• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3173 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۵ بهمن

گام بلند دولت تدبیر و امید برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مازندران با افتتاح ده‌ها طرح بهداشتی و درمانی در دهه مبارک فجر

بخش بهداشت و درمان استان مازندران با افتتاح ده‌ها طرح به ارزش بيش از يك‌هزار ميليارد ريال همزمان با دهه مبارك فجر، شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هاي يك ساله دولت تدبير و اميد در ارتقاي كيفيت خدمات نظام سلامت خواهد بود.
طرح‌هاي آماده افتتاح بخش بهداشت و درمان مازندران شامل يك بيمارستان 217 تختخوابي، 130 خانه بهداشت، يك درمانگاه 10 تختخوابي درمان بستر و چندين طرح تجهيز و توسعه بيمارستاني و مراكز درماني است.
بيمارستان امام خميني (ره) آمل مهم‌ترين طرح بخش بهداشت و درمان مازندران براي افتتاح در دهه فجر است كه به گفته رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران براي ساخت و تجهيز آن 400 ميليارد ريال هزينه شده است.
اين بيمارستان كه داراي بخش‌هاي مختلف از جمله مراقبت‌هاي ويژه شامل‌ آي‌سي‌يو، سي‌سي‌يو، آزمايشگاه، سي‌تي‌اسكن، راديولوژي، سونوگرافي، فيزيوتراپي و داروخانه است، بر اساس اعلام دكتر قاسم جان بابايي جايگزين بيمارستان 17 شهريور آمل مي‌شود و خدمات تخصصي و فوق تخصصي تروما شامل مغز و اعصاب و گوش و حلق و بيني به مراجعه‌كنندگان ارايه خواهد داد و با افتتاح آن 120 پرستار و 80 نفر نيروي خدماتي جديد هم مشغول به كار خواهند شد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران از توسعه بخش داخلي، بخش ‌آي‌سي‌يو و تكميل ريكاوري و پاويون بيمارستان امام خميني (ره) ساري هم به عنوان ديگر طرح‌هاي آماده بهره‌برداري براي دهه فجر نام برد كه براي اجراي آنها 35 ميليارد ريال هزينه شده است.
به گفته دكتر جان بابايي ظرفيت بخش ريكاوري جديد بيمارستان امام ساري با افتتاح طرح توسعه آن از هفت تخت موجود به 20 تخت ريكاوري، آمار جراحي‌هاي روزانه بيمارستان هم از 50 تا 55 مورد در حال حاضر با توسعه بخش داخلي و اضافه شدن دو اتاق عمل به 65 مورد در روز افزايش مي‌يابد و همچنين در توسعه بخش ‌آي‌سي‌يو هم چهار تخت از نوع وي‌اي‌پي به آن اضافه خواهد شد.
رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران توسعه ساختمان اورژانس بيمارستان سوختگي و روانپزشكي زارع ساري شامل افزايش فضاي فيزيكي ساختمان و استقرار امكانات و تجهيزات پيشرفته در آن با 18 ميليارد ريال اعتبار را از ديگر طرح‌هاي آماده افتتاح معرفي كرد كه ظرفيت اين بخش را در حد پذيرش مصدومان سوختگي جمعي ناشي از انفجارها و آتش‌سوزي ارتقا مي‌دهد.
به گفته دكتر جان بابايي همزمان با دهه فجر امسال با افتتاح فاز اول دانشكده دندانپزشكي ساري كه براي آن 98 ميليارد ريال هزينه شده است، دانشجويان اين رشته صاحب دانشكده اختصاصي با تجهيزات مدرن آزمايشگاهي و تخصصي و لابراتورهاي دندانپزشكي مي‌شوند.
كلينيك دندانپزشكي طوبي ساري هم ديگر طرحي است كه بر اساس اعلام رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با هدف تقويت نظام آموزش دانشجويان رشته دندانپزشكي و ارايه خدمات دندانپزشكي با هزينه بسيار اندك به شهروندان با 25 ميليارد ريال هزينه آماده بهره‌برداري است.
اين كلينيك كه براي آن 75 يونيت دندانپزشكي تعريف شده قرار است در دو نوبت كاري صبح و عصر به صورت تخصصي و فوق تخصصي به شهروندان خدمات دندانپزشكي ارايه كند.
يكي از اقدامات مهم وزارت بهداشت در دولت يازدهم تجهيز بيمارستان‌ها و مراكز درماني به تجهيزات مورد نياز و به روز است كه به گفته دكتر جان بابايي در اين زمينه نيز مردم مازندران در دهه فجر امسال شاهد افتتاح سي تي اسكن جديد و 16 اسلايزي بيمارستان رازي قائمشهر با 40 ميليارد ريال هزينه، سي تي اسكن شش اسلايزي بيمارستان بوعلي سيناي ساري با 26 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه و سي تي اسكن بيمارستان امام خميني (ره) شهرستان نور خواهند بود.
مركز بهداشتي و درماني 10 تختخوابي شهر سورك مركز شهرستان تازه تاسيس مياندرود هم طرح ديگري است كه بر اساس اعلام رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در دهه فجر امسال افتتاح مي‌شود.
اين مركز درماني كه داراي اتاق عمل سرپايي، اتاق احيا و اتاقي سي‌پي‌آر است، به گفته دكتر جان بابايي در زميني به مساحت بيش از يك‌هزار مترمربع ساخته و تجهيز شده و در قالب مراكز درماني تيپ يك به صورت شبانه‌روزي به شهروندان خدمات پزشكي، مامايي، بهورزي و دارويي ارايه مي‌دهد. همچنين نخستين بخش راديولوژي سورك نيز در اين مركز راه‌اندازي مي‌شود.
تلاش‌هاي مسوولان دانشگاه علوم پزشكي مازندران در يك سال گذشته براي ارتقاي خدمات نظام سلامت به روستاييان نيز در دهه فجر امسال با افتتاح 130 خانه بهداشت جديد از 150 خانه بهداشت ساخته شده به ثمر مي‌نشيند. استان مازندران به گفته دكتر جان بابايي بيشترين سهميه را در ساخت و تجهيز خانه‌هاي بهداشت يعني معادل يك ششم كل كشور كسب كرد و براي ساخت اين تعداد خانه بهداشت هم 188 ميليارد ريال هزينه شده است.
تنها بيمارستان تخصصي قلب مازندران هم به گفته رييس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در دهه فجر شاهد افتتاح بخش اورژانس و بخش ويژه اطفال خواهد بود. ساختمان اورژانس بيمارستان فاطمه الزهرا (س) ساري، بيمارستاني كه سالانه بيش از پنج هزار آنژيوگرافي در آن انجام مي‌گيرد با هزينه يكصد ميليارد ريالي آماده شده است.
به گفته دكتر جان بابايي علاوه بر اين مركز بهداشتي درماني سرحمام بابلسر و مركز بهداشتي درماني شماره 2 چالوس هم از ديگر طرح‌هايي است كه در دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد تا مردم عزيز مازندران شيريني نظام تحول سلامت را بيشتر از هر زمان ديگري در كام‌شان احساس كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون