• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3986 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

گفت‌وگوي «اعتماد» با روزبه وثوق‌احمدي، رييس كميته تعيين وضعيت بازيكنان

خطر كسر امتياز از پرسپوليس جدي است

مهدي ‌روز‌خوش

بحث ‌پرداخت بدهي‌هاي باشگاه‌هاي ايراني هنوز داغ است. با وجود اينكه كنفدراسيون فوتبال آسيا نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا را ملزم به پرداخت بدهي‌هاي خود كرده اما در اين ميان افرادي كه از كميته انضباطي ايران حكم گرفته‌اند هنوز موفق به دريافت مطالبات خود نشده‌اند و در مقابل هر كسي با AFC مكاتبه كرده، توانسته به طلب‌هاي خود برسد.

صمد مرفاوي براي دريافت مطالبات خود به AFC نامه زد. اين عنوان خبري بود كه طي يكي، دو روز گذشته باعث ايجاد نگراني در ميان هواداران استقلال شده است. باشگاه آبي‌پوش تهراني كه با كش‌ و قوس فراوان توانست مجوز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را دريافت كند حالا به خاطر شكايت سرمربي سابقش در معرض حذف از آسيا قرار دارد. مرفاوي كه پيش از اين از كميته انضباطي حكم گرفته بود، نتوانست مطالباتش را دريافت كند تا حالا با ارسال نامه به AFC استقلال را در خطر حذف از ليگ قهرمانان آسيا قرار دهد. البته باشگاه پرسپوليس هم اين روزها با مشكلات مشابهي دست و پنجه نرم مي‌كند. شكايت فرناندو گابريل، كه پيش از اين براي پرسپوليس بازي مي‌كرد، كار را به جايي رسانده كه حالا فيفا با ارسال نامه‌اي فقط تا ٢۶دي ماه فرصت داده تا مطالبات اين بازيكن پرداخت شود. حال براي بررسي بيشتر وضعيت سرخا‌بي‌هاي تهراني با روزبه وثوق‌احمدي گفت‌وگويي انجام داديم تا از زبان مسوول پيگيري وضعيت بازيكنان، وضعيت استقلال و پرسپوليس را بيشتر بررسي كنيم.

 

ابتدا درباره وضعيت باشگاه استقلال صحبت كنيد. در اخبار آمده بود صمد مرفاوي به خاطر عدم دريافت مطالباتش نامه‌اي به AFC ارسال كرده كه باعث نگراني هواداران شده است.

اين موضوع در حيطه وظايف من نيست كه بخواهم اظهارنظر دقيق كنم چرا كه من مسوول پيگيري وضعيت بازيكنان هستم اما از اطرافيان شنيده‌ام كه آقاي مرفاوي به خاطر دريافت نكردن مطالبات‌شان نامه‌اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كرده كه همين موضوع باعث نگراني شده است. باشگاه استقلال بايد هرچه زودتر مستندات خود را در اين باره ارايه كند تا با مشكل مواجه نشود.

اگر مشكل حل نشود، احتمال حذف استقلال از ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد؟

در اين زمينه كميته صدور مجوز‌هاي حرفه‌اي بايد اظهارنظر كند. به هر حال بهتر است مشكل زودتر حل شود.

درمورد باشگاه پرسپوليس و پرونده گابريل هم توضيح مي‌دهيد؟

درباره اين پرونده هم فيفا نامه‌اي ارسال كرده كه تا ٢۶دي ماه به باشگاه پرسپوليس مهلت داده تا مطالبات اين بازيكن را پرداخت كند. اگر ظرف مدت تعيين شده مطالبات اين بازيكن پرداخت نشود يا رضايت او جلب نشود، به صورت اتوماتيك ۶ امتياز از پرسپوليس كسر خواهد شد.

اما مديران سابق باشگاه مدعي بودند مطالبات او را پرداخت كرده‌اند.

بله همين‌طور است. پرسپوليسي‌ها مدعي هستند كه مطالبات اين بازيكن را به اينجنت او داده‌اند. اما روال كار اينگونه نيست كه پول به اينجنت بازيكن داده شود. وقتي فيفا باشگاهي را محكوم مي‌كند، شماره حسابي را از طرف مقابل مي‌گيرد تا پول را به آن حساب واريز كنند. اينگونه نيست كه پول را شخص بگيرد. البته در اين ميان بايد منتظر باشيم تا ظرف چند روز آينده پرسپوليس مستندات خود را ارايه كند.

اگر مطالبات گابريل پرداخت نشود يا توافقي نشود، آيا احتمال جرايم سنگين‌تري نسبت به كسر شش امتياز هم وجود دارد؟

‌جرايم سنگين‌تري هم در راه است. اگر پرسپوليس نتواند با گابريل توافق كند پس از كسر شش امتياز احتمال دارد فيفا حكم به سقوط تيم به ليگ يك بدهد كه اين موضوع دور از ذهن نيست. توصيه ما اين است در مدت باقي مانده سعي كنند مشكل را حل كنند.

پرونده مانوئل ژوزه به كجا كشيد. مديرعامل قبلي باشگاه مدعي بود مطالبات اين مربي بطور كامل پرداخت شده اما گويا هيچ مستنداتي ارايه نشده.

در مورد آقاي مانوئل ژوزه هم كه باشگاه پرسپوليس اعلام كرده مطالبات او را پرداخت كرده است اما سندي ارايه نكرده‌اند. حتي در اين زمينه ما هم چندين نامه به باشگاه داديم و اعلام كرديم اگر مطالبات ژوزه را پرداخت كرده‌ايد، مستندات خود را در اين زمينه ارايه كنيد تا ما هم داشته باشيم اما تا به امروز پرسپوليسي‌ها هيچ پاسخي به نامه‌هاي ما نداده‌اند.

يعني با اين وجود احتمال دارد باشگاه مطالبات ژوزه را پرداخت نكرده باشد؟

ما اطلاعي از اين موضوع نداريم و من نگفتم آنها پول ژوزه را نداده‌اند اما اعلام كرديم مستندات خود را بدهيد تا ما هم در اختيار داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون