• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

عدد نوشت

حجم توليد عسل

حسن ركني به ايرنا گفت: امسال 74 هزار تن عسل توسط 6 ميليون و 300 هزار كلني مدرن و 320 هزار كلني سنتي در كشور توليد و عرضه شده است.  معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به آنكه عسل ماده‌اي ارزشمند است كه از آن به عنوان ماده‌اي غذايي و دارويي استفاده مي‌شود، گفت: در حال حاضر ايران در توليد عسل جزو 10 كشور برتر جهان به شمار مي‌رود به طوري كه سرانه توليد عسل ايران بالاتر از ميانگين سرانه توليد جهان است.

حجم پرتقال دپو  

قائم مقام دبير‌كل خانه كشاورز گفت: در حال حاضر تنها در استان مازندران ۳۰۰ هزار تن پرتقال در انبار‌ها وجود دارد.  عنايت‌الله بياياني در خصوص وضعيت مركبات، به ايلنا گفت: در حال حاضر مقادير مناسبي مركبات در داخل موجود است و هيچ كمبودي در بازار نيست. برخي با شايعه كمبود پرتقال و نارنگي در بازار قصد افزايش قيمت آن را داشتند و مي‌خواستند ساز واردات مركبات را كوك كنند.  وي با بيان اينكه چرا برخي به دروغ مدعي‌اند كه ميوه براي ايام پاياني سال كم است؟ گفت: در حال حاضر تنها در مازندران ۳۰۰ هزار تن پرتقال در انبار‌ها وجود دارد و توليد اين محصول امسال حدود ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تن بوده است لذا واردات مركبات پيامدي جز متضرر شدن توليد‌كنندگان ندارد.

سهم كشاورزي از اقتصاد

معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان سهم ۱۲ درصدي كشاورزي از اقتصاد ملي، گفت: اين بخش ۲۰ درصد اشتغال كشور را تامين مي‌كند. بخشنده به مشكلات حوزه كشاورزي مانند كمبود آب و سالمند بودن مالكان زمين‌هاي كشاورزي، اشاره كرد و در عين حال گفت: در مقابل اين مشكلات، از مزيت‌هايي نيز همانند، تنوع اقليمي، نيروهاي تحصيلكرده جوان، ورود تكنولوژي جديد در سال‌هاي اخير، برخوردار هستيم كه نتيجه آن توليد ۱۰۰ميليون تن محصولات در اين حوزه است. وي افزود: در حال حاضر سالانه 12 تا 13 ميليون تن محصولات كشاورزي وارد مي‌كنيم كه عمده آن گندم، دانه‌هاي روغني و كنجاله مورد نياز صنعت مرغداري است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون