• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3874 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ مرداد

خبر كوتاه

آغاز اكران عمومي «زادبوم» از ۱۸ مردادماه

فيلم سينمايي «زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودي پس از ۹ سال از روز چهارشنبه ۱۸ مرداد در گروه پرديس سينمايي زندگي اكران عمومي مي‌شود. فيلم سينمايي «زادبوم» كه با مشاركت بنياد سينمايي فارابي توليد شده است در بيست‌ و هفتمين دوره جشنواره فيلم فجر به نمايش در آمده و جوايز بهترين فيلم از نگاه ملي، بهترين فيلمنامه و بهترين موسيقي متن را دريافت كرده است. در اين فيلم كه فيلمبرداري آن در كشورهاي آلمان، دوبي و ايران انجام شده است عزت‌الله انتظامي، مسعود رايگان، رويا تيموريان، بهرام رادان، پگاه آهنگراني، اولريكه كارگوس، احمد كاوري، مهدي سلوكي، احمد كاوري، علي مردانه، رضا آحادي و... به ايفاي نقش پرداخته‌اند. داستان «زادبوم» درباره ارتباط شخصيت اصلي فيلم با زادگاه، خانواده و هويت گمشده‌اش در شرايط اجتماعي است. مهر


نمايش دو مستند در سينماتك موزه معاصر

فيلم‌هاي مستند «اعتراض وارد نيست» و «ديپلماسي شكست‌ناپذير آقاي نادري» محصول ۲۰۱۶، روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه از ساعت ۱۶ در سالن سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش در مي‌آيند.
فيلم‌هاي مستند «اعتراض وارد نيست» به كارگرداني فرناز و محمدرضا جورابچيان به مدت ۵۸ دقيقه و «ديپلماسي شكست‌ناپذير آقاي نادري» به كارگرداني بهتاش صناعي‌ها و مريم مقدم به مدت ۸۹ دقيقه به عنوان دهمين و يازدهمين فيلم از بخش منتخبي از سينماي مستند ايران روز چهارشنبه از ساعت ۱۶ در سالن سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران به نمايش در مي‌آيد. علاقه‌مندان مي‌توانند براي استفاده از برنامه‌هاي نمايش فيلم به صورت رايگان و آزاد در روزهاي چهارشنبه ۱۸ و يكشنبه ۲۲ مردادماه به موزه هنرهاي معاصر تهران مراجعه كنند.


آغاز تور كنسرت‌هاي گروه «دال» از گيلان

تور كنسرت‌هاي گروه «دال» با عنوان «گذر ارديبهشت» 20 مردادماه از گيلان آغاز مي‌شود. تور تابستاني كنسرت‌هاي گروه «دال» از شهر رشت آغاز خواهد شد و اعضاي اين گروه روز بيستم مرداد در سالن خاتم‌الانبياي اين شهر براي نخستين‌بار با مخاطبان‌شان ديدار مي‌كنند. گروه دال براي اين كنسرت رپرتواري شامل قطعات آلبوم «گذر ارديبهشت» و همچنين تك‌آهنگ‌هايش را تدارك ديده است. گروه دال پس از اين برنامه قرار است اوايل شهريور اجرايي در شهر تهران و در قالب يك فستيوال تلفيقي داشته باشند. همچنين از شهر اصفهان به عنوان يكي ديگر از مقصدهاي تور اجراهاي اين گروه ياد مي‌شود. اعضاي گروه دال را در اين تور كنسرت‌ها شايان شكرآبي (پيانو)، يزدان بهمني (هنگ درام)، ميلاد سعدي (سازهاي كوبه‌اي)، امين هدايتي (خواننده) و غزل مهدوي (ترانه سراي گروه) تشكيل مي‌دهند. ايلنا


كنسرت گروه «كوچي» در فرهنگسراي نياوران

گروه موسيقي «كوچي» به سرپرستي هوتن وكيلي مقدم پنجشنبه نوزدهم مردادماه تازه‌ترين كنسرت خود را در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌كند. در اين كنسرت قطعاتي از موسيقي فولكلور اسپانيا و موسيقي فلامنكو براي علاقه‌مندان اجرا مي‌شود. گروه كوچي از سال ١٣٩١ با سرپرستي و تكنوازي گيتار هوتن وكيلي مقدم اجراهايي را در سبك فلامنكو به صحنه برد. اين گروه، در سال‌هاي نخست فعاليتش قطعات بدون كلام از بزرگان اين سبك مانند «پاكو دلوسيا» و «پاكو پنيا» و همچنين قطعاتي از گروه «جيپسي كينگز» را در سالن‌هاي شهر تهران اجرا كرد. از سال ١٣٩٥ با اضافه شدن خواننده به گروه، «كوچي» قطعاتي به زبان اسپانيايي و در سبك «جيپسي فلامنكو» از موسيقي كولي‌هاي اسپانيا را به صحنه برد. هوتن وكيلي‌مقدم (تك‌نواز گيتار و سرپرست گروه)، فرهاد خزري (خواننده)، محمد اشرفي (گيتار باس)، نيلوفر صادقي (گيتار و آوا)، مصطفي نجفي (خواننده) و افشين هنرور (پركاشن) اعضاي گروه «كوچي» را تشكيل مي‌دهند. كنسرت فلامنكو گروه موسيقي «كوچي» پنجشنبه ۱۹ مردادماه ساعت ۲۱ در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران اجرا مي‌شود.

«زنمرد» با همراهي اركستر ملي روي صحنه مي‌رود

موسيقي- نمايش «زنمرد» به نويسندگي و كارگرداني كامران رسول‌زاده روزهاي ۲۳ و ۲۴ مرداد اجرا مي‌شود.  اين پروژه ساعت 21:30 روزهاي دوشنبه ۲۳ و سه‌شنبه ۲۴ مردادماه با اجراي اركستر ملي ايران به رهبري فريدون شهبازيان در تالار وحدت تهران به صحنه مي‌رود. در اين موسيقي- نمايش، عاطفه رضوي، سارا ميرايي و كامران رسول‌زاده بازي مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون