• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

پيشخوان

آيت‌الله جنتي، دبير شوراي نگهبان:
مردم در مورد كابينه توقعات زيادي دارند

گروه سياسي|  «كابينه دوازدهم» اين روزها نه تنها در ذهن پايگاه راي حسن روحاني بلكه در تمامي نهادهاي ديگر و حتي اصولگرايان يك علامت سوال است. در اين ميان عده‌اي هستند كه با تابلوي انتقاد از كابينه احتمالي به ميدان مي‌آيند و عده‌اي ديگر هم هستند كه اين تابلوي انتقاد را مطابق با «سهم‌خواهي» قلمداد مي‌كنند. اصولگرايان در همه روزهاي اخير يك حرف مشترك داشتند و از احتمال اينكه رييس‌جمهور در مورد تعيين كابينه تحت فشار قرار بگيرد اعتراض داشتند. ديروز آيت‌الله جنتي، دبير شوراي نگهبان هم نسبت به انتخاب اعضاي كابينه هشدار داد و تاكيد كرد كه مردم وزرايي را مي‌خواهند كه پيگير مشكلات مردم باشند. او تاكيد كرد كه مردم توقع زيادي از اين كابينه دارند. دبير شوراي نگهبان با اشاره به تحريم‌هاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران به تشريح اهداف دشمنان پرداخت و با اشاره به آموزه‌هاي قرآني افزود: اگر توكل‌تان به خدا باشد، خدا كفايت مي‌كند و شر دشمنان را از سر شما كوتاه مي‌كند. به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله جنتي در سخنان پيش از دستور جلسه هفتگي اعضاي شوراي نگهبان به برگزاري مراسم بزرگداشت سالروز تاسيس شوراي نگهبان در هفته گذشته اشاره كرد و از حضور اعضاي شوراي نگهبان و ساير ميهمانان در اين مراسم تشكر كرد. دبير شوراي نگهبان در ادامه با توجه به در پيش بودن مراسم تنفيذ و تحليف رياست‌جمهوري به اين نكته اشاره كرد كه مردم در مورد كابينه توقعات زيادي دارند و مي‌خواهند افرادي بيايند كه مشكلات آنها از جمله مشكلات اقتصادي و بيكاري را حل كنند و افرادي باشند كه كارايي داشته باشند. دبير شوراي نگهبان سپس به اين مساله اشاره كرد كه نگراني ديگر، انعطاف در برابر امريكاست كه ممكن است با فشاري كه آنها مي‌آورند بتوانند از اين مساله بهره‌برداري كنند.


وزرا به درد مردم برسند
جنتي سپس افزود: نكته ديگر اين است كه وزرايي كه انتخاب مي‌شوند صرف نظر از مسائل سياسي تا چه مقدار توانايي كار دارند و مي‌توانند به درد مردم برسند و چه مقدار درد مردم را حس مي‌كنند و مي‌توانند خدمتگزار واقعي مردم باشند، همه اينها محل تامل است. دبير شوراي نگهبان سپس با اشاره به موضوع تحريم‌ها افزود: اين تحريم كه از آن به عنوان تحريم بي‌سابقه در تاريخ تعبير مي‌شود تحريم جامع و كاملي است كه اگر به اين صورت بخواهد اعمال شود و پيش برود مشكلاتي را به وجود مي‌آورد، دشمنان مي‌خواهند با اين تحريم‌ها سپاه را محدود كنند، عمده نظر آنها همين است و اين نكته بايد براي مردم روشن شود كه مساله، براندازي نظام، انقلاب و اسلام است و همه اين كارها مقدمه اين هدف است و هدف ديگر هم اين است كه قدرت رهبري را بگيرند، زيرا مي‌بينند كه ايشان با قدرتي كه دارند امور را هدايت مي‌كنند و در مقابل امريكا هم ايستاده‌اند و در عراق و سوريه و در جاهاي ديگر نقش‌آفريني مي‌كنند و دشمنان مي‌خواهند اين قدرت را بشكنند، اين مساله بايد براي مردم روشن شود.


پيش‌بيني هجمه‌هاي جديد به شوراي نگهبان
جنتي اما در ادامه براي دومين بار در ماه‌هاي اخير از آنچه حمله به شوراي نگهبان خواند انتقاد كرد و با اشاره به نقش تعيين‌كننده شوراي نگهبان در اعمال مقاصد مقام معظم رهبري و ادامه راه امام، افزود كه قابل پيش بيني است كه شاهد هجمه‌هاي تازه‌اي عليه شوراي نگهبان باشيم. دبير شوراي نگهبان سپس با اشاره به آموزه‌هاي قرآني افزود: خداوند اين اميد را مي‌دهد كه از دشمنان نترسيد و تمام ترس‌تان از خدا باشد، اگر توكل‌تان به خدا باشد خدا كفايت مي‌كند و شر دشمنان را از سر شما كوتاه مي‌كند و دشمن را سركوب مي‌كند. خب اين براي ما درس است. حسبنا‌الله و نعم الوكيل. اين تعاليم قرآن است. خداوند متعال مرتب تاكيد مي‌كند كه از غير خدا نترسيد، توكل‌تان به خداوند باشد، خدا دشمنان شما را دفع مي‌كند. جنتي در خاتمه اظهار اميدواري كرد مشكلات كشور با تلاش مسوولان و لطف خداوند و با توسل به حضرت صاحب‌الزمان (عج) حل شود.
حضور ۳ نماينده زن اصلاح‌طلب در بيمارستان محل بستري شدن كروبي
رييس فراكسيون زنان مجلس از حضور خود و دو نفر ديگر از اعضاي اين فراكسيون در بيمارستان محل بستري شدن مهدي كروبي خبر داد. به گزارش ايلنا، پروانه سلحشوري، با اشاره به حضور سه نفر از نمايندگان اصلاح‌طلب عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي در بيمارستان محل بستري شدن حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي اعلام كرد: ديروز به‌همراه دو نفر از نمايندگان زن مجلس، خانم طيبه سياوشي و فاطمه سعيدي به بيمارستان رفتيم تا درصورت امكان از آقاي كروبي عيادت كنيم و جوياي وضعيت سلامتي ايشان شويم.  سلحشوري خاطرنشان كرد: خانم كروبي تاكيد داشتند كه وضع سلامت ايشان چندان مساعد نبوده و گفتند كه ضربان قلب‌شان همچنان پايين است اما اميدواريم آقاي كروبي با مراقبت‌هاي پزشكي هرچه سريع‌تر سلامت‌شان را به دست بياورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون