• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

جهان

فاينورد: پرتاب موز حركتي نژادپرستانه نيست!

مديرفني باشگاه فاينورد مي‌گويد پرتاب موز حركت نژادپرستانه نيست و اين باشگاه نبايد با محروميت رو به رو شود. رم و فاينورد در ليگ اروپا برابر هم به ميدان رفتند كه اين ديدار با برتري تيم ايتاليايي به پايان رسيد تا فاينورد از ليگ اروپا حذف شود. پس از اين ديدار هواداران فاينورد به ژروينيو مهاجم رنگين‌پوست رم موز پرتاب كردند؛ اتفاقي كه مي‌تواند باعث محروميت سنگين هلندي‌ها از سوي يوفا و فيفا شود. فصل گذشته بود كه دني آلوس با چنين حركتي در ليگ اسپانيا روبه‌رو شد و بلاتر و پلاتيني با محكوم كردن چنين اتفاقي عنوان كردند در صورت تكرار اين حركت به‌شدت با تيم متخلف برخورد خواهند كرد. اريك گاد، مديرفني باشگاه فاينورد براي فرار از محروميت خيلي زود وارد عمل شد و عنوان كرد اين حركت هواداران فاينورد نژادپرستانه نبوده است. در حالي كه سال‌هاي سال است پرتاب موز يك حركت نژادپرستانه و بسيار زشت محسوب مي‌شود كه متاسفانه وارد ورزش فوتبال شده است. او به روزنامه تلگراف هلند گفت: منظور هواداران ما ژروينيو نبوده است و ما اصلا چنين قصدي نداريم و نبايد محروم شويم. اميدوارم تحقيقات كاملي صورت بگيرد. كاملا اتفاقي يك موز جلوي ژروينيو به زمين افتاد. من بلافاصله نزد داور رفتم و براي او توضيح دادم و فكر مي‌كنم او هم قانع شد و در گزارش بعد از بازي ذكر كرد كه هواداران ما قصدي نداشتند.

 

تهديد به مرگ بازيكن به خاطر از دست دادن پنالتي!

هواداران يك تيم صربستاني يكي از بازيكنان تيم خود را به جرم از دست دادن پنالتي تهديد به مرگ كردند. يكي از بازيكنان تيم نووي پازار در ليگ صربستان به دليل از دست دادن يك ضربه پنالتي از طرف هواداران تيم خودي تهديد به مرگ شد. هواداران تيم نوي پازار با يك تفنگ به دنبال اين بازيكن بودند تا انتقام از دست دادن يك ضربه پنالتي را با گرفتن جان اين فوتباليست بگيرند. زاركو اودوويسيچ، بازيكن بدشانس نيز بلافاصله خواستار انتقال به تيم ديگري شده است و دوست دارد فوتبالش را در تيم ديگري دنبال كند تا جانش را حفظ كند. دور روز پس از آنكه اودويسيچ در بازي برابر FK پنالتي را از دست داد، هوليگان‌هاي تيم صربستاني به رختكن تيم هجوم بردند و با تفنگ اين بازيكن را تهديد كردند. اين بازيكن نيز در واكنش به اين اتفاق گفت: فقط از باشگاه مي‌خواهم تا قرارداد من را لغو كند تا بتوانم از اين تيم بروم. هيچ حرف ديگري نمي‌توانم بگويم. ميكو پولدكا رييس اين باشگاه نيز گفت: هنوز هيچ كس هيچ اقدامي در اين خصوص انجام نداده است. بايد منتظر بمانيم تا يك بازيكن بميرد تا واكنشي صورت گيرد؟ آنچه من را نگران مي‌كند بي توجهي مسوولان است كه باعث شده است چنين كساني در فوتبال باشند. چندي پيش نيز در بازي صربستان و آلباني زد و خورد زيادي بين هواداران دو تيم صورت گرفت كه منجر به لغو بازي شد.

 

ناپولي و ليورپول به دنبال پتر چك

پتر چك قطعا يكي از پنج دروازه‌بان برتر جهان است ولي درخشش تيبو كورتوآ 22 ساله در چلسي باعث شده تا اين دروازه‌بان بزرگ در چلسي نيمكت‌نشين شود. در حالي كه پتر چك نتوانست جايگاهش را در چلسي از كورتوآ پس بگيرد، خروجش از استمفوردبريج قطعي به نظر مي‌رسيد. تيم‌هاي ناپولي و ليورپول با تاييد علاقه به جذب پتر چك خواهان جذب اين دروازه‌بان باتجربه شدند. رافائل بنيتس، سرمربي فعلي ناپولي سابقه هدايت چلسي را در كارنامه ورزشي خود دارد. او به خوبي با ارزش‌هاي اين دروازه‌بان اهل كشور جمهوري چك آشناست و مي‌خواهد او را به ناپولي بياورد تا فصل آينده ناپولي بتواند براي كسب قهرماني در ليگ ايتاليا تلاش كنند. از طرف مقابل، ليورپول نيز به تازگي به جذب پتر چك علاقه‌مند شده است و مي‌خواهد اين دروازه‌بان را به خدمت بگيرد. مينيوله دروازه‌بان بلژيكي ليورپول در اين فصل نتوانست وظايفش را به خوبي در آنفيلد انجام دهد و به همين خاطر مسوولان باشگاه ليورپول خواهان جذب اين دروازه‌بان شده‌اند. پتر چك يكي از برترين دروازه‌بان تاريخ ليگ برتر بود و توانست ركورد بسته نگه داشتن دروازه‌ در ليگ برتر را به نام خود ثبت كند. چك و ديويد جيمز ركورد بيشترين كلين شيت را در ليگ برتر در اختيار دارند.

 

تمجيد يك سايت هلندي از ستاره ايراني

سايت omroepgelderland در گزارش بازي نايمخن و روداكركرداد، عليرضا جهانبخش را غير قابل مهار خواند. تيم فوتبال نايمخن در هفته بيست و هفتم رقابت‌هاي ليگ دسته دوم هلند موفق شد در خانه خودي با حساب سه بر صفر مقابل روداكركراد به برتري برسد. با اين نتيجه، نايمخن 71 امتيازي شد تا فاصله‌اش با تيم دوم جدول يعني همان روداكركراد را به 17 امتياز برساند. رودا نيز با 54 امتياز رده دوم را در اختيار گرفته است. عليرضا جهانبخش، بازيكن تيم ملي فوتبال ايران در اين ديدار در تركيب ثابت تيمش قرار داشت و تا دقيقه 79 نيز در ميدان حاضر بود. روداكركراد با سيسيليا ضد حمله‌هاي خطرناكي روي دروازه نايمخن داشت اما در مقابل، عليرضا جهانبخش نيز خطري جدي براي دروازه تيم ميهمان به حساب مي‌آمد. بازي زيباي ناواره فور و گذشتن او از دفاع رودا موجب شد تا بازي يك بر صفر به سود نايمخن شود. مونتين كه در اين ديدار مامور مهار جهانبخش بود، در كارش موفق عمل نمي‌كرد. او روي دروازه حريف خطرساز مي‌شد تا اينكه نايمخن توسط كريستين سانتوس موفق به زدن گل دوم شد. در ادامه، آنتوني ليمبومبه مي‌توانست گل ديگري براي نايمخن به ثمر برساند اما موفق به انجام اين كار نشد. درست سه دقيقه بعد از گل دوم، ناوارونه فور موفق شد گل سوم نايمخن را بزند تا تيمش را سه بر صفر پيروز اين ديدار كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون