• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

خبر كوتاه

برگزاري تور كنسرت على قمصرى

تور كنسرت‌هاي علي قمصري، آهنگساز و نوازنده، از هفته دوم تير ماه آغاز مي‌شود. تور كنسرت‌هاى بى‌كلام على قمصري كه تاكنون تجربه‌هاى موفقى را در بسيارى از شهرها داشته است، در ادامه، از هشتم و نهم تيرماه در شهرهاي كرج و يزد آغاز شده و در شهرهاي ديگر كشور ادامه خواهد يافت. اين آهنگساز و نوازنده، پس از اجرا در دو شهر كرج و يزد، در تاريخ‌هاي 15 و 22 تير ماه، در تبريز و اصفهان نيز روي صحنه مي‌رود. اجراهاي قمصري به اين تاريخ‌ها محدود نشده و او پس از آن با رويكردى متفاوت نسبت به تمام اجراهاى سابقش، در ١٣ و ١٤ مرداد ماه، «اتاق‌ها» را در برج آزادى تهران، روى صحنه خواهد برد. در اين اجراى باكلام، آثار شنيده نشده قمصرى در كنار آثارى ديگر او روي صحنه خواهد رفت. در كنار نوازندگان، هاله سيفى‌زاده و بهرخ شورورزى، هم‌آوايان اين كنسرت هستند و يكى از خوانندگان اركستر موج نو نيز در اين كنسرت معرفى مى‌شود. خبرآنلاين

 

«روياهايت را مى‌بوسم» منتشر شد

رمان «روياهايت را مي‌بوسم» نخستين نوشته نازنين قنبرى توسط نشر مرواريد منتشر شد. نگارش اين اثر يك سال زمان برده و ايده اوليه آن هم برداشتى آزاد از دفتر خاطراتى واقعى است كه نويسنده تلاش كرده با حفظ وقايع و حس و حال آن داستانى عاشقانه و در عين حال وفادار به واقعيت بنويسد. نازنين قنبرى پيش‌تر و از سال ٨٣ در مطبوعات با نشريات معتبرى به عنوان نويسنده همكارى داشته است. در توضيح پشت جلد اين كتاب درباره آن مي‌خوانيم: «اين يك داستان واقعي است. اين يك داستان واقعي نيست. همه شخصيت‌ها، نام‌ها و مكان‌ها از واقعيت برداشته شده‌اند. هيچ يك از شخصيت‌ها، نام‌ها و مكان‌ها ارتباطي با واقعيت ندارند. اين قصه از يك ماجراي واقعي الهام گرفته شده است. اين قصه برداشتي آزاد از يك ماجراي ساختگي است. سطر به سطر اين قصه تلاشي است براي بوسيدن روياهاي كسي كه ديگر مدت‌هاست رويا نمي‌بيند...» «روياهايت را مي‌بوسم» در ١٤٤ صفحه و با قيمت 13000 تومان توسط نشر مرواريد منتشر شده است.

 

اجراي «مرد‌گي بدون زند‌گي» در تماشاخانه سه‌نقطه

نمايش «مرد‌گي بدون زند‌گي» نوشته امير شفيعي و به كارگرداني هدي اساسي از ششم تيرماه در تماشاخانه سه‌نقطه روي صحنه مي‌رود. اين نمايش با بازي ساغر سحرخيزان، پوريا غني‌طبع و هوشنگ ثاقبي تا ۲۲ تير هر شب ساعت ۲۰ روي صحنه مي‌رود. «مرد‌گي بدون زند‌گي» اثري ابزورد است كه داستان يك شب از زندگي يك نعش‌كش را نمايش مي‌دهد. علاقه‌مندان براي تهيه بليت‌هاي اين نمايش مي‌توانند به سايت تيوال مراجعه كنند. سالن سه‌نقطه در بلوار كشاورز، خيابان كبكانيان واقع شده است.

 

برگزاري نمايشگاه عكس اساتيد موسيقي

مجموعه عكس‌ها و اسناد اساتيد موسيقي ايران كه به همت فروغ بهمن‌پور جمع‌آوري شده، با حمايت انجمن موسيقي ايران از ۱۰ تير در ۲۵ استان كشور به نمايش گذاشته مي‌شود. به گفته فروغ بهمن‌پور، روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسيقي ايراني جمع‌آوري اين عكس‌ها و اسناد صرفا به دليل علاقه‌ شخصي به موسيقي ايراني و از سال‌ها قبل صورت گرفته است و به نيت تبديل به يك مجموعه يا چاپ كتاب نبوده است. او در مورد اين نمايشگاه توضيح داد: «اين عكس‌ها در پيگيري‏‌هاي مستمر در سال‌هاي گذشته و آشنايي و ارتباط با اساتيد بزرگي همچون استاد كسايي، تجويدي، ياحقي، جليل شهناز و ديگران گردآوري شده است و اكنون با حمايت جناب آقاي دكتر جمالي مديرعامل انجمن موسيقي ايران و شعب استاني اين انجمن قرار شده است كه اين آثار براي استفاده و آشنايي عموم در ۲۵ استان كشور به طور همزمان به نمايش گذاشته شود.». ايلنا

 

كنسرت بزرگداشت تناولي

كنسرت بزرگداشت پرويز تناولي با اجراي آثاري از كريستف رضاعي، پيمان يزداني و مازيار يونسي توسط اركستر سمفونيك آي‌سو در تالار وحدت برگزار مي‌شود. اين كنسرت‌ها جزو رويداد بزرگ نمايش شيرهاي ايراني پرويز تناولي است كه به همت بنياد پري صفا به سرپرستي بهزاد حاتم در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي‌شود. اين كنسرت در روزهاي ١٢ و ١٤ تير در تالار وحدت تهران ميزبان علاقه‌مندان موسيقي خواهد بود. كاري كه از كريستف رضاعي در اين كنسرت اجرا مي‌شود در قالب دو موومان با نام‌هاي «هيچ و كمال» و «شيرها» ساخته شده است. مازيار يونسي هم در دو موومان با عنوان‌هاي «شيرهاي دشت ارژن» و «تمثال‌ها و نمودها» آثار تناولي و تحقيقات مختلف اين هنرمند را در هنر بومي مورد بررسي قرار مي‌دهد. پيمان يزدانيان هم براي اين كنسرت يك پوئم سمفوني طراحي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون