• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2193 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۰ اسفند

خبر كوتاه

اعلام حمايت كيومرث هاشمي از تيم ملي اميد

رييس كميته ملي المپيك حمايت خود را از برنامه‌هاي تيم اميد اعلام كرد. كيومرث هاشمي كه در جمع بازيكنان تيم اميد حضور پيدا كرده بود در مورد شرايط اين تيم گفت: كادر امروز تيم المپيك از بعد انقلاب تاكنون در هماهنگي و كيفيت بي‌نظير است. از امروز اين تيم اميد نيست و نامش تيم المپيك است. حضور خاكپور، مايلي‌كهن، طباطبايي، صالح، تقوي وعزيزيان يك كادر فني بي‌نظير ساخته است و بازيكنان جوان و با انگيزه بهترين پتانسيل اين تيم هستند كه المپيكي شدن را ممكن مي‌كنند. رييس كميته ملي المپيك در مورد انتقادهاي حبيب كاشاني در مورد عدم رسيدگي به تيم اميد گفت: گلايه‌ها و خواسته‌هاي كاشاني بحق است و من آماده‌ام هفته آينده با حضور مسوولان مربوطه از جمله كفاشيان، تاج، كاشاني و خاكپور اين مشكلات را حل كنيم. در مجموع بايد فضاي مثبت و روحيه بخش را حفظ كرد تا اتفاق تلخ بازي‌هاي آسيايي اينچئون تكرار نشود. هاشمي در پايان تاكيد كرد: اين قول را مي‌دهم كه با قوت در كنار تيم المپيك باشم و به‌ويژه بعد از صعود مقدماتي تمام پشتيباني را از اين تيم انجام دهم. من آمدم تا اعلام كنم كه در كنار شما هستيم و در عمل هم اين مهم را ثابت خواهيم كرد تا ديگر احساس تنهايي نكنيد.

 

نخستين بازي سردار آزمون براي روستوف

تيم فوتبال روستوف موفق شد در حضور بازيكن ايراني‌اش در ديداري تداركاتي به پيروزي برسد. تيم فوتبال روستوف كه اردوي آماده‌سازي خود را در تركيه برپا كرده است، بعدازظهر شنبه در ديداري دوستانه به مصاف تيم باته بوريسوف، قهرمان بلاروس رفت و موفق شد با نتيجه يك بر صفر به پيروزي برسد. سردار آزمون كه به تازگي و به صورت قرضي از روبين‌كازان راهي روستوف شده است، در اين ديدار از دقيقه 75 جايگزين باستوس شد تا اولين بازي‌اش براي روستوف را با شماره پيراهن 20 اين تيم انجام دهد. بخاراُف در دقيقه 11 اين بازي موفق شد تك‌گل روستوف را به ثمر برساند تا شاگردان قربان برديف در مصاف با قهرمان بلاروس به پيروزي برسند.

 

واحدي دومين طلاي تيم ملي بيليارد را كسب كرد

سهيل واحدي براي دومين بار موفق به كسب مدال طلا براي تيم ملي بيليارد ايران شد. سهيل واحدي بازيكن تيم ملي ايران موفق شد در فينال مسابقات اسنوكر شش توپ با نتيجه 6 بر 2 محمد شهاب از امارات را شكست دهد و دومين مدال طلاي اين مسابقات را به دست آورد. لازم به ذكر است تيم ملي بيليارد كشورمان تاكنون موفق به كسب 2 مدال طلا توسط سهيل واحدي در رشته‌هاي اسنوكر 15 توپ و 6 توپ، يك مدال نقره در رشته ناين‌بال انفرادي، يك مدال برنز در رشته ايت‌بال انفرادي توسط محمدعلي پردل ويك مدال برنز در رشته اسنوكر 15 توپ انفرادي توسط احسان حيدري‌نژاد شده است.

 

مرگ قهرمان دوچرخه‌سواري گيلان هنگام تمرين

سيد عقيل هاشمي دوچرخه سوار 18ساله گيلاني كه پيش از اين چندين دوره عنوان قهرماني رقابت‌هاي استان را در كارنامه داشت در حال تمرين استقامت جاده در پي برخورد با يك دستگاه خودروي دوو در محور رشت به انزلي درگذشت. پيكر اين دوچرخه‌سوار جوان گيلاني ظهر ديروز جمعه در قطعه هنرمندان تازه آباد رشت به خاك سپرده شد. سرهنگ رستگار رييس پليس راه گيلان بي احتياطي راننده دوو را علت اين حادثه اعلام كرد و افزود: باز هم بي‌احتياطي و توجه نكردن به علايم راهنمايي و رانندگي متاسفانه سبب از دست رفتن جان يك جوان شد. ايمان دليل حيرتي، رييس هيات دوچرخه‌سواري گيلان نيز نبود پيست تمرين دوچرخه سواري را يكي از دلايل تمرين دوچرخه سواران در جاده‌ها عنوان كرد و افزود: تنها پيست دوچرخه سواري گيلان كه ساخت آن از سال 86 در فلكده رشت آغاز شده با 92 درصد پيشرفت نيمه كاره رها شده و براي تكميل آن 30 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

 

هشدار عضو فراكسيون ورزش درباره مزايده سرخابي‌ها

عضو فراكسيون ورزش مجلس با تاكيد بر اينكه بايد واگذاري باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال به كساني صورت گيرد كه اهليت داشته باشند، گفت: تنها قيمت واگذاري مهم نيست. حسين گروسي گفت: موضوع اين است كه افرادي كه مديريت دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را به دست مي‌گيرند بايد بتوانند فعاليت گسترده‌اي را در سراسر كشور آغاز كنند. متقاضيان خريد سهام دو باشگاه پرسپوليس و استقلال بايد حايز شرايط لازم باشند. لازم است طبق شرايط معين افراد اقدام به خريد سرخابي‌ها كنند و بنا بر نظارتي كه صورت مي‌گيرد در يك بازه زماني سه يا چهار ساله مشخص كنند كه قرار است چه فعاليت‌هايي داشته باشند. گروسي ادامه داد: با وجود اينكه مالكان جديد اختيار دو باشگاه را دارند اما بايد تلاش در احياي آن داشته باشند نه اينكه شرايط آنها را بدتر كنند، چرا كه در نهايت هر كدام از اين باشگاه‌ها داراي طرفداران ميليوني هستند كه نبايد با احساسات‌شان بازي شود. بايد شرايطي براي خريداران گذاشته شود كه در مقطعي كه خصوصي شدند شاهد رشد عملكرد آنها باشيم، همچنين دولت بايد بعد از واگذاري در صورت نياز از طريق اعطاي وام كم‌بهره يا بدون بهره باشگاه‌ها را حمايت كند. عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: موضوع مورد اهميت ديگر اين است كه وزارت ورزش و سازمان خصوصي‌سازي در امر واگذاري پرسپوليس و استقلال بايد به گونه‌اي رفتار كنند كه روند مزايده به دور از هرگونه شك و شبهه‌اي برگزار شود.

 

شجاعي، دبيركل فدراسيون‌ بين‌المللي زورخانه‌اي شد

مجمع عمومي فدراسيون بين‌المللي زورخانه‌اي در شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان برگزار شد. در اين مجمع كه در حاشيه رقابت‌هاي جام جهاني پهلواني و زورخانه‌اي برگزار شد، اعضاي مجمع izsf محمدعلي شجاعي را به عنوان دبير كل اين فدراسيون بين‌المللي انتخاب كردند. در حال حاضر شجاعي رييس فدراسيون تيراندازي با كمان و همچنين خزانه‌دار كميته ملي المپيك نيز هست.

 

گزارش سايت مجارستان از آغاز كشتي بانوان در ايران

سايت فدراسيون كشتي مجارستان با انتشار يك عكس يادگاري از خانم دينا فيزوتراپ مجاري، خانم كوهرنگي مسوول كشتي زنان، خانم روديكا نماينده اتحاديه جهاني كشتي از تركيه و خانم فرناز پناهي از روابط بين‌الملل فدراسيون كشتي نوشت: «كشتي زنان در ايران آغاز شده اما آنها راه زيادي بايد بروند و فعلا به المپيك فكر نمي‌كنند. زنان در ايران به دليل هنجارهاي مذهبي اجازه پوشيدن لباس‌هاي باز و يا تنگ ورزشي را ندارند براي همين فعاليت‌شان را با كشتي با كمربند (آليش) آغاز كرده‌اند. فعال شدن كشتي زنان در ايران مورد حمايت ويژه لالويچ، رييس اتحاديه جهاني كشتي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون