• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4044 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

خبر

تذكر نماينده تهران در مورد حصر

غلامرضا حيدري در تذكري در جلسه علني ديروز مجلس، هم خودكشي‎هاي در زندان را قابل تامل دانست و هم عدم وحدت رويه در برخورد با احمدي‌نژاد و افشا‌كنندگان او را.

متن تذكر او به شرح زير است:

آقاي رييس‌جمهور! با مردم، صادق باشيد!

تذكر بنده به آقاي روحاني به عنوان رييس‌جمهور و رياست شوراي عالي امنيت ملي در مورد رعايت حقوق زندانيان، به خصوص زندانيان سياسي است.

اخيرا فوت برخي از آنان به ويژه تحت عنوان «خودكشي» قابل تامل است.

تذكر ديگر در مورد رفع حصر محصورين است.

سخنگوي قوه قضاييه، موضوع را به تصميم شوراي عالي امنيت ملي ارجاع مي‌دهند و شما هم رييس اين شورا هستيد.

آقاي رييس‌جمهور! با مردم، صادق باشيد. اعتماد عمومي مردم، يكي از سرمايه‌هاي اصلي نظام است؛ چرا بي‌توجهي مي‌شود؟!

منافع ملي نظام، ايجاب مي‌نمايد در خصوص رفع حصر آقايان كروبي، موسوي و سركار خانم زهرا رهنورد و رفع محدوديت‌هاي آقاي خاتمي با مقام معظم رهبري، صحبت و تقاضا داشته باشيد.

اين چه جرياني است كه افشاكنندگان عملكرد و ماهيت احمدي‌نژاد را ساليان سال به زندان و حصر كشيدند و همچنان به ادامه حصر، پافشاري مي‌كنند؟! اين درحالي است كه براي احمدي‌نژاد، چنان حاشيه امني فراهم كرده‌اند كه هرچه را مي‌خواهد، بگويد و انجام دهد!

آيا اين روش متناقض، يكي از مصاديق بي‌عدالتي نيست؟!

آقاي رييس‌جمهور!

معرفي مافياي پشت صحنه موسسات مالي و گرفتن پول‌هاي به غارت رفته مردم چه شد؟

قرار بود دولت شما، دولت پاسخگو باشد!

اميدوار هستيم شما، به سوگندي كه به قانون اساسي خورديد و به قولي كه به مردم داده‌ايد، وفادار باشيد.

شما بايد الگو باشيد نه اينكه باعث بي‌اعتمادي هرچه بيشتر مردم به نظام و حاكميت شويد.

 

اطلاعات مديران دوتابعيتي به قوه قضاييه داده نمي‌شود

حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي، معاون اول قوه قضاييه ديروز در جلسه مجمع عمومي فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شركت كرد. او در مورد پرونده حوادث خيابان پاسداران گفت: «برخي پرونده‌ها خارج از نوبت بررسي مي‌شود. تلاش مي‌شود بر اساس قانون و انصاف اين پرونده‌ها بررسي شود. ۲۰ قاضي براي بررسي پرونده‌هاي اين حادثه تعيين شده‌اند. نهايت تلاش مي‌شود كه بي‌جهت به كسي ظلم نشود وبه فردي كه جرم انجام داده است نيز ارفاق نشود.»

اژه‌اي در ادامه به موضوع مديران دوتابعيتي پرداخت و گفت: «در مورد مديران دوتابعيتي پس از ارايه گزارش آقاي كريمي قدوسي، با دادستان و وزارت اطلاعات صحبت كردم اما اطلاعات لازم به ما داده نشد يا ندارند يا نمي‌خواهند بدهند. متاسفانه برخي مديران افراد دوتابعيتي را به عنوان مشاور به كار مي‌گيرند؛ آقاي سيف نيز آقاي دري‌اصفهاني را به عنوان مشاور به كار گرفته بود اما دسترسي‌هاي اين فرد به برخي اطلاعات بيشتر از معاونين و مديران بانك مركزي بود. معاونت حقوقي قوه قضاييه روي طرح مجلس در مورد ممنوعيت به كارگيري مديران دوتابعيتي كار مي‌كند.»

سخنگوي قوه قضاييه همچنين با بيان اينكه برخي پارتي‌بازي‌ها در مرخصي زندانيان وجود دارد ولي نادر است، گفت: «قوه قضاييه معتقد است بايد در مورد تخلفات قوه قضاييه برخورد شديد انجام شود، چون مردم نبايد اعتمادشان را از دست بدهند اولا تخلفات در قوه قضاييه در اين حد كه در جامعه گفته مي‌شود، نيست. ثانيا برخي تخلفات را ديگران انجام مي‌دهند اما به اسم قوه قضاييه نوشته مي‌شود». مهر

 

بايد با حركت مذبوحانه كشف حجاب قاطعانه برخورد شود

غلامحسين اسماعيلي، رييس كل دادگستري استان تهران در بازديد از مجتمع قضايي ارشاد به موضوع كشف حجاب اشاره كرد و گفت: حركات مذبوحانه‌اي كه اخيرا با حمايت دشمنان اسلام در قالب كشف حجاب در جامعه شكل گرفته است و منشا هنجارشكني دارد، بايد با آن قاطعانه برخورد شود چرا كه به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالي) تسامح و سهل انگاري در مقوله‌هاي فرهنگي موجب بروز شبيخون فرهنگي
مي‌شود. ايلنا

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون