• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3841 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۸ تير

خبر كوتاه

اجراي اركستر ملي ايران در چهلستون

اركستر ملي ايران در نخستين اجراي تابستانه خود، 10 و 11 تيرماه در شهر اصفهان و در عمارت چهلستون روي صحنه مي‌رود. خواننده كنسرت جديد اركستر ملي ايران به رهبري فريدون شهبازيان، علي اصغر شاهزيدي است. قطعات اين اجرا از ساخته‌هاي فريدون شهبازيان، علي تجويدي و حسين دهلوي و تصنيف‌هايي از آلبوم‌هاي چرخ گردون و سروش آسماني است. اجراي تصنيف‌هايي چون سروش آسماني، كاخ بلند، جام مدهوشي و سرو دلجوي از جمله برنامه‌هاي اين كنسرت است. در اين كنسرت قطعاتي چون به ياد صبا، سرود گل، سبكبال، پرلود گريز و پرلود جام تهي و شوشتري براي ويلون و اركستر با تكنوازي عليرضا خلج اسماعيلي اجرا مي‌شود. علي‌اصغر شاهزيدي، خواننده اين اجراي اركستر ملي ايران، مدرس آواز و رديفدان، متولد سال ۱۳۲۷ در اصفهان است. اجراي اركستر ملي ايران، 10 و 11 تيرماه از ساعت 21 و در عمارت چهلستون، همزمان با جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان است. خريد بليت اين كنسرت از سايت www.navayemehr.ir امكان‌پذير است. ايلنا

تجليل از طائرپور و منصوري در جشن عكاسان سينما
فرشته طائرپور و تورج منصوري در سومين جشن عكاسان سينما تجليل مي‌شوند. سومين دوره جشن عكاسان سينماي ايران ۱۳ تيرماه به دبيري حافظ احمدي برگزار مي‌شود.در اين دوره از فرشته طائرپور از تهيه‌كنندگاني كه توجه ويژه به عكاسي فيلم دارد و در بخش ديگر از تورج منصوري، رييس انجمن فيلمبرداران به نمايندگي از صنفي كه بيشترين تعامل را با عكاسان سينما دارند، تجليل مي‌شود.


ديدار با عبدالله انوار در كتابفروشي آينده
نود و سومين جلسه ديدار و گفت‌وگو در كتابفروشي آينده كه با همكاري مجله بخارا برگزار مي‌شود، به سيدعبدالله انوار اختصاص يافته است. در جلسه ديدار و گفت‌وگو با عبدالله انوار در كتابفروشي آينده او بخشي ديگر از دانسته‌هاي بي‌نظير خود را درباره تهران بيان مي‌كند. عبدالله انوار يكي از زبده‌ترين كارشناسان نسخ خطي به شمار مي‌رود كه بيست سال در كتابخانه ملي رياست بخش نسخه‌هاي خطي را به عهده داشته و متون مهمي را در زمينه موسيقي تصحيح كرده است. آثار ديگر انوار در شرح متون فلسفي سال‌ها پيش منتشر شد‌ه است. عبدالله انوار ازجمله يكي از تهران‌شناسان بنام است و چندين رساله درباره باغ‌ها، خيابان‌ها، محلات، قنات‌ها و دروازه‌هاي تهران منتشر كرده است. ديدار با عبدالله انوار ساعت 9:30 امروز صبح در كتابفروشي آينده (بنياد موقوفات دكتر محمود افشار) برگزار مي‌شود. ايلنا

 

پرفورمنس «پارادوكس انتخاب» در اصفهان
اشا صدراشكوري پرفورمنس «پارادوكس انتخاب» را جمعه‌ ۹ تير از ساعت ۱۸ تا ۱۹‌ در گالري متن اصفهان اجرا مي‌كند. در توضيح اين پرفورمنس خواسته شده شركت‌كنندگان در صورت تمايل، لباسي كه با آن خاطره دارند را براي اين اجرا بياورند. همچنين روز شنبه ۱۰ تير از ساعت ۱۸ تا ۲۰ نيز در همان گالري متن، اشا صدر و رامين اعتمادي‌بزرگ دو پرفورمنس پيشين خود با عناوين «دايره» و «اسناد رامين اعتمادي ‌بزرگ» را بازخواني خواهند كرد. گالري متن در اصفهان، آبشار اول، پلاك ۲۵ واقع شده است.

واكنش تهيه‌كننده «زير پاي مادر» به پايان اين سريال
در ادامه واكنش‌ها به سانسور و تغييرات قسمت آخر سريال «زير پاي مادر» اين‌بار نوبت به زينب تقوايي، تهيه‌كننده اين سريال رسيد تا درباره اين مجموعه تلويزيوني اظهارنظر كند. او در يادداشتي كه آن را فارس منتشر كرد درباره احترامي مي‌نويسد كه براي مخاطبان سريال «زير پاي مادر» قايل است: «به هر حال هر كس با هر سليقه‌اي گفتمانش بجاست، اگر نابجا به سمت هتك حرمت نرود.» هرچند اين تهيه‌كننده به نكته ديگري هم اشاره مي‌كند؛ جايگاهي كه رسانه ملي در طول اين سال‌ها در ميان خانواده‌هاي ايراني داشته و بخشي از اين مخاطبان تنها به واسطه سريال‌هايي فراهم شده كه از تلويزيون پخش مي‌شود. به گفته تقوايي اينها مخاطباني هستند كه در فضاي مجازي فعاليتي ندارند: «يادمان باشد همه مردم ما در فضاي مجازي جا نگرفته‌اند چه موافقان فينال قصه زير پاي مادر و چه مخالفان. چند درصد از جامعه هشتاد ميليوني كشور در فضاي مجازي فعال هستند و بخشي بزرگ به هر دليلي اين دسترسي را يا ندارند يا علاقه‌مندش نيستند... ولي دليل نمي‌شود كه به نظر كاربران فضاي مجازي تمكين نكنيم چون كمتر از بدنه جامعه هستند. تشويق را به همان اندازه به جان و دل مي‌پذيرم كه نقدها را.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون