• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

مرگ ۱۷۶۲ معتاد بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

آخرين آمار سازمان پزشكي قانوني كشور نشان مي‌دهد كه در 9 ماه نخست سال جاري، يك هزار و 762 نفر در كشور به دليل اعتياد به مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند كه درصد بالايي از اين تعداد به مواد مخدر صنعتي و روانگردان اعتياد داشته‌اند.
احمد شجاعي، رييس پزشكي قانوني كشور با اشاره به اثرات تخريبي فراوان مخدرهاي صنعتي بر بدن مصرف‌كننده، ترك مصرف آن را سخت و پيچيده توصيف كرد و گفت: اين مواد ممكن است حاوي مواد سمي باشند و مرگ ناگهاني مصرف‌كننده را به همراه داشته باشد. عوارض جانبي آن نيز چندين برابر خطرناك‌تر از مخدرهاي سنتي است.
تغيير الگوي مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي يكي از نگراني‌هاي اصلي مسوولان مبارزه با مواد مخدر در كشور است. عليرضا جزيني، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ايران چندي پيش تغيير نگرش در مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي را «بسيار نگران‌كننده و فاجعه آميز» خوانده و گفته بود كه آمارها نشان مي‌دهد اكنون 26 درصد از معتادان كشور مواد مخدر صنعتي از نوع شيشه مصرف مي‌كنند. عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور نيز چندي پيش با اعلام وجود يك و نيم ميليون مصرف‌كننده مواد مخدر در كشور، معضل مواد مخدر را «اصلي‌ترين دغدغه مردم ايران» دانسته بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون