• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4025 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن

مردم و مسوولان در تهران و شهرستان‌ها سي‌ونهمين جشن انقلاب را گرامي داشتند

آغاز چهلمين بهار جمهوري اسلامي

راهپيمايي مراسم گراميداشت 22 بهمن امسال و سي‌ونهمين جشن پيروزي انقلاب اسلامي همچون ادوار گذشته با حضور پرشور آحاد ملت در تهران، مراكز استان‌ها و شهرستان‌هاي كوچك و بزرگ كشور برگزار شد و اين‌بار هم مردم با حضور به‌موقع و وحدت‌آفرين خود، نقشه‌هاي دشمنان را بر هم زدند آن هم در شرايطي كه شامگاه 21 بهمن‌ماه و ساعاتي پيش از خلق حماسه 22 بهمن امسال، حمله سايبري به پايگاه اينترنتي چند روزنامه كثيرالانتشار ازجمله «قانون»، «آرمان‌امروز» و «ستاره صبح» و انتشار يك خبر كذب در اين چند وب‌سايت هك شده از عمق اين عداوت‌ها و خصومت‌هاي دشمنان پرده برداشت؛ اقدامي كه البته بلافاصله با واكنش فوري مسوولان و اطلاع‌رساني در مورد صدق و كذب خبر منتشرشده، بي‌نتيجه ماند و حتي براي دقايقي كوتاه نيز نتوانست افكار عمومي را گمراه كند.
همزمان حمله چند روز قبل يك فرد ناشناس به گيت نهاد رياست‌جمهوري حساسيت برگزاري مراسم راهپيمايي 22 بهمن امسال را دوچندان ساخته بود و جالب آنكه مردم با حضور پرشور خود در اين مراسم نشان دادند كه هشيار و آگاه نسبت به موضوعات مختلف سياست داخلي و خارجي، اجازه هرگونه شيطنت را از دشمنان گرفته و مي‌گيرند. اين حضور پرشور آحاد ملت در راهپيمايي 22 بهمن امسال اما شايد از اين حيث كه اين تظاهرات حدود يك ماه بعد از تجمع‌هاي اعتراضي دهه نخست دي‌ماه در تهران و شهرستان‌ها برگزار مي‌شد، از اهميتي دوچندان برخوردار بود. به‌ويژه وقتي برخي رسانه‌ها سعي داشتند با تبليغات سوء و تخريبي مردم را از حضور در راهپيمايي بر‌حذر داشته و همزمان با صدور برخي فراخوان‌هاي اعتراضي، سعي در به چالش و آشوب كشيدن راهپيمايي امسال داشتند. مراسمي كه ازقضا با آرامش كامل، استقبال كم‌نظير مردم و به‌دور از هرگونه حاشيه و اتفاقي ناخواسته، به‌سلامت، آغاز و به انجام رسيد.
در ميان اين حضور چشمگير آحاد ملت و در شرايطي كه حجت‌الاسلام حسن روحاني سخنران اصلي مراسم راهپيمايي پايتخت بود، اين مراسم شاهد حضور بسياري از مسوولان دولتي، نمايندگان مجلس و ديگر مقامات كشوري و لشكري نيز بود كه همگام با مردم به خيابان آمدند و همصدا با ديگر راهپيمايان شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» سر دادند. حال آنكه به‌جز حسن روحاني كه به عنوان رييس قوه مجريه ضمن حضور در راهپيمايي، سخنران اصلي مراسم نيز بود، آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني رييس قوه قضاييه، آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله احمد جنتي رييس مجلس خبرگان رهبري و دبير شوراي نگهبان نيز با حضور در جمع تظاهرات‌كنندگان، مقابل دوربين رسانه‌ها و در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم، به بيان نقطه‌نظرات خود در رابطه با اين راهپيمايي بزرگ پرداختند و علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي نيز به عنوان سخنران اصلي مراسم راهپيمايي 22 بهمن‌ماه امسال در شيراز، با مردم اين شهر در استان فارس همقدم شد.

  حجت‌الاسلام حسن روحاني، رييس‌جمهوري: در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد بيش از هميشه خودمان را براي خدمت به مردم آماده كنيم. در سال آينده بايد همه بخش‌هاي كشور اعم از دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، سينماها، مملو از نشاط و موفقيت‌هاي بزرگ باشد و اين موفقيت‌ها را بايد به‌خوبي به رخ بدخواهان خود بكشيم.
  علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي: بايد توجه داشت كه انقلاب اسلامي به هيچ شخص و جناحي تعلق ندارد و امروز، روز ملي است كه با همت ملت عزيز در آستانه 40 سالگي قرار دارد و پس از فراز و فرودها به اين جايگاه با عظمت رسيده است كه نشان‌دهنده پختگي انقلاب اسلامي است. متاسفانه عده‌اي در داخل فول‌پروفسور اختلاف‌افكني هستند و با شبهه‌پراكني، اراده‌ها را متفرق مي‌كنند.
  آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني، رييس قوه قضاييه: حضور مردم در راهپيمايي پاسخ قاطع، مسلم و قطعي به ياوه‌گويي دشمنان است كه مي‌خواهند تفرقه‌افكني كنند. مردم با هر عقيده‌اي در اين راهپيمايي شركت مي‌كنند و وحدت خود را به نمايش مي‌گذارند. مردم و همه مسوولان ما بايد بدانند تا زماني كه وحدت و يكپارچگي، ايمان و اتكا به خداوند باشد، قطعا پرودگار متعال اين مردم را رها نخواهدكرد و آنان را به عزتي كه از عزت خودش است، مي‌رساند.
  آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام: مردم نجيب و شريف ما اگر مطالبه‌اي از مسوولان دارند، بيان مي‌كنند و مشكلات اقتصادي و ساير مشكلات هم به اميد خدا و همت و تلاش مسوولان در كنار مردم و درايت و مديريت رهبر معظم انقلاب برطرف خواهد شد.
  آيت‌الله احمد جنتي، رييس مجلس خبرگان و دبير شوراي نگهبان: پيام اين راهپيمايي اين است كه ما در هرچه اختلاف داشته باشيم در يك كلمه اتحاد داريم و آن مرگ بر امريكاست.
 اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري: مردم ايران مردمي زمان‌شناس هستند كه شرايط فعلي كشور و انقلاب و هم شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي را درك  مي‌كنند.
  امير دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي: مردم ايران هرچند كه مطالبات و انتقاداتي هم داشته باشند، همين مردمي هستند كه سرسختانه از استقلال و تماميت ارضي خود در عرصه‌هاي مختلف دفاع كرده و مي‌كنند و هرگز اجازه نمي‌دهند بيگانگان براي آنها تصميم بگيرند.
  حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: هر سال در راهپيمايي شركت مي‌كنم، امسال انسجام و حضور پرشور بيشتري را شاهديم؛ حضوري توام با شعور و پر نشاط. اين حضور پاسخ همان تهديدهايي است كه كردند؛ تهديدها ملت ما را بيشتر منسجم مي‌كند.
  حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي، معاون اول قوه قضاييه: مساله وحدت كلمه و حضور مردم از مسائل مهم در ۴ دهه گذشته است كه به مسوولان نشاط و اميد مي‌دهد و موجب مي‌شود دشمنان در مقابل وحدت مردم نااميد شوند.
  محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه: حتما در بين مردم برخي از دلخوري‌ها و ناراحتي‌ها وجود دارد، مطالبات بحقي دارند كه بعضا ناشي از كمبودها و مشكلات موجود در كشور است و اين وظيفه همه مسوولان كشور است كه به مطالبات بحق مردم به عنوان بزرگ‌ترين سرمايه راهبردي نظام توجه داشته باشند.
  شهيندخت مولاوردي، دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور حقوق شهروندي: در حال حاضر گفت‌وگوي ملي صددرصد يك ضرورت اساسي است. انقلاب و ۲۲ بهمن روز همه‌ ايرانيان با همه‌ تفاوت‌ها بود و بقاي انقلاب به اين تنوع و تفاوت‌ها نياز دارد و قطعا انسجام و وحدت تنها از مسير گفت‌وگو حاصل مي‌شود.
  معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور در امور زنان: گفت‌وگوي ملي نياز است. ٢٢ بهمن گفت‌وگوي ملي بين همه جناح‌ها، طيف‌ها، نسل‌ها و اقشار مردم است. گفت‌وگوي بين نسلي هم خيلي مهم است.
  محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام: ما بايد با يك دست امنيت و با دستي ديگر اقتصاد كشور را حفظ كنيم كه تحقق آن مستلزم وارد كردن ارزش‌هاي انقلابي به موضوع اقتصاد كشور است.
  محمدعلي نجفي، شهردار تهران: البته در همه دنيا مشكلات، مسائل، چالش‌‎ها و دشواري‌هايي براي اداره كشورها وجود دارد كه در كشورما هم به همين ترتيب است اما همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند، تا وقتي كه مردم پشتيبان و حامي اين نظام مقدس هستند، كار سازندگي كشور ادامه دارد.
  محمدباقر قاليباف، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام: اگر با فساد برخورد نشود، باعث ضعف كارآمدي و ايجاد مشكلات بيشتر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون