• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

خبركوتاه

تغيير رويكرد به‌كارگيري سربازان در نيروهاي مسلح

مهر | سردار محمد جواد‌زاده كمند گفت: در سال‌هاي اخير رويكرد نيروهاي مسلح به سربازان تغيير و تلاش شده افراد توانمندي براي كشور در عرصه‌هاي مختلف پرورش يابند.
معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص ارزيابي اقدامات انجام شده براي «خوشايند‌سازي خدمت سربازي» و ارتقاي بهره‌وري سربازان، اظهار داشت: در گذشته رويكرد نيروهاي مسلح، تنها استفاده حداكثري از توان سربازان در عرصه نظم و امنيت بوده اما در سال‌هاي اخير با تغيير روش‌ها، سعي داريم تا ضمن استفاده بهينه از توان و استعداد جوان سرباز، افراد توانمندي را پرورش دهيم كه براي كشور و جامعه اسلامي مفيد باشند.
وي با بيان اينكه تغيير رويكردهاي اخير در بيشتر يگان‌ها حاكم است، افزود: با اقدامات صورت گرفته در زمينه بهبود شرايط محيطي و رفاهي سربازان و همچنين تغيير رفتارها و برخوردهاي فرماندهان، منزلت و شأن سرباز در نظام جمهوري اسلامي ايران با گذشته قابل مقايسه نيست، در آينده نيز با ادامه اين نگرش، به طور قطع شرايط بهتري را خواهيم داشت چرا كه حفظ منزلت اين قشر عزيز جامعه از رويكردهاي جدي نيروهاي مسلح است. معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به رويكرد «تخصص‌گرايي» در جذب سربازان، افزود: تلاش بر اين است كه با توجه به ظرفيت‌هاي نيروهاي مسلح و در حد امكان، سربازان متناسب با تخصص و مهارت‌شان به كارگيري شوند، همچنين توسعه بخش‌هاي مختلف نيروهاي مسلح موجب شده تا سربازان نخبه و محقق در پژوهشكده‌هاي نيروهاي مسلح نيز جذب شوند.


رد ادعاي فروش سوالات آزمون دستياري
اعتماد| روز 13 خرداد جمعي از شركت‌كنندگان در آزمون دستياري پزشكي با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت نسبت به آنچه عدم مطابقت كارنامه با نمره‌ها و لو رفتن سوالات مي‌خواندند، اعتراض كردند. پس از گذشت چند روز از اين اعتراضات، روز گذشته عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: بررسي‌هاي كارگروه تشكيل شده براي رسيدگي به اعتراضات آزمون دستياري، بسيار دقيق بود و وجود هرگونه شبهه در آزمون دستياري منتفي است. به گفته منوچهر جمالي‌سوسفي كارگروهي متشكل از نمايندگان مجلس، داوطلبان معترض، مجريان آزمون دستياري و مسوولان وزارت بهداشت به بررسي اعتراضات به نتايج آزمون دستياري پرداختند. كارگروه در دو جلسه تشكيل شد و از كساني كه مي‌گفتند حق آنها ضايع شده خواسته شد تا مستندات خود را ارايه دهند كه چنين اتفاقي تا مدت زمان مشخص شده رخ نداد و مستنداتي خواسته شد در صورتي كه دلايل و مستنداتي ارايه نشده بود. با توجه به اين موضوع وزارت بهداشت اعلام كرده كه در صورت تكرار اين مباحث بي‌پايه، وزارتخانه پيگرد قانوني را حق خود مي‌داند.


دانشجويان دكترا مقابل وزارت علوم تجمع كردند
مهر| جمعي از دانشجويان دكتراي دانشگاه‌هاي روزانه تهران در اعتراض به شرايط سخت ارايه وام ويژه دكترا، دغدغه‌هاي معيشتي، عدم ارايه حقوق ماهانه به اين دانشجويان، مقابل ساختمان مركزي وزارت علوم تجمع كرده‌اند. به گفته يكي از دانشجويان دكترا معترض: براساس قانون بايد به دانشجويان دكترا حقوق ماهيانه تعلق گيرد، اما نه تنها حقوق داده نمي‌شود بلكه شرايط دريافت وام‌هايي كه سال‌هاي پيش ارايه مي‌شد، نيز سخت شده و دانشجويان نمي‌توانند حتي اين وام‌ها را نيز دريافت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون