• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3895 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور

استاندار تهران:

از خودم پرسيدم عقل سياسي احمدي‌نژاد كجاست؟

گروه سياسي| استاندار تهران كه مهمان برنامه دست‌خط بود از 20 سال نمايندگي، ماجراي حمله به سفارت عربستان، برجام و انتخابات گفت. سيدحسين هاشمي، استاندار تهران با اشاره به حاشيه‌هاي حادثه سفارت عربستان و عزل معاون امنيتي استانداري گفت: به نظر من در بحث سفارت عربستان، نقص اطلاعاتي بود كه اتفاق افتاد. به گزارش روابط عمومي برنامه «دست‌خط»، جمله‌هاي كليدي اظهارات سيدحسين هاشمي به شرح زير است:
 ‌ آقاي براتلو، معاون امنيتي استاندار تا زماني كه آنجا بودند انصافا خوب كار كردند و كوچك‌ترين حركتي كه خلاف سياست‌ها باشد، انجام نداد. به نظر من در بحث سفارت عربستان هم نقص اطلاعاتي بود كه اتفاق افتاد.
 ‌ قبل اينكه آقاي خاتمي بيايند من رفيق آقاي ناطق بودم و علاقه‌مند به آقاي ناطق بودم. با آقاي ناطق در هيات‌رييسه كار مي‌كرديم. من آقاي ناطق را از نزديك مي‌شناختم و خصلت‌هايي كه از او بيرون مطرح مي‌كردند با ايشان در تضاد بود. من قول به آقاي ناطق داده بودم، عقب‌نشيني نكردم.
 ‌ از لحاظ اقتصادي در مجلس ششم كار بزرگي انجام دادند. اما چون سايه سياسي غلبه كرد، كار اقتصادي نمود پيدا نكرد. حاشيه‌ها خيلي زياد بود. حاشيه‌ها سنگين هم بود.
 ‌ بهترين مجلس را مجلس پنجم مي‌دانم. مجلسي با قدرت و با دو جناح خوب و قوي در مجلس كه اهل تعامل با هم بودند. يك جناح با اكثريت نسبي در تعامل با هم بودند و كار انجام مي‌شد. جلسه‌اي به نام جلسه عقلا بود كه آقاي روحاني تشكيل مي‌دادند. از تمام جناح‌ها در اين جلسه بودند. اين جلسه در مجلس بسيار تاثير داشت.
  ‌ راي آوردن آقاي روحاني سخت بود چون هر دو جناح ميانه خوبي با او نداشتند. نه اصولگراها و نه اصلاح‌طلبان. سال ۹۱ از من نظر خواستند. گفتم آيت‌الله هاشمي بيايند كه با آن نگاه و ديد مي‌تواند كشور را با هزينه كم اداره كند. بعد آقاي ناطق را مطرح كردم. گفتم ايشان همچنين ويژگي دارند. بعد آقاي روحاني و بعد آقاي لاريجاني را مطرح كردم.
 ‌ من فكر مي‌كردم احمدي‌نژاد در انتخابات ثبت‌نام نكنند چون فضا را مي‌ديد و نظر آقا را مطلع بود. بالاخره صراحتي كه در كلام رهبري وجود داشت خيلي بعيد مي‌دانستم ثبت‌نام كند. وقتي اين صحنه را ديدم تعجب كردم. از خودم پرسيدم كه اين عقل سياسي كجاست؟
‌ حوادث تروريستي خيلي بود و اعلام نمي‌شود. انصافا هوشياري نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي ما بسيار بالا است. واقعا بايد تشكر كرد و خدا قوت گفت. انصافا تعامل و همكاري خوبي دارند. شوراي تامين ما در استان تهران در اين ۴ سال يك اختلاف نظر نداشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون