• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3921 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

خبر كوتاه

رونمايي از «من گنجشك نيستم» در باكو

كتاب «من گنجشك نيستم» مصطفي مستور در نشست «روزي با ادبيات معاصر ايران» باكو رونمايي مي‌شود. مستور گفت: همزمان با برگزاري نشستي با عنوان «روزي با ادبيات معاصر ايران» در باكو از دو كتاب «من گنجشك نيستم» و مجموعه شعر «خانه دوست كجاست» كه برخي از آثار من در آن منعكس شده رونمايي مي‌شود. وي افزود: «من گنجشك نيستم» از سوي «امضا‌هاي درخشان» ناشر آذربايجاني ترجمه و منتشر شده است. مستور با اشاره به توافقنامه همكاري با نشر مصري «دارالتنوير» ادامه داد: ترجمه عربي كتاب «استخوان خوك و دست‌هاي جذامي» دو هفته پيش در مصر منتشر شد، البته اين كتاب پيش از اين از سوي نشر «قانون» روانه بازار مصر شده بود. طبق توافق صورت گرفته بين اين دو ناشر قرار است كه علاوه بر كتاب «استخوان خوك و دست‌هاي جذامي» ساير كتاب‌هاي من براي عرضه در كشور‌هاي عربي از سوي «دارالتنوير» به چاپ برسد.
نشست «روزي با ادبيات معاصر ايران» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي 20 مهر‌ برگزار مي‌شود.

 

«رفتن» در مسكو و سوچي اكران مي‌شود

فيلم سينمايي «رفتن» ساخته برادران محمودي در جديدترين حضور بين‌المللي خود در شهرهاي سوچي و مسكو در روسيه به روي پرده خواهد رفت.
نوزدهمين جشنواره جوانان و دانشجويان كه زيرنظر فدراسيون جهاني جوانان دموكرات يونسكو امسال به ميزباني شهر سوچي روسيه برگزار مي‌شود، فيلم «رفتن»جديدترين ساخته برادران محمودي را به نمايش مي‌گذارد. در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: رفتن قصه فرشته و نبي، قصه عشقي كه در پيچ و تاب رسيدن و نرسيدن در غبار گم مي‌شود، قصه عشقي كه از همه‌چيز غير از معشوق رنج مي‌بيند، رفتن قصه درد است، درد خانه به دوشي، درد مهاجرت.
بازيگران: رضا احمدي، فرشته حسيني، بهرنگ علوي، نازنين بياتي، مسعود ميرطاهري، سينا سهيلي، محفوظ محمودي، افشين اخلاقي، بشير احمد و شمس لنگرودي، نويسنده: جمشيد محمودي، بر اساس طرحي از نويد محمودي اين جشنواره از تاريخ ۱۳ تا ۲۲ اكتبر برابر با ۲۱ الي ۳۰ مهر در شهر سوچي و مسكو با نمايش فيلم‌هاي انتخاب شده برگزار خواهد شد.

 

«نوار زرد» با خوانندگي پرواز هماي پخش مي‌شود

سريال پليسي «نوار زرد» به كارگرداني پوريا آذربايجاني و تهيه‌كنندگي محمدرضا شفيعي در حال حاضر آخرين روزهاي تصويربرداري را پشت سر مي‌گذارد و از ۱۵ مهرماه روانه آنتن خواهد شد.
سريال پليسي «نوار زرد» به كارگرداني پوريا آذربايجاني و تهيه‌كنندگي محمدرضا شفيعي در حال حاضر آخرين روزهاي تصويربرداري را پشت سر مي‌گذارد و تدوين آن توسط خشايار موحديان و مژده قاجاريه در حال انجام است.
همچنين تيتراژ پاياني اين سريال پليسي توسط پرواز هماي خوانده شد. هماي براي نخستين بار خوانندگي تيتراژ سريال تلويزيوني را تجربه مي‌كند.
مجموعه تلويزيوني «نوار زرد» به مناسبت هفته ناجا از شنبه (۱۵ مهر ماه) از شبكه دو سيما پخش خواهد شد.
ژانر سريال «نوار زرد» جنايي ـ پليسي است و كريم لك‌زاده آن را در ۲۰ قسمت به نگارش درآورده است.

 

آتيلا پسياني كارگردان بخش نمايشي پروژه «شهر - بازي» شد

آتيلا پسياني بخش نمايشي پروژه «شهر- بازي» بامداد افشار را كارگرداني مي‌كند. كارگرداني بخش نمايشي پروژه «شهر- بازي» كاري از بامداد افشار را آتيلا پسياني (مهمان از گروه تئاتر بازي) بر عهده دارد. همچنين پگاه طبسي نژاد نيز به عنوان بازيگر پرفورمنس خواهد بود.  پرفورمنس «شهر- بازي» كاري از بامداد افشار و به تهيه‌كنندگي بهارك خاوري از ۲۰ مهر ساعت ۱۹ در تماشاخانه پاليز اجرا مي‌شود. در اين اثر نمايشي اصغر پيران به عنوان خواننده حضور دارد و اميد سعيدي، كاوه ستاري، كيارش بختياري و پويا شمالي گروه نوازندگان را تشكيل مي‌دهند. روح‌الله زندي مديرتوليد و آرمان كوچكي طراح پوستر اين نمايش هستند. نمايش قطار سانست ليميتد، نوشته كورمك مك كارتي با طراحي و كارگرداني فرانك حيدريان به صحنه مي‌رود. اين نمايش با بازي احمد ساعتچيان و مهدي بجستاني از 12 مهر ساعت 21 در تماشاخانه استاد انتظامي خانه هنرمندان ايران اجرا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون