• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3191 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۷ اسفند

حوادث جهان

50 مصدوم در برخورد قطار با كاميون در كاليفرنيا

اعتماد| بر اثر برخورد شديد يك قطار مسافربري با يك دستگاه كاميون در كاليفرنيا 50 نفر مصدوم شدند كه حال چهار نفر از آنها وخيم گزارش شده است.
مقامات پليس كاليفرنيا علت وقوع اين حادثه را «تغيير مسير اشتباهي راننده كاميون به سمت ريل و گير كردن در آن» اعلام كرده‌اند. شدت برخورد كه در ساعات بامدادي روز گذشته رخ داد به حدي بود كه باعث خارج شدن دو واگن قطار از ريل شد. پليس گفته است راننده كاميون كه در اين حادثه آسيبي نديده بود، بلافاصله از صحنه تصادف متواري شد اما دقايقي بعد در سه كيلومتري محل حادثه در حالي كه با تلفن همراه صحبت مي‌كرد دستگير شد. تحقيقات پليسي نشان مي‌دهد كه راننده كاميون به دليل تاريكي و در يك چرخش اشتباه وارد ريل راه‌آهن شد و روي آن گير افتاده بود كه ناگهان با قطار برخورد كرد. پليس كاليفرنيا از گرفتن آزمايشات لازم از راننده كاميون براي تشخيص احتمال مصرف مواد الكلي يا مخدر خبر داده و حال چهار مصدوم حادثه را وخيم اعلام كرده است. اين تصادف سومين حادثه در اين سطح، براي قطارهاي مسافربري در منطقه كاليفرنيا در يك دهه اخير است. در سال 2008 يك قطار مسافربري با يك قطار باربري در همين منطقه برخورد كرد كه در جريان آن 25 نفر كشته و بيش از 100 تن زخمي شدند. سه سال قبل از آن نيز يك قطار مسافربري به دليل اقدام به خودكشي عابري پياده روي ريل، واژگون شد و 11 مسافر آن جان خود را از دست دادند. در اين حادثه كه بيش از 180 مصدوم بر جاي گذاشت، فرد خودكشي‌كننده، جان سالم به در برد.

 

وضعيت اضطراري در آرژانتين به دنبال حريق در آمازون

فارس| مقامات آرژانتين در پي گسترش آتش‌سوزي‌ها در ايالت «چوبوت» اين كشور، وضعيت زيست‌محيطي اضطراري اعلام كردند. وسعت حريق كه از هفته گذشته تاكنون ادامه دارد، به حدي است كه بيش از 16 هزار هكتار از جنگل‌هاي بومي و بيشه‌زارهاي ايالت چوبوت آرژانتين را در محاصره خود گرفته است. «مارتين بوزي» فرماندار ايالت «چوبوت» افزايش حرارت هوا و وسعت آتش سوزي را «وخيم» توصيف و شرايط زيست محيطي اين ايالت را اضطراري اعلام كرده است. به دنبال وقوع آتش‌سوزي در جنگل‌هاي اين منطقه از آرژانتين، ساكنان روستاهاي اطراف مجبور به ترك خانه‌هاي خود شده‌اند. مقامات آرژانتين همچنين گزارش دادند كه افزايش حرارت بر اثر حريق به 25 درجه، ميزان رطوبت به 22 درصد و وزش بادهاي شديد نيز به بدتر شدن شرايط انجاميده است. به گفته مقامات دولتي اين كشور، حدود 15 ميليون پزو به هزينه‌هاي عملياتي براي مقابله با اين حادثه اختصاص داده شده است. «خورخه كاپيتانيچ» رييس كابينه دولت آرژانتين نيز اطمينان داد كه به شكل سازمان‌يافته با منابع تداركات و پشتيباني و خدمات انساني، تحت هماهنگ‌سازي سياست‌هاي عمومي براي ارايه جزييات منابع موجود براي مقابله با آتش‌سوزي‌ها كار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها