• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

خبر كوتاه

چابهار ميزبان 10 كشور
سومين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد نوجوانان، جام يادگار امام (ره) امروز چهارشنبه در سالن ورنا منطقه آزاد چابهار برگزار مي‌شود. كشورهاي اوكراين، ايتاليا، تاجيكستان، روسيه، مغولستان، قرقيزستان، مجارستان، آذربايجان، گرجستان، ارمنستان و تيم منتخب غرب آسيا در كنار پنج تيم از ايران (سه تيم الف، ب و ج ايران، تيم منطقه آزاد چابهار و تيم روستايي -  عشايري) به صورت تيم به تيم با هم در چهار گروه به رقابت مي‌پردازند. با توجه به حضور بيش از 10 كشور خارجي كه بيشتر از كشورهاي صاحبنام دنيا هستند اين مسابقات معتبرترين تورنمنت كشتي اتحاديه جهاني در رده سني نوجوانان محسوب مي‌شود. آشوت كومار، داور المپيكي هندوستان نماينده اتحاديه جهاني كشتي در اين مسابقات است. منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار، يكي از مناطق آزاد هفت‌گانه كشور است كه در راستاي اهداف اقتصادي كشور، بيش از دو دهه است كه در مجاورت شهرستان چابهار و در حاشيه درياي عمان تاسيس شده است.

حذف عاشورزاده از جهاني
فرزان عاشورزاده در مرحله يك چهارم نهايي وزن 58- كيلوگرم مسابقات جهاني 2017 تكواندو به مصاف ميخاييل آرتومونوف از روسيه رفت و در پايان با نتيجه 8 بر 7 نتيجه را واگذار كرد تا از صعود به جمع چهار نفر پاياني بازبماند. نماينده ايران در راند نخست دو بر صفر از حريف روس عقب افتاد اما در راند دوم توانست با كسب ۴ امتياز از حريف پيشي بگيرد اما در راند پاياني مغلوب قدرت مبارز نام آشناي روس شد و با شكست 8 بر 7 دستش از كسب مدال كوتاه ماند. آرتومونوف مدال طلا و برنز قهرماني اروپا را در كارنامه دارد. عاشورزاده پيش از اين در دور سوم
رو در روي عمر لاكهال از مراكش قرار گرفت و ۲۹ بر ۱۵ حريف را شكست داده بود تا به جمع 8 نفر پاياني راه يابد. پيش از اين عاشورزاده الماس موكاميروف از قزاقستان را شكست داده بود تا صاحب دومين برد خود شود. ملي‌پوش دسته 58 كيلوگرم ايران در گام نخست به مصاف «المصطفي سيد» از سودان رفته و با نتيجه ۲۵ بر ۵ برنده شده بود. اما اكرم خدابنده، نماينده ايران در وزن 73+ كيلوگرم بانوان در دور دوم به مصاف بريسيدا از مكزيك رفت و در نهايت 14 بر 10 شكست خورد و از دور رقابت‌ها كنار رفت. كاپيتان تيم ملي بانوان ايران در مبارزه قبلي خود نوسا ووجينويس، نماينده اسلووني را ۱۱ بر ۵ شكست داده بود. با اين شرايط تيم ملي تكواندوي ايران در روز چهارم دستش از مدال كوتاه ماند.

دومين قضاوت فغاني درروسيه
مرحله نيمه نهايي جام كنفدراسيون‌ها از امروز با برگزاري ديدار شيلي و پرتغال از سر گرفته خواهد شد. بنابر اعلام سايت فيفا قضاوت اين ديدار حساس را عليرضا فغاني، داور شايسته ايراني برعهده خواهد داشت. فغاني را در امر قضاوت رضا سخندان و محمدرضا منصوري همراهي خواهند كرد. فغاني پيش‌تر قضاوت ديدار آلمان و شيلي را نيز بر عهده داشت كه اين ديدار با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. در صورت موفقيت داور بين‌المللي فوتبال ايران در جام كنفدراسيون‌ها، او شانس زيادي براي قضاوت در جام جهاني روسيه خواهد داشت.

اردوي تراكتورسازان در تهران
به در خواست يحيي گل‌محمدي اردوي آماده‌سازي سرخ‌پوشان تبريز از ۱۳ تا 23 تير در تهران برگزار مي‌شود و تراكتورسازي در طول برگزاري اين اردو ۳ مسابقه تداركاتي برگزار مي‌كند. قرمزپوشان روز ۱۳ تير در ايفمارك حضور پيدا مي‌كنند و تست پزشكي ابتداي فصل را انجام خواهند داد. اين اردو تا روز 23 تير در تهران ادامه خواهد يافت و شاگردان گل محمدي پس از انجام سه مسابقه تداركاتي در آستانه آغاز بازي‌هاي ليگ به تبريز بازمي‌گردند. همچنين تراكتورسازان كه در اين فصل قصد دارند از جوانان بيشتري در تركيب خود استفاده كنند، يحيي گل‌محمدي مجوز حضور به 12 بازيكن از تيم‌هاي پايه‌ را در تمرين تيم اصلي داده است.

هشتمي تفنگداران در آلمان
در ادامه رقابت‌هاي تيراندازي قهرماني جوانان جهان نمايندگان ايران در ماده 50 متر تفنگ سه وضعيت در خط آتش قرار گرفتند. در اين ماده 7۲ تيرانداز از كشورهاي مختلف حضور داشتند كه عليرضا داوودآبادي با كسب امتياز ۱۱۵۹ در رتبه بيستم، اميرسياوش ذوالفقاريان با كسب ۱۱۵8 امتياز در جايگاه بيست و يكم و امير محمد نكونام با ۱۱43 امتياز در رتبه پنجاهم ايستادند. تيم ايران در اين ماده با كسب مجموع ۳۴۶۰ امتياز بعد از كشورهاي مجارستان، كرواسي، فنلاند، جمهوري چك، چين و روسيه و نروژ در جايگاه هشتم جهان قرار گرفت. مسابقات تيراندازي قهرماني جوانان جهان از يكم تا 8 تيرماه در شهر زول آلمان در حال برگزاري است. اين رقابت‌ها در ماده ۲۵ متر تپانچه در حال پيگيري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون