• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3173 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن

خبـــر

دولت گذشته باعث افول احزاب شد

دبيركل مجمع زنان اصلاح‌طلب، دموكراسي و مردم‌سالاري را بدون وجود تشكل‌هاي حزبي ناقص دانست و عنوان كرد كه نمي‌توان بدون وجود آنها به خواسته‌هاي مردم رسيدگي كرد اما در دولت گذشته، نه تنها به احزاب توجهي نشد، بلكه براي آنها مشكلاتي نيز ايجاد شد. فاطمه راكعي درباره نقش احزاب و كاركرد آنها در فضاي سياسي جامعه گفت: احزاب نتيجه خواست و اراده مردم هستند بنابراين بايد خواست مردم را به مسوولان برسانند. وي با بيان اينكه رعايت مسائل قانوني، منجر به عبور از نگاه‌هاي سياسي برخي افراد مي‌شود، اظهار داشت: احزاب در چند سال اخير با مشكلات بسياري روبه‌رو بودند اما در حال حاضر وضعيت به گونه ديگري است. هر چه سريع‌تر خانه احزاب فعاليتش را از سر بگيرد، احزاب مي‌توانند فعاليت جدي‌تري داشته باشند. دولت گذشته نه تنها براي جايگاه احزاب اهميتي قائل نبود، بلكه جايگاه و اهميت احزاب را نفي مي‌كرد. به همين دليل مشكلاتي از جمله تعطيلي خانه احزاب و دو حزب اصلاح‌طلب را شاهد بوديم؛ با توجه به تجربه‌هاي تلخي كه احزاب در دوره رياست‌جمهوري قبلي داشتند و از آنجا كه دولت گذشته از بنياد، تحزب را زير سوال برد. شرايط و برخوردها و بداخلاقي‌هاي سياسي ايجاد شد كه دليل عمده افول فعاليت احزاب بود. (ايلنا)

افرادي نقش‌آفريني خود را منوط به حذف رقيب مي‌دانند

عضو شوراي عالي بنياد ايرانيان با انتقاد از افرادي كه سابقه روشني در انقلاب اسلامي ندارند، آنها را افرادي دانست كه نقش‌آفريني خود را منوط به حذف رقيب مي‌دانند و با استفاده از امكانات گسترده‌اي كه در دست دارند تلاش مي‌كنند اين نيت خود را به نام مصالح انقلاب و كشور جلوه دهند. حسن رسولي پيرامون مساله وحدت و شعارهاي انقلاب اسلامي و امام راحل(ره) در اين راستا و اقدامات برخي جريان‌هاي تندرو در حذف افراد و به حاشيه راندن شخصيت‌هاي اصيل انقلاب اسلامي گفت: متاسفانه در سال‌هاي آخر دهه 70 از زماني كه اختلافات بين دو جريان اصلي انقلاب يعني اصولگرايان و اصلاح‌طلبان امروز، جامعه روحانيت و مجمع روحانيون ديروز تشكيل شد برخي از چهره‌هاي غيرسياسي، مسوولاني كه وظيفه اصلي آن خارج از حوزه مديريت سياسي تعريف شده بود وارد گردونه تحولات سياسي كشور شدند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب افزود: اين مسير تا جايي پيش رفت كه در دهه 80 فردي به صراحت يك جريان سياسي كشور يعني اصولگرايان را محور اعلام مي‌كند و با چنين اظهارنظرهايي زمينه حذف بال دوم انقلاب يعني جريان خط امام و اصلاحات در دستور كار قرار گرفت. رسولي با بيان اينكه محافل و رسانه‌هاي راديكال جريان اصولگرا وارد فاز حذف چهره‌ها و شخصيت‌ها شده‌اند، يادآور شد: وجه بارز اين قضيه را فارغ از عوامل بروز و ظهور آن در حوادث سال 88 مي‌بينيد كه چگونه جريان رقيب براي حذف چهره‌هاي اصلاح‌طلب از اين موضوع استفاده كرد. ما مشاهده كرديم پس از آن روزها فضاي سياسي كشور از سياست‌ورزي سياستمداران اصيل اصولگرا و اصلاح‌طلب تهي شد و زمينه براي ميدان‌داري بخش تندرو مهيا گشت. وي گفت: برخي از شخصيت‌ها تلاش مي‌كنند در چارچوب قانون و با هدايت رهبري مساله مهم رفع حصر را پيگيري كنند، چنين شخصيت‌هايي توسط آن خطيب محترم «عوضي» خوانده مي‌شوند. همچنان كه مقام معظم رهبري در انتخابات سال گذشته اعلام كردند ما نياز به نمايش قدرت ملي داريم و از همه جريان‌ها، گروه‌ها و افرادي كه حتي نظام را قبول ندارند ،خواستند در اين نمايش شركت كنند.

جلودار زاده: اصولگرايان توبه و عذرخواهي كنند

سهيلا جلودار زاده، عضو حزب اسلامي كار در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا اصولگراها از احمدي‌نژاد اعلام برائت مي‌كنند، گفت: بنده و ديگر اصلاح‌طلبان در دوره اول و به خصوص در دوره دوم رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد بارها از فساد مالي و اداري دولت وي به اصولگرايان هشدار داديم اما اصولگراها به حرف‌هاي ما توجهي نمي‌كردند. وي افزود: برخي اصولگرايان فريب دولت احمدي‌نژاد را خوردند و برخي ديگر گوش به فرمان وي بودند. ان‌شاءالله اعلام برائت اصولگراها به معناي افشا كردن آن روش‌هاي غلط باشد تا درس عبرتي براي ديگران و جامعه به وجود آيد. وي تصريح كرد: افرادي كه وارد سياست مي‌شوند بايد به خدا پناه ببرند زيرا خداوند مي‌فرمايد: باور كنيد شيطان دشمن شما است و بايد با شيطان دشمني كنيد نه دوستي. انسان‌ها ممكن الخطا هستند اما مي‌توانند با حمايت‌هاي‌شان فردي را بالا ببرنند و نسلي را به تباهي بكشند. اين فعال سياسي در ادامه افزود: اصولگراهايي كه روش‌هاي احمدي‌نژاد را قبول داشتند و هشت سال از دولت وي حمايت مي‌كردند بايد در پيشگاه خداوند توبه و از مردم عذر خواهي كنند. جالب اين است همان افرادي كه اصلاح‌طلبان را مجبور به سكوت مي‌كردند امروز اعلام برائت از احمدي‌نژاد مي‌كنند. (ايسكانيوز)

آرزوي ملت ايران موفقيت تيم مذاكره‌كننده است

سخنگوي جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري با بيان اينكه در مذاكرات هسته‌اي، منافع ملي كشورمان اهميت دارد كه در مذاكرات ما با گروه 1+5 به آن توجه شده و تيم مذاكره كننده ما از حقوق بديهي نظام و مردم ايران دفاع مي‌كند، گفت: آرزوي ملت، موفقيت تيم مذاكره كننده است. سيد كمال‌الدين سجادي درباره ضرورت حمايت از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران اظهار داشت: ديپلمات‌هاي ما كار نفس‌گيري در مذاكرات دارند و در مقابل پنج قدرت جهاني و آلمان قرار گرفته‌اند كه به لحاظ ديپلماتيك كار بسيار سختي است. سخنگوي جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري اضافه كرد: البته ما با كشوري كه بخواهد به منافع جمهوري اسلامي ايران ضربه بزند روي خوش نشان نخواهيم داد و مي‌توان تهديدهاي كنگره امريكا را در اين زمره محسوب كرد. وي خاطرنشان كرد: «محمد جواد ظريف» و «سيد عباس عراقچي» ديپلمات‌هايي كاركشته و توانمندي هستند كه همه تلاش خود را در مذاكرات به كار گرفته‌اند. همه دلسوزان، احزاب و تشكل‌ها از هيات مذاكره كننده حمايت مي‌كنند و اگر انتقاداتي به شكل مذاكرات وجود دارد بايد با خونسردي و آرامش به آنها پاسخ داد. (ايرنا)

از تيم هسته‌اي بنا بر فرموده رهبري حمايت مي‌كنيم

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي يكي از نقاط قوت دولت تدبير و اميد را اين دانست كه در وضعيت موجود، كشور را در دو سال اخير اداره كرده است. اسدالله بادامچيان درباره عملكرد دولت گفت: هر دولتي داراي يك سري نقاط قوت و يك سري نقاط ضعف است. نقاط قوت دولت تدبير و اميد اين است كه در وضعيت موجود كشور را در دو سال اخير اداره كرده زيرا اداره كشوري همانند ايران كار ساده و آساني نيست. قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامي اظهار كرد: دومين نقطه قوت اين دولت اين است كه در برخي زمينه‌ها از جمله بهداشت و درمان خدمات خوبي را آغاز كرده كه اميدواريم بتواند آن را كامل كند زيرا اصل رايگان كردن و يارانه صحيح دادن به كساني كه دچار مشكلات مختلف درماني از جمله بيماري‌هاي سخت هستند كار بسيار ارزشمند و شايسته‌اي است. وي تصريح كرد: اميدواريم دولت از مشورت صاحبنظران در اين زمينه بهره‌مند شود تا اين كار بتواند ادامه يابد. وي  در بخش ديگري به مذاكرات هسته‌اي ايران اشاره كرد و گفت: مذاكرات مساله‌اي بسيار مهم است، اميدواريم دولت بتواند در اين زمينه موفق باشد. ظريف، وزير امور خارجه ايران بر مبناي ديپلماسي عالي دنيا عمل كرد و ما از تيم هسته‌اي بنا بر فرموده رهبري حمايت مي‌كنيم و اين تيم را در زمان مذاكره تضعيف نمي‌كنيم البته رصد هوشمندانه مي‌كنيم و اين تذكرات را به آنها مي‌دهيم. (ايرنا)

هفته‌نامه نداي ايرانيان مجوز گرفت

مجوز هفته‌نامه سراسري نداي ايرانيان با مديرمسوولي سجاد سالك، عضو موسس و شوراي مركزي موقت حزب نداي ايرانيان صادر شد. دبيرخانه هيات نظارت بر مطبوعات اعلام كرد كه در جلسه مورخ 13/11/93 اين هيات، شماري از تقاضاهاي صدور مجوز نشريات مورد بررسي قرار گرفت كه طي آن 80 نشريه و 41 پايگاه اطلاع‌رساني از جمله هفته‌نامه نداي ايرانيان مجوز انتشار دريافت كردند. (ندا)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون