• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

تشكل‌ها

فاصله قيمت برخي محصولات كشاورزي |مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي گفت: فاصله قيمت محصولات كشاورزي از مزرعه تا بازار به دليل هزينه‌هاي مربوط به حمل و نقل، بارگيري، ‌جعبه و هزينه‌هاي جانبي است. حسين صفايي در خصوص فاصله قيمت محصولات كشاورزي در مزرعه تا بازار اظهار كرد: برخي عوامل مزرعه تا بازار موجب تغيير قيمت در محصولات كشاورزي مي‌شود اما در برخي محصولات مانند گوجه فرنگي چندان قابل قبول نيست. وي بااشاره به قيمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ توماني گوجه فرنگي در مزرعه گفت: گوجه فرنگي كه در مزرعه ۱۵۰تا ۲۰۰ تومان است و در بازار حدود ۱۰۰۰ تومان كه اين فاصله قيمتي قابل توجيه نيست.

تثبيت نفت در ۶۰ دلار | قيمت نفت در حال تثبيت شدن در حدود بشكه‌اي ۶۰ دلار است. يكي از نماينده يكي از كشورهاي عربي خليج فارس در سازمان اوپك نوشت: قيمت نفت در حال تثبيت شدن در حدود بشكه‌اي ۶۰ دلار است و نشانه‌هايي از افزايش تقاضاي نفت در آسيا و ديگر مناطق جهان ديده مي‌شود.

قاچاق ۱۵ ميليارد نخ سيگار| غلامرضا كاتب، نماينده مردم گرمسار گفت: در بودجه پيشنهادي دولت براي سال ۱۳۹۴، قيمت سيگار و مواد دخاني توليد داخل ۲۰ درصد و خارجي ۴۰ درصد افزايش دارد. از آنجايي كه نمايندگان مجلس پيش از اين، اقدام به افزايش قيمت سيگار كرده بودند، ديگر نيازي نديدند بهاي هر نخ سيگار با عنوان ماليات بر ارزش افزوده ۱۰ ريال اضافه شود. تجربه و سنوات گذشته در ايران نشان داده كه افزايش قيمت نه تنها مصرف را كاهش نمي‌دهد بلكه عملكرد معكوس نيز داشته و منجر به افزايش قاچاق اين كالا در كشور شده است.

آغاز فعاليت نخستين كشتي ايراني| فعاليت كشتي ميرزا كوچك خان به عنوان تنها كشتي كروز درياي خزر از بيست و ششم اسفند‌ماه امسال از سر گرفته مي‌شود. داريوش توكلي گفت: هم‌اكنون كشتي ميرزا‌كوچك خان موفق به اخذ تمام گواهينامه‌هاي بين‌المللي دريانوردي شده است و مي‌تواند فعاليت خود را در آب‌هاي خزر آغاز كند. بنابراين فعاليت كشتي ميرزا كوچك خان به عنوان تنها كشتي كروز درياي خزر از تاريخ بيست و ششم اسفند‌ماه امسال از سر گرفته خواهد شد. توكلي از‌سرگيري فعاليت دوباره كشتي ميرزا كوچك خان را نتيجه همكاري‌هاي صميمانه معاونت دريايي و نيز رياست سازمان بنادر و دريانوردي دانست و اظهار داشت: براي فعاليت اين كشتي مسوولان اداره بنادر و دريانوردي استان‌هاي گيلان و مازندران نهايت همكاري را داشته‌اند.

عرضه 5000 تن مرغ منجمد| معاون شركت پشتيباني امور دام از توزيع 8500 تن گوشت مرغ منجمد در بازار مصرف و بورس كالا خبر داد و گفت: آمادگي داريم بيش از 100 هزار تن گوشت مرغ تا شب عيد به بازار مصرف عرضه كنيم. عباس والوزي اظهار كرد: از يازدهم بهمن‌ ماه توزيع گوشت مرغ منجمد آغاز شده و تاكنون بيش از 5000 تن از اين محصول به بازار عمده‌فروشي كشور به قيمت كيلويي 5500 تومان عرضه شده كه در بازار مصرف كيلويي 5800 تا 6000 تومان فروخته شده است. وي افزود: از سوي ديگر تاكنون بيش از 3500 تن گوشت مرغ منجمد به بورس كالا عرضه شده كه قيمت آن بسته به تاريخ مصرف، متفاوت بوده است؛ به گونه‌اي كه گوشت مرغ منجمد تا سه ماه تاريخ مصرف كيلويي 4900 تومان، تا شش ماه تاريخ مصرف كيلويي 5200 تومان و تا هشت ماه تاريخ مصرف كيلويي 5500 تومان عرضه شد.

آغاز نمايشگاه‌هاي بهاره| نمايشگاه بهاره تهران در سه نقطه حكميه تهرانپارس، ارم و بوستان ولايت برپا مي‌شود. به گزارش ايلنا، مواد غذايي در اين نمايشگاه با تخفيف پنج تا ۳۵ درصدي و همچنين عرضه برنج‌هاي ايراني و خارجي نيز با تخفيف ۱۰ تا ۱۵ درصدي صورت مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها