• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3190 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند

بدرالملوك كهرنگي مسوول امور كشتي زنان شد

كشتي بانوان كليد خورد!

گروه ورزش| با حكم رسول خادم رييس فدراسيون كشتي، بدرالملوك كهرنگي به عنوان مسوول امور كشتي با كمربند بانوان كميته كشتي‌هاي سنتي فدراسيون كشتي منصوب شد. اين براي نخستين‌بار در تاريخ فدراسيون كشتي ايران است كه رسما كشتي بانوان در چارچوب فعاليت‌هاي اين فدراسيون قرار مي‌گيرد. البته شروع فعاليت بانوان در فدراسيون كشتي ايران، در بخش «كشتي با كمربند» است. پوشش بانوان در «كشتي با كمربند» تقريبا مانند جودو است و مشكلي از لحاظ پوشش براي زنان ايراني ندارد. مسابقات كشتي آليش بانوان تقريبا با همين شكل و شمايل پيش از اين در ايران برگزار شده؛ اما اين براي نخستين‌بار است كه فدراسيون كشتي ايران به مقوله كشتي بانوان ورود پيدا مي‌كند. در ماه‌هاي اخير بحث‌هاي زيادي هم در مورد تغيير پوشش كشتي آزاد بانوان در اتحاديه جهاني مطرح شده و بايد ديد تغييرات اجازه خواهد داد تا بانوان ايراني در كشتي آزاد هم فعال شوند يا نه.
جالب اينكه اتحاديه جهاني كشتي در نظر دارد پوشش كشتي‌گيران در قسمت مردان را نيز تغيير دهد. بعد از اينكه رنگ تشك‌هاي كشتي تغيير كرد و در جام جهاني كشتي فرنگي تهران شاهد آن بوديم كه رقابت‌ها روي تشك‌هاي جديد با رنگي متفاوت نسبت به گذشته برگزار شد، شنيده‌ها حكايت از اين موضوع دارد كه مسوولان اتحاديه جهاني تصميم گرفته‌اند تغييري در نوع پوشش كشتي‌گيران به وجود آورند و به احتمال زياد در ادامه دوبنده كشتي جاي خود را به شلوارك و پيراهن آستين حلقه‌اي دهد. گفته مي‌شود طراحان اتحاديه جهاني در تلاش هستند تا لباس مناسبي طراحي كرده و به دست‌اندركاران معرفي كنند تا پس از تاييد رقابت‌هاي كشتي با اين پوشش برگزار شود.
يكي از دلايل اين كار به تعرق كشتي‌گيران در حين مسابقه بازمي‌گردد، از همين رو به طراحان لباس‌هاي جديد گفته شده تا اين موضوع را در نظر داشته و لباسي را طراحي كنند كه علاوه بر اينكه راحت است و از دايره حركتي ورزشكاران نمي‌كاهد، تا حدود زيادي جلوي عرق بدن كشتي‌گيران را هم بگيرد. ضمن اينكه طراحان بايد در طراحي خود تبليغات را در نظر گرفته، لباس‌ها را طوري طراحي كنند كه پيراهن‌هاي جديد اين قابليت را داشته باشد كه تبليغات به راحتي روي آنها درج شده و ديده شود تا برند‌هاي معتبر ترغيب شده و براي تبليغ به كشتي و لباس‌هاي اين رشته روي آورند.
اصلا يكي از دلايلي كه مسوولان كميته بين‌المللي المپيك در نظر داشتند به خاطر آن كشتي را از المپيك كنار بگذارند، همين بحث تبليغات بود، چرا كه پوشش كشتي‌گيران به نحوي است كه بنگاه‌هاي تبليغاتي تمايل نشان نمي‌دهند كه برندهاي خود را روي آن تبليغ كنند. باري، به نظر مي‌رسد با توجه به طراحي‌هاي جديد پوشش كشتي‌گيران به خصوص زنان به نحوي شود كه بانوان ايراني كه امروز گفته مي‌شود در كشتي با كمربند مي‌توانند فعاليت كنند در كشتي آزاد كه زنان دنيا در آن فعاليت مي‌كنند نيز فعاليت كنند. جالب اينكه اتحاديه جهاني در نظر دارد در ادامه برگزاري مسابقات جهاني و قاره‌اي را به نحوي برگزار كند كه رقابت‌هاي زنان و مردان در دو كشور متفاوت دنبال شود كه در اين صورت ايران همچون گذشته مي‌تواند ميزبان رقابت‌هاي آسيايي و جهاني كشتي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون