• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3971 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۹ آذر

سفرنامه اينستاگرامي

الهام معيني جزني

1- از زماني كه ناصرخسرو، خاطرات هفت ساله‌اش از مرو تا بلخ را گزارش‌وار نوشت تاكنون كه انتشار تجربيات يك سفر، به صدم ثانيه رسيده است اشتراك‌گذاري تجربيات و ترغيب ديگران به سفر، همواره يكي از علايق بشر است. اين روزها به لطف و مدد شبكه‌هاي اجتماعي، همرساني نوشتاري و ديداري از يك سفر به فاصله دم و بازدم رسيده و صنعت گردشگري در زمان طلايي قرار دارد.
2-چندوقت پيش در اينستاگرام يكي از شبكه‌هاي خبري، شرح سفري ديدم از يكي از گردشگران عادي كه به ارتفاعات سوييس سفر كرده بود. او در چند استوري، راه‌هاي دسترسي و نكات مهم سفر را با تصاوير شگفت‌انگيز طبيعت آن مكان، همرسان كرده بود. استفاده خلاقانه از فعاليت جانبي استوري در اينستاگرام در يك شبكه خبري، به قدري ساده و دلنشين بود كه در ميان دنياي رنگ و وارنگ تبليغات مجازي، ناخودآگاه ذهن انسان درگير آن مي‌شد.
 3-يكي از مهم‌ترين مولفه‌هاي آشنايي عموم با مكان‌هاي گردشگري وترغيب آنها به استفاده مناسب و اصولي، تبليغ نقاط پرپتانسيل گردشگري از سوي مردم و گردشگران عادي است، زيرا حس صداقت بيشتري را ميان فرد و مخاطب به اشتراك مي‌گذارد. باوجود اينكه اخيرا چند گردشگر ايراني با توليد محتواي جذاب نوشتاري و بصري، توانسته‌اند در فضاي مجازي نامي براي خود بازكنند و بسياري از تجربيات‌شان را با همراه‌كننده‌هاي خود به اشتراك بگذارند، اما اين تعداد نسبت به افراد كشورهاي ديگر، بسيار ناچيز و انگشت‌شمار است.
4-در اين ميان شبكه‌هاي خبري، شامل حساب‌هاي كاربري روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها و نهادهاي گردشگري مي‌توانند با شناسايي شهرونداني كه استعداد و خلاقيت به اشتراك گذاشتن اطلاعات مفيد و جذاب گردشگري را دارند، استفاده كرده تا بااندكي خلاقيت، دستي بر سر و روي حساب‌هاي كاربري خشك خود در شبكه‌هاي اجتماعي بكشند و ضمن بالا بردن سطح سليقه جامعه، نقش آموزشي و پيشرويي خود را به خوبي ايفا كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون