• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

خبر

20 كشته  بر اثر  برق گرفتگي در جشن خياباني هاييتي

بر اثر برخورد يك درشكه با كابلي با ولتاژ قوي در جريان جشن‌هاي خياباني در هاييتي، دست كم 20 نفر جان خود را از دست دادند. در اين جشن ده‌ها هزار نفر حضور داشتند كه تعدادي از آنها بلافاصله پس از ايجاد شوك الكتريكي جان‌باختند. مسوول حفاظت از امنيت عمومي هاييتي از مجروح شدن دست كم46 نفر در اين حادثه خبر داده و در شرح آن گفته است: به نظر مي‌رسد در اين جشن، فردي با استفاده از يك چوب دستي، به كابل‌هاي با ولتاژ بالا ضربه مي‌زد و قصد داشت به اين طريق درشكه‌اي كه سوار آن بود را از ميان جمعيت عبور دهد اما اين اقدام باعث ايجاد اتصالي در كابل‌ها و بروز اين حادثه شده است. وقوع اين حادثه در جريان جشن‌هاي خياباني، دردناكي آن را دوچندان ساخته است به نحوي كه رييس‌جمهور هاييتي در پيامي در صفحه توييتر خود با خانواده‌هاي قربانيان همدردي كرده است. در هفته گذشته، مراسم جشن‌هاي خياباني در برخي ديگر از كشورهاي امريكاي لاتين همچون برزيل، ونزوئلا و بوليوي نيز با تلفات جاني همراه بوده است. در برزيل به دليل ايجاد شوك الكتريكي در جريان يكي از جشن‌ها، سه نفر دچار برق گرفتگي شده و در دم جان خود را از دست دادند. در ونزوئلا نيز به دليل ازدحام جمعيت سه نفر كشته شدند. جشن‌هاي خياباني در بوليوي نيز بدون تلفات نبوده است. به نحوي كه اين كشور با
21 كشته در جريان يكي از جشن‌هاي خود، همچنان در صدر تلفات جشن‌هاي خياباني در امريكاي لاتين قرار دارد. جشن‌هاي خياباني با آيين‌هاي خاص، هرساله در كشورهاي امريكاي لاتين با حضور ده‌ها هزار نفر برگزار مي‌شود.

 

برخورد شديد دو قطار مسافربري در سوييس

صبح جمعه دو قطار مسافربري در شمال شهر زوريخ سوييس با يكديگر برخورد كردند كه در جريان آن دست كم پنج نفر مصدوم شدند. حال يكي از مصدومان وخيم گزارش شده است. نيروهاي امداد و نجات سوييس با اشاره به حضور نيروهاي امدادي در محل حادثه از وقوع اين تصادف هولناك در ايستگاه‌هاي شهر زوريخ خبر داده و گفته‌اند كه براثر وقوع اين حادثه پنج واگن از ريل خارج شده است. مقامات پليس زوريخ احتمال مي‌دهند كه عدم توجه لوكوموتيوران به علايم هشدار‌دهنده باعث شده است كه قطار از ريل خارج شده و در همان زمان با يك قطار سريع السير به‌شدت برخورد كند. با اين حال بررسي‌ها براي مشخص شدن علت قطعي وقوع اين حادثه همچنان ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون