• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

سارق در دام پليس گرفتار شد

سرقت‌هاي ميليوني تنها در يك دقيقه

سارقي حرفه‌اي كه پس از انتخاب طعمه‌هاي خود، تنها در يك دقيقه موفق به سرقت اموال با ارزش آنها مي‌شد در دام پليس افتاد.
23 آذرماه امسال به دنبال تماس‌هاي مردمي با فوريت‌هاي پليسي 110، ماموران در جريان وقوع يك فقره سرقت كيف دستي و گوشي همراه به شيوه «كش‌روي» از فردي در خيابان شريعتي تهران قرار گرفتند. با اعزام تيمي از ماموران كلانتري 101 تجريش به محل سرقت مشخص شد مالباخته زني جوان است كه به عنوان كارمند در يك آموزشگاه هنرهاي نمايشي كار مي‌كند.
با حضور مالباخته در اداره هجدم پليس آگاهي تهران بزرگ، رسيدگي به پرونده آغاز شد. او به ماموران گفت: ساعت 15 بود كه جوان ناشناسي وارد آموزشگاه هنرهاي نمايشي شد و گفت كه قصد ثبت نام در رشته بازيگري آموزشگاه را دارد. او مدام با گوشي همراه خود صحبت مي‌كرد. همزمان من براي آوردن فرم‌هاي ثبت‌نام به يكي از اتاق‌ها رفتم اما وقتي برگشتم اثري از او نديدم. مرد جوان، قصد ثبت نام در آموزشگاه را نداشت و براي عملي كردن نقشه خود به آنجا آمده بود به نحوي كه موفق شده بود تنها در يك دقيقه اموال با ارزش زن جوان را به سرقت ببرد.
 شاكي در ادامه به ماموران گفت: چند دقيقه بعد متوجه شدم كه گوشي همراهم نيست. وقتي ميز كار خود را گشتم تا موبايلم را پيدا كنم در كمال تعجب متوجه شدم لپ‌تاپ و بيش از شش ميليون تومان وجه نقد داخل ميز به همراه چند عدد عابربانك حاوي رمز متعلق به آموزشگاه هم به سرقت رفته است. زن جوان كه به متقاضي ثبت‌نام در رشته بازيگري مشكوك شده بود به سرعت تصاوير دوربين‌هاي مداربسته را بازديد كرد؛ تصاويري كه صحنه سرقت او را تنها در يك دقيقه به ثبت رسانده بودند.
در حالي كه با ثبت شكايت متهم، پرونده در مسير رسيدگي قرار گرفته بود شكايت‌هاي مشابه ديگري نيز از سوي مديران برخي مراكز تجاري و خدماتي پايتخت به پليس آگاهي ارجاع شد.
مدير يكي از آژانس‌هاي مسافرتي در شكايت خود به ماموران گفته بود: شخص ناشناسي به آژانس مسافرتي من واقع در خيابان سهروردي آمد و ضمن معرفي خود به عنوان مسافر در يك لحظه اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه يكي از كارمندانم كرد. مدير يك دفتر بيمه در خيابان شهيد بهشتي نيز سرقتي مشابه را به پليس آگاهي اطلاع داد.
اين در حالي بود كه وسعت سرقت‌ها ماموران را به تكاپوي بيشتر واداشت. سرهنگ كارآگاه داوودفرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران در تشريح روند شناسايي متهم گفت: ماموران با بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته محل ارتكاب سرقت‌ها، موفق به شناسايي جواني 35 ساله شدند. با رجوع به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار، هويت او به نام عليرضا مشخص شد و شناسايي مخفيگاه او در دستور كار قرار گرفت. تصاوير به دست آمده نشان مي‌داد كه سارق حرفه‌اي در سرقت‌هاي خود تنها يك دقيقه زمان نياز داشت تا اموال باارزش طعمه‌هاي خود را سرقت  كند و به سرعت از محل متواري شود.
با انجام چهره‌نگاري و پخش تصاوير متهم در بين گشتي‌هاي نيروي انتظامي، سرانجام مخفيگاه او در منطقه شوش تهران شناسايي و شامگاه پنج بهمن ماه امسال در حالي كه متهم قصد سوار شدن در يك دستگاه خودروي پژو 405 خاكستري رنگي را داشت دستگير و به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد. متهم كه در جريان بازجويي‌ها به سرقت‌ها اعتراف كرد به ماموران گفت كه به اين شيوه موفق به ده‌ها فقره سرقت از مالباختگان شده است. به گفته سرهنگ داوودفرد، با توجه به تصاوير به دست آمده از محل‌هاي سرقت و قطعي بودن ارتكاب سرقت‌ها از سوي متهم و براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي و همچنين شكات و مالباختگان احتمالي، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام قضايي صادر شده است. به اين ترتيب شهرونداني كه به شيوه مشابه مورد سرقت قرار گرفته‌اند مي‌توانند با رجوع به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ درخيابان وحدت اسلامي شكايت خود را پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون