• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3921 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

كشف بيش از 50 كارت عابربانك و30 دستگاه تلفن همراه از متهمان

كلاهبرداري از شهروندان از داخل زندان رجايي‌شهر

ايسنا| اعضاي يك باند 14 نفره در زندان رجايي‌شهر كه از شهروندان كلاهبرداري مي‌كردند، دستگير شدند. سرهنگ ‌حاج علي صالحي، رييس پليس فتاي غرب استان تهران گفت: پس از دريافت گزارشي با موضوع برداشت غيرمجاز از حساب بانكي به مبلغ 800 ميليون ريال توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.
 ماموران پليس فتا با بررسي اسناد و مدارك موجود متوجه شدند پول پس از برداشت از حساب بلافاصله به چندين حساب ديگر منتقل و همدستان متهم اقدام به خريد از دستگاه‌هاي خودپرداز و فروشگاه‌هاي اينترنتي مي‌كردند، اين در حالي است كه متهمان از كارت‌هاي بانكي ساير افراد استفاده مي‌كردند و عملا هيچ ردي از خود بر جاي نمي‌گذاشتند.
 رييس پليس فتاي غرب استان تهران ادامه داد: با اقدامات و بررسي‌هاي پليسي پس از تحقيق و احضار مرتبطان با اين پرونده عوامل اصلي كه از محبوسان‌ زندان رجايي‌شهر كرج بودند شناسايي و به همين ترتيب ساير افراد و همدستان متهم نيز در خارج از زندان دستگير شدند. سرهنگ صالحي ادامه داد: در مجموع 14 متهم كه از ساكنان شهرستان‌هاي ملارد و اسلامشهر بودند در قالب يك باند بزرگ كلاهبرداري تلفني فعاليت مي‌كردند. متهمان با اقدامات پليسي دستگير و از آنان بيش از 50 عدد كارت عابر بانك متعلق به افراد ديگر و بيش از 30 دستگاه گوشي تلفن همراه و سيم كارت كشف شد.
اخاذي با اعلام تماس از سوي ارگان‌هاي دولتي به بهانه برنده شدن در جايزه
اين مقام ارشد انتظامي در ارتباط با شيوه و شگرد كلاهبرداري متهمان گفت: متهمان از داخل زندان اقدام به برقراري تماس تلفني با سوژه‌هاي از قبل تعيين شده مي‌كردند و با اعلام تماس از ارگان‌هاي دولتي به بهانه برنده شدن در جوايز قرعه كشي‌ اقدام به كلاهبرداري از ‌قربانيان‌ مي‌كردند. سپس از طريق ارتباط با عوامل خارج از زندان مبادرت‌ به خريد از دستگاه‌هاي pos و برداشت نقدي از خودپرداز و خريدهاي متعدد اينترنتي مي‌كردند.
 سرهنگ صالحي افزود: همدستان متهم اصلي در بيرون از زندان‌ از قبل تعداد زيادي كارت بانكي تهيه كرده بودند كه به محض آماده شدن شرايط كلاهبرداري، شماره كارت‌ها از طريق پيامك به اطلاع عاملان اصلي در داخل زندان‌ رسانده و وجوه نامشروع به حساب‌هاي آنها واريز و از حساب برداشت مي‌شده است. بر اساس گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس فتا، رييس پليس فتاي غرب استان تهران در پايان خطاب به شهروندان تاكيد كرد: شهروندان محترم بايد مدنظر داشته باشند كه براي دريافت پول و جايزه فقط داشتن شماره 16 رقمي روي كارت لازم است از همين رو به هيچ عنوان نياز نيست به دستگاه خودپرداز مراجعه كنند يا ساير اطلاعات كارت بانكي خود را در اختيار
 افراد غير قرار  بدهند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون