• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3862 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ مرداد

عددنوشت

كاهش تعداد مشتركان پرمصرف آب

مطابق آمارگيري نقطه به نقطه در سال ۱۳۹۵، به طور متوسط در سطح كل كشور درصد مشتركان با مصرف بالاي ۲۰ متر مكعب در ماه به كمتر از 3/22 درصد از كل مشتركان رسيده‌است. هم‌اكنون الگوي كنوني مصرف آب كشور حدود ۱۵ مترمكعب است و از ۲۲ ميليون مشترك بيش از ۵۵ درصد مشتركان در اين دسته قرار مي‌گيرند، تا سال گذشته نيز اساس آمارهاي مصرف، حدود ۷۰ درصد مشتركان آب و فاضلاب كمتر از ۲۰ مترمكعب در ماه مصرف آب داشتند كه اكنون اين عدد كاهش يافته است. بحران آب در كشور موجب شده كه مساله صرفه‌جويي پررنگ‌تر از گذشته شود. در اين بين برخي مشتركان مصرف بالا دارند كه وزارت نيرو براي اين مهم راهكارهايي را اجرا كرد، يكي از اين راهكار‌ها نصب كنتور هوشمند روي چاه‌هاي كشاورزي است. در راستاي برنامه ملي ارتقاي بهره‌وري در سال ۱۳۹۵ به تعداد ۶۰۰ دستگاه اندازه‌گيري روي شبكه‌هاي آبياري و زهكشي نصب شده است.


انجام معاملات ارزي در سامانه تجارت تا سقف

سامانه‌هاي جديد تسهيلگر تجارت به عنوان دستاوردهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازي شد. در اين سامانه امكان انجام معاملات ارزي به صورت مستقيم با بانك‌هاي عامل فراهم شده است. امسال براي نخستين‌بار زيرنظر وزارت صنعت و با همكاري و مشاركت مركز توسعه تجارت در بيست و سومين دوره نمايشگاه الكامپ اين سامانه‌ها طراحي و در سال‌هاي اخير به صورت گسترده راه‌اندازي شده‌اند. مركز توسعه تجارت يكي از زير مجموعه‌هاي وزارت صنعت است كه در زمينه راه‌اندازي و طراحي سيستم‌هاي الكترونيكي در جهت تسهيل امور مربوط به تجارت داخلي و خارجي فعاليت مي‌كند. سامانه جامع تجارت، سامانه خوشه تجارت، سامانه تجارت خارجي، سامانه يكپارچه مجوزها، سامانه انبارها و محل نگهداري كالاها و سامانه شناسه كالا بخشي از دستاوردهاي مركز توسعه تجارت در دولت يازدهم بوده كه در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت. همچنين هريك از سامانه‌ها در قالب بروشورها، بنرها و پوسترهاي تبليغاتي به بازديدكنندگان معرفي مي‌شود.

عبور بنزين  از

نايب‌رييس كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه حذف كارت سوخت، دولت را به سمت افزايش قيمت بنزين سوق داده است، گفت: افزايش قيمت بنزين و حذف سامانه كارت هوشمند بازگشت به ۱۰ سال پيش است. هدايت‌الله خادمي، نايب‌رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به افزايش قيمت بنزين گفت: اين موضوع جدي است چرا كه در بحث سوخت از سال‌ها قبل مشكل داشتيم و يارانه پرداخت مي‌كرديم كه اين باعث قاچاق مي‌شد. وي با بيان اينكه با پرداخت يارانه موضوع سوخت به بهشت قاچاقچيان تبديل شده بود، تصريح كرد: اين مساله مشكل داشت، نخست اينكه مصرف واقعي نشان داده نمي‌شد و مصرف غيرواقعي بود و دوم اينكه سال به سال ناچار به واردات مقدار زيادي از حامل‌هاي انرژي بوديم. نايب‌رييس كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: سامانه كارت سوخت كه نرخ قيمت را دونرخي كرد بهترين طرحي بود كه ممكن بود ايجاد شود.


افزايش پيك مصرف برق
روز گذشته با رشد مصرف برق نسبت به روزهاي قبل از آن، پيك مصرف لحظه‌اي برق به ۵۳ هزار و ۵۷۹ مگاوات رسيد. پس از كاهش پيك مصرف برق به مرز 47 هزار مگاوات در روزهاي پاياني تيرماه، در روز سي و يكم تيرماه و نخستين روز از مردادماه دوباره با رشد مصرف اين حامل انرژي مواجه شده‌ايم. پيك مصرف برق كه در روزهاي بيست و نهم و سي‌ام تيرماه به ترتيب 48 هزار و 541 مگاوات و 47 و 984 مگاوات ثبت شده بود، در روز سي و يكم تيرماه با افزايش بيش از 5 هزار مگاوات به 53 هزار و 608 مگاوات رسيد. پيك مصرف برق در روز اول مردادماه نيز در همان محدوده باقي ماند به طوري كه روز گذشته شاهد ثبت پيك لحظه‌اي 53 هزار و 579 مگاواتي مصرف برق در كشور بوديم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون