• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 21 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۳ مرداد

فرازهايي از بيانات مقام معظم رهبري در سال 1401

رهبر معظم انقلاب اسلامي فروردين ماه سال قبل در سخنراني زنده و تلويزيوني در نخستين روز از سال ۱۴۰۱ ضمن تبريك عيد نوروز و آغاز قرن جديد، در تبيين شعار سال جديد، تنها راه دستيابي به پيشرفت عادلانه و حل مشكل فقر را حركت به سمت اقتصاد دانش‌بنيان خواندند و در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به مسائل جهاني در حال وقوع در افغانستان، اوكراين و يمن تأكيد كردند: همه اين حوادث نشان‌دهنده حقانيت و انتخاب درست ملت ايران در مبارزه با استكبار است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه اميد، منشأ همه حركت‌ها و پيشرفت‌ها است، گفتند: كساني كه براي مردم سخن مي‌گويند و يا مطلب مي‌نويسند و يا پيام مي‌فرستند، هر چه مي‌توانند در مردم اميد ايجاد كنند زيرا اميد عامل مهم پيشرفت است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه خداوند متعال زمينه‌هاي اميد را براي ملت ايران فراهم كرده است، خاطرنشان كردند: بگذاريد دشمنان از اميدواري ملت ايران به خشم بيايند. ايشان بعد از اين مقدمه وارد بحث اصلي خود شدند و با اشاره به انتخاب عناوين اقتصادي در يك دهه گذشته و همچنين شعار سال ۱۴۰۱ گفتند: علت اينكه براي امسال نيز عنوان و شعار اقتصادي انتخاب شد، اهميت محوري مساله اقتصاد و همچنين چالش‌هاي اقتصادي در دهه نود است كه رهايي از اين چالش‌ها نيازمند تدبير، عمل و حركت صحيح است.

 

انتصاب نماينده ولي فقيه در موسسه و روزنامه اطلاعات و مدير مسوول آن روزنامه

پس از فوت محمود دعايي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي 18خرداد 1401در حكمي آقاي سيدعباس صالحي را به نمايندگي ولي فقيه در موسسه و روزنامه اطلاعات و مدير مسوول آن روزنامه منصوب كردند.

 

پاسخ رهبر انقلاب اسلامي

به نامه دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي 20مرداد1401در پاسخ به نامه آقاي زياد النخاله، دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين، مقاومت شجاعانه جهاد اسلامي را موجب ارتقای جايگاه اين جنبش در مقاومت و خنثي شدن خدعه رژيم صهيونيستي و به خاك ساييدن بيني آن دانستند و با تأكيد بر لزوم حفظ يكپارچگي همه گروه‌هاي فلسطيني، خاطرنشان كردند: دشمن غاصب رو به ضعف و مقاومت فلسطين رو به قوت است.

 

ابلاغ سياست‌هاي كلي برنامه هفتم با اولويت پيشرفت اقتصادي توأم با عدالت

21 شهريورماه 1401 بود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اجراي بند يك اصل ۱۱۰ قانون اساسي، سياست‌هاي كلي برنامه هفتم را كه پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام و با اولويت پيشرفت اقتصادي توأم با عدالت تعيين شده است، به سران سه قوه، رييس مجمع تشخيص مصلحت و رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ابلاغ كردند. رهبر انقلاب اسلامي با تشكر از فعاليت فشرده اعضا و دبيرخانه مجمع در ارايه نظرات و مشاركت فعال قواي سه‌گانه و ساير اركان نظام، تهيه و تصويب قانون برنامه هفتم بر پايه اين سياست‌ها را گامي ديگر در تحقق اهداف نظام خواندند و بر نظارت فعال بر حسن اجراي سياست‌ها تأكيد كردند. سياست‌هاي كلي برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادي»، «امور زيربنايي»، «فرهنگي و اجتماعي»، «علمي، فناوري و آموزشي»، «سياسي و سياست خارجي»، «دفاعي و امنيتي»، «اداري، حقوقي و قضايي» و در ۲۶ بند تصويب شده است.

 

ديدار جمعي از مردم، مسوولان كشور و مهمانان كنفرانس وحدت اسلامي:

22مهرماه همزمان با هفدهم ربيع‌الاول سالروز ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)، رهبر انقلاب اسلامي در ديدار جمعي از مسوولان نظام و ميهمانان خارجي شركت كننده در كنفرانس وحدت، مهم‌ترين نياز امت اسلامي براي نقش‌آفريني و دستيابي به جايگاه رفيع در هندسه جديد قدرت را اتحاد و انسجام دانستند و با اشاره به جايگاه بسيار مهم فرزانگان و خواص و جوانان روشن‌بينِ دنياي اسلام براي تحقق اين مهم، گفتند: «وحدت اسلامي» و حضور تأثيرگذار در دنياي جديد امكان‌پذير و شدني است به شرط تلاش عملي و ايستادگي در مقابل سختي‌ها و فشارها كه نمونه بارز آن نظام جمهوري اسلامي است كه در مقابل قدرت‌ها تسليم نشد و ايستاد و اكنون به درخت تناوري تبديل شده است كه حتي تصور «كندن» آن نيز امكان‌پذير نيست. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آيات قرآني كه رنج و سختي امت اسلامي را براي پيامبر رنج‌آور و براي دشمنانِ مسلمانان مايه خرسندي مي‌خواند، به تبيين و تحليل چرايي رنج‌هاي امت اسلامي در دنياي امروز پرداختند و افزودند: مشكلات و سختي‌هاي دنياي اسلام علل متعددي دارد اما يكي از مهم‌ترين اين علت‌ها، تفرقه و جدايي مسلمانان از يكديگر است.

 

پيام رهبر معظم انقلاب در پي حادثه تروريستي

در حرم شاهچراغ:

درپي حادثه تروريستي 4آبان ماه در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسي عليهماالسلام كه به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و كودك بي‌گناه منجر شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي با تسليت به خانواده‌هاي عزادار اين حادثه، مردم شيراز و ملت ايران تأكيد كردند: دستگاه‌هاي حافظ امنيت و قوه قضاييه تا فعالان عرصه فكر و تبليغ و تا آحاد مردم عزيز بايد يد واحده‌اي باشند در مقابل جرياني كه به جان مردم و امنيت آنان و مقدسات آنان بي‌اعتنايي و بي‌احترامي روا مي‌دارد.

 

گزارش هيات اعزامي رهبر انقلاب اسلامي

به استان سيستان و بلوچستان

هيات اعزامي رهبر معظم انقلاب اسلامي براي بررسي وقايع اخير به استان سيستان و بلوچستان نهم آذرماه در بيانيه‌اي خطاب به مردم شريف اين استان با تشكر از الطاف آحاد مردم غيور استان، با اشاره به سفر يك هفته‌اي اين هيات و ديدارها و ملاقات‌هاي متعدد با بزرگان، علما و سران طوايف و نخبگان و جوانان و قشرهاي مختلف مردم، از تقديم گزارش اين سفر به رهبر انقلاب اسلامي و پيگيري تدابير ايشان در چهار محور اصلي يعني «آزادي دستگيرشدگاني كه جرم سنگين و موثري مرتكب نشده بودند»، «برخورد قاطع و بدون تسامح با خاطيان»، «رسيدگي به وضعيت آسيب‌ديدگان»، «اعطاي عنوان «شهيد» به جان‌باختگان بي‌گناه پس از رسيدگي بنياد شهيد به پرونده‌هاي تشكيل شده» خبر داد.

 

كساني كه حجاب ضعيف دارند هم دختران خود ما هستند؛ نبايد آنها را متهم كرد

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز چهارشنبه 14دي 1401در ديدار صدها تن از زنان فرهيخته و فعال در عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و علمي، با تبيين نگاه مترقي و عادلانه اسلام به «زن» در عرصه‌هاي «جنسيتي و انساني - حقوقي و تكاليف - مسووليت‌پذيري فردي و خانوادگي- و نقش و تكاليف اجتماعي» ضربات غرب متجدد به زن را اساسي و خائنانه خواندند و تأكيد كردند: زن در نقش همسر، مظهر عشق و آرامش بخشي و در نقش مادر، مانند حق حيات است البته بايد توجه كرد كه خانه‌داري به معناي خانه‌نشيني نيست بلكه به معناي اصالت دادن به خانه، در عين فعاليت در عرصه‌هاي مختلف جامعه است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: چند سال قبل در يكي از سفرهاي استاني و در جمع علماي آن منطقه گفتم كه چرا خانمي را كه قدري موهايش بيرون و به تعبير رايج بدحجاب و در واقع، ضعيف‌الحجاب است، متهم مي‌كنيد در حالي كه در استقبال مردمي شماري از خانم‌ها چنين حجابي داشتند. اينها زنان و دختران خودمان هستند كه در مراسم ديني و انقلابي هم شركت مي‌كنند.

 

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محكومان

16بهمن ماه در پي پيشنهاد رييس قوه قضاييه به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مبني بر موافقت با عفو و تخفيف مجازات جمع قابل توجهي از متهمان و محكومان حوادث اخير و همچنين محكومان دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب و سازمان قضايي نيروهاي مسلح، رهبر انقلاب اسلامي با اين پيشنهاد موافقت كردند. در نامه حجت‌الاسلام والمسلمين اژه‌اي به مقام معظم رهبري آمده است: در جريان حوادث اخير تعدادي از افراد به ويژه جوانان در اثر القائات و تبليغات دشمن مرتكب رفتارهاي نادرست و جرايمي شدند كه علاوه بر گرفتاري براي خود، باعث زحمت خانواده و نزديكان خويش گرديدند و اكنون تعداد قابل توجهي از آنان بعد از برملا شدن نقشه دشمنان خارجي و جريان‌هاي ضد انقلاب و ضد مردمي با اظهار پشيماني و ندامت تقاضاي بخشش دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری