد اصلاح‌طلبان روى 7 نفر از كانديداها كاهش چشمگير آراى چمران نسبت به دوره قبل با وجود افزايش مشاركت نسبت به دوره قبل، از جمله اعتراضات اعضاي ليست خدمت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون