• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

حوادث جهان

دستگيري رييس باند «شواليه‌هاي معبد» در مكزيك

«لا توتا گومز »، يكي از بزرگ‌ترين سران مافياي مواد مخدر مكزيك و رييس باند قاچاق مواد «شواليه‌هاي معبد»، هشتم اسفند توسط پليس فدرال مكزيك دستگير شد. مقامات پليس مكزيك در گفت‌وگو با رسانه‌ها از دستگيري «لاتوتا» بدون درگيري مسلحانه و حتي شليك يك گلوله خبر داده‌اند.
او كه پيش‌تر يك معلم مدرسه بود بعد از وارد شدن به باندهاي قاچاق مواد، آنچنان قدرتمند شد كه تقريبا كنترل كل منطقه ميچوآكان در جنوب غرب مكزيك را در دست گرفته بود.
دولت مكزيك پيش از اين دو ميليون دلار براي دستگيري سرواندو گومز جايزه تعيين كرده بود و در امريكا نيز به جرم وارد كردن و توزيع مواد مخدر تحت تعقيب بود. سرواندو گومز جديدترين مورد از دستگيري رهبران كارتل‌هاي مواد مخدر در دوران رياست‌جمهوري پنا نيتو است. سال گذشته يكي از بزرگ‌ترين روساي باند‌هاي مواد مخدر به نام خواكين گوزمن معروف به «ال چپو» نيز به دام پليس افتاده بود.
دستگيري يكي از بزرگ‌ترين سردسته‌هاي مافياي مواد مخدر مكزيك در حالي عملي شده است كه كارشناسان سياسي آن را «موفقيتي بزرگ براي رييس‌جمهوري مكزيك» توصيف كرده‌اند. اشاره آنها به بحران ناپديد شدن 43 دانشجوي اين كشور در پاييز سال گذشته است كه توسط يكي از باندهاي تبهكار در مكزيك ربوده شده بودند و دولت «انريكه پنا نيتو» را به‌شدت تحت فشار قرار داده بود. پليس مبارزه با مواد مكزيك در هفته‌هاي اخير تعدادي از خانه‌ها و املاك مجاور محل اقامت آقاي گومز را ضبط و بسياري از همدستان او را نيز بازداشت كرده بود.

 

8 كشته در تيراندازي فردي مسلح در ايالت ميسوري

ايسنا| پليس ايالت ميسوري امريكا مي‌گويد فرد مسلحي كه پنجشنبه گذشته هفت نفر را در پنج ساختمان مسكوني در اين ايالت به دام انداخت و به ضرب گلوله به قتل رساند، به مدت يك سال با يكي از مقتولان اختلافات شديدي داشته است.
در ميان كشته‌شدگان، چهار نفر از آشنايان قاتل وجود دارند كه گفته مي‌شود اختلاف او با پسرعمويش باعث وقوع اين حادثه هولناك شده است. در اين حادثه قاتل نيز به ضرب گلوله خودكشي كرده است. اين در حالي است كه تحقيقات پليس براي كشف انگيزه اصلي قاتل در كشتار هفت نفر از اهالي ميسوري همچنان ادامه دارد.
روز پنجشنبه گذشته فردي مسلح پس از ورود به پنج ساختمان مسكوني در ايالت ميسوري امريكا، هفت نفر را به رگبار بست كه چهار نفر از آنها از آشنايان او هستند. ضارب پس از عملي كردن نقشه‌اش، در 65 مايلي محل وقوع حادثه، خودكشي كرد. گفته مي‌شود اين حادثه يك مجروح نيز به دنبال داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون