• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

خبـر

۲۰۰ قلاده سگ در منطقه دركه واكسينه شدند

مهر| مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران از واكسيناسيون ۲۰۰قلاده سگ در منطقه كوهستاني دركه و نصب قلاده‌هاي مجهز به سيستم GPS روي اين سگ‌ها خبر داد. رضا قديمي با تاكيد بر اينكه اين نخستين‌بار است كه شهرداري تهران در كنار سمن‌ها اقدامي مشترك را در راستاي دفاع از حقوق حيوانات انجام مي‌دهد، ادامه داد: شهرداري تهران همواره متهم به اين بود كه سگ‌ها را مي‌كشد. اين در حالي است كه طي يك سال اخير كه سازمان‌هاي مردم نهاد در ارتباط مستقيم با شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران هستند، به خوبي مي‌بينند كه هم در شهر و هم در كوهستان عمليات زنده‌گيري، درمان، عقيم‌سازي و رهاسازي سگ‌ها انجام مي‌شود و خبري ازكشتار سگ‌ها نيست.

تحويل 29 هزار واحد مسكوني به مددجويان بهزيستي

ايرنا| رييس سازمان بهزيستي گفت: سه گانه مسكن، اشتغال و بيمه در دستوركار اين سازمان قراردارد و با كمك دولت يازدهم ظرف يك سال گذشته توانسته‌ايم 29 هزار واحد مسكوني را در اختيار مددجويان سازمان بهزيستي قرار دهيم. «همايون هاشمي» كه در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما با موضوع بررسي وضعيت معلولين و مهدكودك‌هاي كشور سخن مي‌گفت، با بيان اينكه بيش از 180 هزار واحد مسكوني را براي معلولان در دستور كار داريم، گفت: اين تعداد واحد مسكوني را در بازه زماني چهار ساله به معلولان تحويل خواهيم داد كه در نتيجه ديگر نيازمند به مسكن در اين قشر از جامعه وجود نخواهد داشت. وي گفت: 150ميلياردتومان درحوزه حمايت اجتماعي براي معلولان هزينه كرده‌ايم و در ساير بخش‌ها همچون مستمري افراد، هزينه مضاعف، تامين وسايل مورد نياز معلولين و حمايت از زنان بي‌سرپرست كارهاي بسياري انجام شده است. هاشمي با تاكيد بر اينكه امروز به همت دولت يازدهم توانستيم در مباحث توانمند‌سازي معلولين خوب كار كنيم، افزود: آنچه را معلولان لازم دارند، تامين مي‌كنيم. وي گفت: براساس پيشنهاد سازمان بهزيستي و ارايه لايحه توسط دولت به مجلس به دنبال افزايش سهم استخدام معلولان از سه درصد به پنج درصد در مراكز دولتي هستيم. هاشمي همچنين به اقدامات انجام شده در بخش بيمه تكميلي اشاره كرد و افزود: دراين ارتباط صندوق‌هايي را در استان‌هاي كشور تعبيه كرده‌ايم كه بعداز نياز سنجي نسبت به صدور بيمه تكميلي براي مدد جويان اقدام مي‌شود.

رد ادعاي يكي از نمايندگان مجلس در خصوص اعتبارات سازمان حفاظت محيط زيست

پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست- معاون سازمان حفاظت محيط زيست ادعاي يكي از نمايندگان مجلس مبني بر اينكه اين سازمان در سال 93، يكهزار و صد ميليارد تومان اعتبار در اختيار داشته ولي به هزينه نگرفته است را رد كرد. سيد محمد مجابي در خصوص اظهارات يكي از نمايندگان مجلس مبني بر اينكه سازمان حفاظت محيط زيست در سال 1393 يكهزار و صد ميليارد تومان اعتبار در اختيار داشته ولي به هزينه نگرفته، گفت: چنين مبلغي نه در دولت محقق شده و نه در اختيار سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفته است. معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست، افزود: بر اساس بند ه تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 مقرر شد براي شهرهاي داراي جمعيت بيش از يك ميليون نفر يا آلوده، عوارض خاصي با تشخيص سازمان حفاظت محيط زيست تعيين و به تصويب هيات دولت برسد كه پس از اخذ در خزانه دولت، صد در صد آن به شهرهاي مذكور اختصاص يابد. مجابي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست در راستاي اجرايي شدن اين بند قانون بودجه 93 در جلسات كميته مربوط به آن شركت و پيشنهاداتي از جمله افزايش قيمت بنزين يا عوارض آلودگي را ارايه كرد كه به دليل اثر تورمي در كشور به تصويب دولت نرسيد. گفتني است، كل بودجه سازمان حفاظت محيط زيست در سال 93 حدود يك دهم هزار و صد ميليارد تومان اعلامي نماينده است و اين آدرس اشتباهي از ميزان اعتبارات سازمان محيط زيست است.

دانشگاه آزاد زمينه تحصيل افراد كم درآمد را فراهم كند

مهر| سيدحسن خميني، عضو هيات امناي دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد نبايد پيشرفت را منوط به طبقه خاص از جامعه كند و اصلا نبايد با ديد كاسب‌كارانه برخورد كنيم. دانشگاه بايد در هر شهري كه توسعه يافته، توسعه خود را حفظ كند و نبايد توسعه خود را در مناطق محروم كم كند؛ چرا كه علت توفيق شما گسترش سطح دسترسي علمي در شهرهاي كوچك بوده است. وي با تاكيد بر كمك به اقشار كم درآمد جامعه براي تحصيل گفت: بايد در دانشگاه يك مجموعه خيريه ايجاد شود و كساني كه هزينه لازم را ندارند و مشكل دارند، بتوانند در دانشگاه تحصيل كنند. بدانيد كه انقلاب و نظام به طبقات ضعيف مديون است و بايد دست آنها را بگيرد.

مردم از مفاسد اداري و اقتصادي ناراضي‌اند

ايسنا| جانشين بازرسي ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي وزارت كشور، اظهار كرد: نتايج آخرين نظر‌سنجي‌ها در تمام استان‌هاي كشور حاكي از آن است كه مردم از روندهاي اداري، بحث مفاسد اقتصادي و اداري ناراضي‌اند. جانشين بازرسي ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي وزارت كشور در خصوص حقوق شهروندي با اشاره به نقش موثر مردم در پيروزي و بقاي انقلاب اسلامي اظهار كرد: قطعا بايد بتوان رضايت مردم را در حد مطلوبي به دست آورد و اين در حالي است كه براساس آخرين نظر‌سنجي‌ها در تمام استان‌هاي كشور وضعيت حاكي از آن است كه مردم از روندهاي اداري، بحث مفاسد اقتصادي و اداراي و بحث فرآيندهاي اداري ناراضي‌اند. مولازاده با بيان اينكه آستانه تحمل مردم حدي دارد، گفت: اطلاع از نارضايتي مردم از مفاسد اداري و اقتصادي و فرآيندهاي اداري نياز به نظرسنجي ندارد و مي‌توان اين امر را مشاهده كرد و ما به عنوان كارگزار نظام وظيفه داريم به اين نارضايتي توجه كرده و رضايتمندي مردم را تحقق بخشيم. وي تصريح كرد: ستاد صيانت از حقوق شهروندي در همين راستا برنامه‌هايي را در سطح استان‌ها در دستور كار قرار داده و اين برنامه‌ها قطعا با هدف خروجي رضايتمندي مردم طراحي شده است. مولازاده آشنا كردن مردم با حقوق شهروندي و تكاليف‌شان، فعال‌شدن هيات رسيدگي به تخلفات اداري، فعال شدن دولت الكترونيك و فعال‌شدن ميز خدمات را از جمله اين برنامه‌ها عنوان كرد. وي تصريح كرد: قطعا اگر مردم به حقوق شهروندي خود آگاه باشند اجازه نخواهند داد كارمندي آنها را براي كاري كوچك معطل كند و از طرف ديگر با اقداماتي از جمله تحقق دولت الكترونيك مراجعات بسيار مردم به ادارات كه بخشي از فساد اداري را رقم مي‌زند نيز كم خواهد شد.

تدابير وزير بهداشت براي بهبود وضع دندان‌هاي مردم

ايرنا| سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت: براي بهبود وضعيت دندان‌هاي ايرانيان برنامه‌اي در سطح وزارت بهداشت تهيه و تدوين شده و اين برنامه در جلسه هيات دولت با حضور دكتر حسن روحاني مطرح و بر آن بحث شده و اميدواريم با تامين اعتبار در سال آينده اين برنامه عملياتي شود. البته پوشش بيمه‌اي در بخش دندان ضعيف است و بايد در اين زمينه فكر اساسي كرد.  

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون