• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

خبر كوتاه

خوشحالي اسپورت روسيه از صعود سردار و تيمش به جام جهاني
بعد از راهيابي ايران به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه كه با درخشش سردار آزمون و مهدي طارمي در بازي با ازبكستان حاصل شد، سايت اسپورت روسيه نوشت: سردار آزمون، سعيد عزت‌اللهي و ميلاد محمدي بازيكنان شاغل در ليگ روسيه همگي در تركيب اصلي تيم‌شان حضور داشتند و موفق شدند با تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران جواز حضور در جام جهاني روسيه را به دست بياورند. بايد خوشحال باشيم كه سردار و تيمش توانستند به جام جهاني بيايند و تابستان اينجا حاضر باشند. همچنين ديگر رسانه‌هاي روسي نيز به تمجيد از آزمون، مهاجم تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران پرداختند و از او به عنوان مهاجمي خطرناك ياد كردند. سردار آزمون ۲۲ساله كه در عضويت روستوف به سر مي‌برد از محبوبيت بالايي بين هواداران اين تيم روسيه‌اي برخوردار است. با اين حال او ممكن است در فصل جديد در تيمي غير از روستوف در فوتبال روسيه بازي كند. باشگاه سلتيك كه در ليگ قهرمانان اروپا حضور دارد به‌شدت به دنبال جذب آزمون است. همچنين در فوتبال روسيه تاكنون گفته مي‌شود كه فقط باشگاه زنيت روسيه كه هدايت آن را روبرتو مانچيني به عهده دارد به دنبال جذب اين بازيكن ايراني است. همچنين صحبت‌هايي درباره بازگشت آزمون به روبين‌كازان شده است چرا كه قربان برديف با جدايي از روستوف به دنبال حضور در روبين‌كازان است و ممكن است آزمون را هم نسبت به اين انتقال ترغيب كند.

 

روزنامه‌ تايمز اسراييل: آنها تشويق مي‌شوند، ما هو مي‌شويم!
روزنامه‌ تايمز اسراييل نوشت: «در حالي كه تيم فوتبال ما (رژيم صهيونيستي) با سه گل در خانه به آلباني مي‌بازد و شانسي براي صعود به جام جهاني ندارد رقيب منطقه‌اي ما يعني ايران شرايط كاملا متفاوتي دارد. آنها به جام جهاني صعود كردند و مردم‌شان در خيابان‌ها به جشن پرداختند. آنها در گروه‌شان بي‌شكست هستند و حتي يك گل هم دريافت نكردند تا يكي از قدرت‌هاي بزرگ آسيا باشند. تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران پيش‌تر نيز در چهار دوره از جام جهاني حاضر بوده است و اكنون براي پنجمين بار در اين رقابت‌ها حضور خواهد داشت. اين موفقيت براي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران كاملا در تضاد با شرايط حاضر فوتبال ما (رژيم صهيونيستي) است.
شكست برابر آلباني باعث شد اكنون ديگر هيچ شانسي براي ما نباشد كه به جام جهاني برسيم و حالا بايد به فكر جام جهاني 2022 قطر باشيم. همين باعث شد هواداران به‌شدت از عملكرد بازيكنان انتقاد كنند و حتي بازيكنان خودي را هو كنند. روزنامه‌ها نيز روز بعد از اين بازي تيتر زدند «خجالت بكشيد و شرمندگي» چون اين بزرگ‌ترين اتفاق خجالت‌آور تاريخ فوتبال ما بود.»

 

خوش‌شانس‌ترين فوتباليست جهان كيست؟
ليوبومير فيصا افتخاراتي را كسب كرده است كه كمتر بازيكني در جهان به آن دست يافته است. هافبك صربستاني ۹ سال پياپي توانست قهرماني در ليگ‌هاي مختلف اروپايي را تجربه كند. آخرين تيمي كه با آن جشن قهرماني گرفت، بنفيكا بود. فيصا سه سال (۲۰۱۱ - ۲۰۰۸) جام قهرماني ليگ صربستان را به همراه پارتيزان بلگراد بالاي سر برد. سپس به يونان رفت و با المپياكوس در فصل‌هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ قهرماني را تجربه كرد. هافبك صربستاني پس از آن به بنفيكا پيوست و از سال ۲۰۱۳ تاكنون ليگ پرتغال را فتح كرده است. او پيش از پيوستن به بنفيكا تنها ۱۰ بازي براي المپياكوس انجام داده بود. فيصا درباره اين موفقيت‌ها گفت: هميشه سعي مي‌كنم كه با تمام وجود بازي كنم. خيلي تمرين مي‌كنم اما موفقيت تنها به يك بازيكن بستگي ندارد. در هر شرايط فيصا توانسته است در هشت سال اخير مدال طلا كسب كند. او ابتدا در تيم هايروك كولا پا به توپ شد اما در ۱۹ سالگي به -پارتيزان بلگراد- يكي از بزرگ‌ترين تيم‌هاي كشور پيوست و توانست در اين تيم سه قهرماني به دست آورد در آخرين فصل به خاطر آسيب‌ديدگي تنها دو بازي انجام داد. هافبك صربستاني در ليگ يونان ۱۵ بازي انجام داد و توانست دو سال پياپي قهرماني در اين كشور را تجربه كند. او سپس به پرتغال رفت. بنفيكا براي جذب اين بازيكن 5/4 ميليون هزينه كرد اما بازي چشم‌نوازي ارايه نداد و با اين حال، بازيكن موثري بود. فيصا ۱۶ بازي در ليگ انجام داد كه بنفيكا ۱۳ پيروزي در اين ديدارها به دست آورد، سه بار متوقف شد و هيچ شكستي نخورد. او در دومين فصل باز هم با آسيب‌ديدگي روبه‌رو شد. ۲۸۲ روز از ميادين دور بود و تنها توانست در پنج بازي با پيراهن تيم پرتغالي به ميدان برود. فصل گذشته آسيب‌ديدگي‌هاي كمتري داشت و ۱۹ بازي در ليگ پرتغال انجام داد (۱۷ پيروزي، يك تساوي و يك شكست) . او در فصلي كه گذشت ۲۵ بار در ليگ پرتغال بازي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون