• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

خبر كوتاه

حذف ۲۸۰۰ رشته دانشگاه آزاد غيرقانوني است

ايسنا| مجتبي علوي‌فاضل؛ سخنگوي دانشگاه آزاد با بيان اينكه حذف ۲۸۰۰ رشته دانشگاه آزاد غيركارشناسي و غيرقانوني است گفت: اين عمل مغاير صريح سياست‌هاي علمي فناوري ابلاغي مقام معظم رهبري است كه در آن به صراحت افزايش ورود دانشجويان به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي اشاره شده است. اين اقدام برعكس سياست‌هاي كلي نظام و نشان‌دهنده بي‌توجهي به سياست‌هاي علمي و فناوري است كه با وجود اينكه در اين سياست‌ها ضوابط ارتقاي كيفيت آموزش عالي مورد تاكيد قرار گرفته كه يكي از راهكارهاي آن افزايش ورود به دوره‌هاي تحصيلات تكميلي است اين مساله مورد بي‌توجهي قرار گرفته است. از طرف ديگر براساس قانون مجلس، رشته‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي چنانچه مورد تاييد ماده واحده تصويب رشته‌هاي دانشگاه آزاد قرار گيرند مي‌توانند دانشجو بگيرند كه اين رشته‌ها تماما مورد تصويب بوده است و توسط كميته ۳ نفره نمايندگان شوراي عالي انقلاب فرهنگي به وزير علوم ابلاغ و از سال ۹۳ تا ۹۵ نيز در اين رشته‌ها پذيرش دانشجو در آنها انجام شده است بنابراين حذف آنها مغاير با قانون مجلس نيز هست.


مسافران، جمعه برنگردند

تسنيم| سردار تقي مهري؛ رييس پليس راهور ناجا با اشاره به افزايش قابل توجه حجم ترافيك جاده‌ها در تعطيلات عيد فطر از افزايش حداقل سه‌برابري زمان سفر در اين ايام خبر داد و به گفته وي بيشترين سفرها در اين مدت به گيلان، مازندران، اردبيل، گلستان، خراسان شمالي و رضوي بوده است. همچنين بر اساس اعلام آخرين وضعيت ترافيكي محورهاي مواصلاتي كشور، ترافيك سنگين و پرحجم در دو محور چالوس و هراز گزارش شده و محور شمشك به ديزين نيز به صورت موقت تا ساعت 7 صبح روز شنبه 10 تير ماه بازگشايي شد. سرهنگ نادر رحماني؛ رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا هم از مسافران خواست تا با توجه به اتمام تعطيلات در روز جمعه، به هيچ‌وجه براي بازگشت خود روز جمعه را انتخاب نكرده و بازگشت خود را به زمان ديگري موكول كنند.


حمايت تامين ‌اجتماعي از حادثه‌ديدگان كار بدون درنظرگرفتن سابقه حق بيمه

ايرنا| سازمان تامين اجتماعي اعلام كرد كه از حادثه‌ديدگان ناشي از كار بدون درنظرگرفتن سابقه حق بيمه آنان حمايت مي‌كند. در حوادث ناشي از كار، تعهدات سازمان تامين ‌اجتماعي شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراري مستمري‌هاي بازماندگان، ازكارافتادگي كلي و جزيي و غرامت مقطوع نقص عضو مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق‌ بيمه نيست و بدون توجه به سوابق بيمه‌اي بيمه‌شده، مزاياي قانوني ارايه مي‌شود. به استناد ماده ٦٠ قانون تامين‌اجتماعي، حوادث ناشي از كار، حوادثي است كه در حين انجام وظيفه و به سبب آن براي بيمه‌شده اتفاق مي‌افتد. مقصود از حين انجام وظيفه تمام اوقاتي است كه بيمه‌شده در كارگاه يا موسسات وابسته يا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول كار بوده يا به دستور كارفرما در خارج از محوطه كارگاه عهده‌دار انجام ماموريتي باشد. همچنين اوقات مراجعه به درمانگاه يا بيمارستان براي معالجه درماني و توانبخشي و اوقات رفت و برگشت بيمه‌شده از منزل به كارگاه جزو اوقات انجام وظيفه محسوب مي‌شود، مشروط بر اينكه حادثه در زمان عادي رفت و برگشت به كارگاه اتفاق افتاده باشد. حادثه‌اي كه براي بيمه‌شده حين اقدام براي نجات ساير بيمه‌شدگان و مساعدت به آنان اتفاق مي‌افتد، حادثه ناشي از كار محسوب مي‌شود. در ضمن كارفرما موظف است ضمن اقدام براي جلوگيري از تشديد اثرات حادثه، گزارش حادثه را نيز حداكثر ظرف سه روز اداري به اطلاع شعبه تامين‌ اجتماعي محل برساند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون