• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4071 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ ارديبهشت

كارگاه آموزشي اوليور استون در جشنواره سي و ششم

اوليور استون، كارگردان امريكايي كه به نيت حضور در سي‌و‌ششمين جشنواره جهاني فجر به ايران آمده، پس از بازديد از شهر اصفهان، شب گذشته به تهران رسيد.

هدف از حضور اين كارگردان به نام جهاني در اين جشنواره، حضور در یکی از کارگاه‌هاي آموزشی ویژه «دارالفنون» است. دارالفنون مجموعه كارگاه‌هايي است كه در صورت برگزاري منظم مي توانند به عنوان نقطه‌عطفي در جشنواره امسال مورد توجه قرار گيرند. نفس حضور چندين كارگردان، تهيه‌كننده و بازيگر شناخته شده در ايران را در همين مدت اندك نيز مي‌توان به فال نيك گرفت و برنامه‌ريزي برگزاركنندگان را مورد ستايش قرار داد. اوليور استون از آن جمله فيلمسازاني است كه در لابه‌لاي مصاحبه‌هايش، عنصر تجربه و آموزش‌پذيري را دو راه‌موثر در مسير فيلمسازي ارزيابي مي‌كند و تا آنجايي كه مي‌دانيم تلاش كرده و مي‌كند تا دانش و تجربه خود را به شكلي ساده و موثر در اختيار علاقه‌مندان قرار دهد؛ نكته‌اي كه بايد در اين جشنواره از سوي علاقه‌مندان جوان سينما به عنوان فرصتي عالي مورد استقبال قرار گيرد. كارگردان صاحب‌سبك امريكايي و برنده جايزه اسكار كه به عنوان فيلمسازي دگرانديش و ضد سياست‌هاي سلطه‌جويانه برخي از سران اين كشور معروف است، بناست كارگاهي پيرامون ظرافت‌هاي كارگرداني و اصول صحيح هدايت بازيگر در يك ساخته سينمايي را، امروز در پرديس سينمايي چهارسو برگزار كند. استون كه بيش از 20 اثر مهم را به عنوان نويسنده و كارگردان در پرونده خود دارد، يكي از چهره‌هاي ماندگار در تاريخ سينما تاكنون است؛ چهره‌اي كه به گفته بسياري از منتقدان سينما در سطح جهان، در هر فيلم، قدرتمندتر از فيلم قبلي‌اش ظاهر شده و سيري صعودي طي كرده است. كارگردان آثار ماندگاري چون «جوخه»، «متولد چهارم ژوييه»، «جي اف كي»، «قاتلين بالفطره»، «نيكسون»، «اسنودن» و... پيش از هرمورد ديگر در قالب پرده جادويي، به دنبال حفظ اصول حرفه‌اي و رعايت موازين و با معیارهای روز سينماي جهان و در جستجوی ساخت يك اثر به ياد ماندني‌است.

اوليور استون علاوه بر اينكه فيلمسازي برجسته به حساب مي‌آيد، يكي از منتقدان سياست‌هاي امريكا در سطح جهاني هم شناخته مي‌شود تا جايي كه بيشتر او را به عنوان هنرمندي ضدجريان در كشورخود مي‌شناسيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون