• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3843 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۱ تير

نگاه ويژه نشريه اتريشي به ايران

پرونده‌اي براي سفر

«گنج پنهان ايران» تيتر پرونده‌اي 20 صفحه‌اي است كه در يك نشريه فرهنگي و گردشگري در اتريش منتشر شده است؛ پرونده‌اي درباره ايران و سفر به آن. اتفاقي كه نزديك به دو سال است در رسانه‌هاي بين‌المللي شاهد آن هستيم و حالا سوژه سفر به ايران آنقدر همه‌گير شده كه به نشريات محلي و داخلي رسيده. نام اين نشريه «سوسايتي» است.
 فصلنامه‌اي كه در 20 صفحه درباره ايران نوشته و به جز گزارش‌هايي براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري مصاحبه‌ها و يادداشت‌هايي با مديران گردشگري و سفير ايران و اتريش دارد. معاون سازمان گردشگري در يادداشتي در اين نشريه نوشته است: «جمهوري اسلامي ايران در سند چشم‌انداز ۲۰۲۵ ميلادي، ورود سالانه ۲۰ ميليون گردشگر خارجي را هدف‌گذاري كرده است.
 درآمد حاصل از اين تعداد گردشگر سالانه بالغ بر ۳۵ ميليارد دلار خواهد بود. سال‌هاي ٩٢ تا ٩٦ و در راستاي تامين زيرساخت‌هاي مورد نياز اهداف سند چشم‌انداز ۲۰۲۵، تعداد ۵۳ هتل جديد ساخته شده است. همچنين قراردادهايي با سرمايه‌گذاران بخش خصوصي كشورهاي فرانسه و آلمان و اسپانيا و... براي ساخت هتل‌هاي مناسب با استانداردهاي جهاني منعقد شده است».
 به جز اين يادداشت‌، گفت‌وگوهايي با سفير ايران در اتريش و سفير اتريش در ايران هم انجام شده است. در اين گفت‌وگوها فردريش اشتيفت، سفير وقت اتريش در تهران هم با اشاره به پيشرفت‌هاي عظيم در روابط دو كشور در سطوح مختلف، ديدار رييس‌جمهور اين كشور از ايران را به عنوان نقطه عطف روابط دوجانبه در سال‌هاي اخير دانسته و از گسترش روابط تجاري دو كشور به‌ويژه بعد از توافق هسته‌اي و برداشته شدن تحريم‌ها ياد كرده است. سفير ايران در اتريش هم گفته است: «مزايا و امتيازات متعدد جمهوري اسلامي ايران از جمله جايگاه تمدني و فرهنگي درخشان، موقعيت ژئوپولتيكي برجسته، استقلال سياسي، ثبات و امنيت پايدار، منابع متنوع طبيعي و گسترده، زيرساخت‌هاي صنعتي قابل توجه، دسترسي آسان به بازارهاي منطقه، نيروي انساني جوان  و تحصيلكرده و ماهر و تدوين برنامه‌هاي توسعه بلندمدت را به عنوان فرصت‌ها و امكانات كم‌نظير است».
در ادامه اين پرونده هم گزارش‌هاي ديگري با عناوين «گنج‌هاي پنهان» و «سرزمين هزار رنگ» با مضامين فرهنگي، تاريخي و تمدني همراه با مجموعه‌اي از داده‌ها و اطلاعات در رابطه با وضعيت اقتصادي، تجاري و موقعيت جغرافيايي و ژئوپولتيكي ايران همراه با تصاوير زيبا از ميدان امام اصفهان، باغ ارم شيراز، ميدان آزادي تهران، كوير لوت، تخت‌جمشيد و... منتشر شده است. «سوسياتي» در حال حاضر در دسترس مردم اتريش و مردم شهرهاي جنوبي آلمان است و احتمالا خوانندگان بسياري را براي سفر به ايران وسوسه مي‌كند. درست مانند گزارش‌هايي كه در سال‌هاي اخير از سفر به ايران توسط «گاردين»، «ديلي‌ميل»، «تايم» و... منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون