• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4072 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

محروميت ‌اسپانيا از ميزباني وزنه‌برداري به دليل مسائل سياسي

چندي پس از صحبت‌هاي توماس باخ، رييس IOC عليه مداخله‌هاي سياسي در ورزش، فدراسيون وزنه‌برداري اروپا حق ميزباني بازي‌هاي قاره‌اي را از ‌اسپانيا گرفت. توماس باخ در صحبت‌هاي خود اعلام كرده بود كه اگر راه‌حل ديپلماتيك براي مشكلات سياسي ورزش پيدا نشود مسوولان ورزشي بايد خشم خود را با روش ديگري اعلام كنند و نشان دهند كه آماده برخورد هستند. به ‌اين‌ ترتيب طبق سياست‌هاي جديد IOC، فدراسيون وزنه‌برداري اروپا (EWF) ميزباني مسابقات قهرماني زير 23 سال 2018 اروپا را از ‌اسپانيا گرفت و به لهستان داد. ‌اسپانيا يكي از پنج كشور اروپايي است كه كوزوو را به رسميت نمي‌شناسد. كوزوو در سال 2008 اعلام استقلال كرده است. كوزوو در سال 2014 عضو IOC شده است. تمامي ميزبان‌هاي مسابقات كنفدراسيون وزنه‌برداري اروپا (EWF) بايد از تمام كشورهاي عضو IOC استقبال كنند. در جلسه اخير EWF مسوولان اين فدراسيون از ‌اسپانيا خواسته بودند تا تضمين كند كه به وزنه‌برداران كوزوو ويزا مي‌دهد. آستريت هاسانس، عضو اهل كوزووي فدراسيون وزنه‌برداري اروپا در اين باره، اظهار كرد: تمامي اين مشكلات سياسي است. ما مي‌خواهيم كه ورزش فراتر از سياست باشد. چندي پيش رييس EWF از وزارت ورزش ‌اسپانيا خواسته بود تا تضمين كند كه از وزنه‌برداران كوزوو در ‌اسپانيا استقبال مي‌شود.

دولت ‌اسپانيا در سه هفته‌اي كه مهلت داشت جوابي به EWF نداده است بنابراين EWF ميزباني را از اين كشور گرفت. بنابراين شش ماه تا برگزاري مسابقات زير 23 سال ميزباني به لهستان داده شد و اين كشور به زودي شهر ميزبان را اعلام خواهد كرد.

فدراسيون وزنه‌برداري ‌اسپانيا اميد داشت كه از سوي دولت اين كشور حمايت شود و مشكل حل شود. رييس اين فدراسيون اظهار كرد: ما مي‌خواهيم كه كوزوو به مسابقات بيايد و از آنها استقبال كنيم. من گفتم كه تمام تلاشم را براي رايزني با وزارتخانه انجام مي‌دهم.

سايت Inside the games كه اين گزارش را منتشر كرده در ادامه نوشت: كوزوو با كشور صربستان نيز مشكل سياسي دارد. مشكلات اسراييل با كشورهاي اسلامي نيز يكي ديگر از مداخله‌هاي سياسي اخير در ورزش است. اخيرا تونس براي مسابقات قهرماني جهان نوجوانان تكواندو به ورزشكاران اسراييلي ويزا نداد. مشكلات سياسي بين اوكراين و روسيه نيز باعث شده كه ورزشكاران اوكرايني براي رفتن به روسيه دچار مشكل شوند. توماس باخ اخيرا در رابطه با مشكلات سياسي در ورزش، اظهار كرد: اول از همه ما بايد با هم در اين رابطه تبادل اطلاعات كنيم. در چند مورد اخير IOC برخورد كرده است. ما با مسوولان بلند مرتبه كشورها صحبت كرده‌ايم و آنها را از پيامد اقدامات‌شان آگاه كرديم. ما به دنبال راه‌حل هستيم. در آخر، اگر به راه‌حل ديپلماتيك نرسيم بايد از روش‌هاي ديگري خشم خود را نشان دهيم. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون