• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

عددنوشت

سرمايه‌گذاري ايراني‌ها در اندونزي
هيات هماهنگي سرمايه‌گذاري اندونزي اعلام كرد شركت‌ها و تجار ايراني در طي سال‌هاي ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در ۲۵ پروژه سرمايه‌گذاري در اندونزي به ارزش 6/25 ميليون دلار مشاركت كرده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري نترال نيوز، يك مقام بلندپايه تجاري گفت، هيات هماهنگي سرمايه‌گذاري اندونزي گزارش داده كه شركت‌ها و تجار ايراني در طي سال‌هاي 2017-2016 در 25 پروژه سرمايه‌گذاري در اندونزي به ارزش 6/25 ميليون دلار مشاركت كرده‌اند.
انور كمري وابسته بازرگاني ايران در اندونزي گفت: «پروژه‌هاي ايران عمدتا در زمينه تجارت عمومي، حمل و نقل و انبارداري، صنايع شيميايي و داروسازي، هتل‌ها و رستوران‌ها و صنايع فلزات هستند.»
آمارها نشان مي‌دهد كه در فاصله سال‌هاي 2008 تا 2014، به طور متوسط سالانه 3 پروژه به ارزش يك ميليون دلار در اندونزي توسط شركت‌ها و تجار ايراني اجرا شده است. در سال 2015 هيچ پروژه‌اي اجرا نشده و در سال 2016، 16 پروژه با ظرفيت 3/14 ميليون دلار اجرايي شده است. در 4 ماهه نخست سال 2017 نيز 9 پروژه به ارزش 3/11 ميليون دلار اجرا شده يا در حال اجراست.
كمري تاكيد كرد، شرط تاثيرگذاري و ماندن در اين بازار حضور فيزيكي و تعامل نزديك با بازيگران اقتصادي اندونزي است كه از طريق ثبت شركت، ايجاد يك نمايندگي يا تعيين يك عامل توزيع امكان پذير است.

 

افزايش سطح آب درياي خزر
مدير مركز ملي مطالعات و تحقيقات درياي مازندران با اشاره به پيش‌بيني افزايش ۴۵ سانتي‌متري سطح تراز آب درياي خزر طي سه سال آينده گفت: در ۶ ماهه دوم سال گذشته نسبت به ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۴ افزايش ۱۱ سانتي‌متري تراز آب درياي خزر را داشتيم.
داريوش يوسفي‌كبريا درباره نوسانات آب درياي خزر اظهار داشت: نوسانات آب درياي خزر داراي تاريخچه‌اي است كه نشان مي‌دهد اين دريا در آغاز پيدايش داراي سطح آبي بالاتر از درياي بالتيك و درياي سياه بوده است.
به گزارش تسنيم وي با بيان اينكه طبق سوابق تا 12 هزار سال قبل آب دريا مدام در حال پيشروي بوده و از آن به بعد نوساني شده و شامل پيش‌روي و پس‌روي‌هايي شده است، افزود: بر طبق قديمي‌ترين آمار، مبناي اندازه‌گيري‌ تراز آب دريا به فعاليت روس‌ها كه بالغ بر 180 سال است، برمي‌گردد.
مدير مركز ملي مطالعات و تحقيقات درياي مازندران با اشاره به اينكه از دستگاه اندازه‌گيري سطح تراز آب درياي خزر مستقر در انزلي استفاده مي‌شود، گفت: 90 سال است كه اين دستگاه نوسانات آب دريا را نشان مي‌دهد به طوري كه بعد از سال 1342تا سال 1357 تراز آب دريا به پايين‌ترين حد خود رسيده بود و از سال 1357 تا اواخر دهه 60 و ابتداي دهه 70 حدود 5/2 متر افزايش ارتفاع داشته است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه بالا آمدن آب دريا حدود 15 ميليارد دلار خسارت به كشورهاي حاشيه درياي خزر وارد كرده بود، تصريح كرد: در آن تاريخ در كشور، مركزي كه مطالعات اختصاصي روي آب درياي خزر انجام بدهد، وجود نداشت.

 

پيش‌بيني توليدكلزا
معاون وزير جهادكشاورزي گفت: پيش‌بيني كرد در سال زراعي جاري ۲۰۰ هزار تن كلزا در كشور توليد شود.
 به گزارش وزارت جهاد كشاورزي، عبدالمهدي بخشنده در حاشيه كيل‌گيري از مزارع كلزا در كرمانشاه اظهار داشت: در راستاي كاهش وابستگي كشور به واردات روغن، توسعه كشت كلزا از برنامه‌هاي مصوب اقتصاد مقاومتي بوده و با برنامه‌ريزي مناسب و پيگيري وزارت جهاد كشاورزي خوشبختانه كشت كلزا در كشور در سال جاري سه برابر شده است. وي با بيان اينكه عملكرد كلزا در گذشته يك و نيم تن در هكتار بوده، خاطرنشان كرد: برنامه‌ريزي وزارت جهاد كشاورزي در تامين بذر مناسب با عملكرد بالا و همچنين حمايت دولت از كشت كلزا و از طريق خريد تضميني با قيمت منصانه باعث شده كه شاهد افزايش سطح زير كشت و افزايش عملكرد اين محصول در هكتار باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون