• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4077 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

توافق سه گانه براي ادامه برجام

گروه ديپلماسي| روز گذشته نخست‌وزير بريتانيا در يك كنفرانس تلفني با رهبران فرانسه و آلمان اعلام كرد كه توافق هسته‌اي با ايران بهترين راه براي متوقف ساختن تهران از دستيابي به سلاح هسته‌اي است. به گزارش رويترز طي بيانيه‌اي كه دفتر نخست‌وزيري بريتانيا منتشر كرده است، ترزا مي‌ نخست‌وزيري بريتانيا طي تماس تلفني همزمان با امانوئل ماكرون رييس‌جمهور فرانسه و آنگلا مركل صدراعظم آلمان طرفين به اين جمع‌بندي رسيدند كه توافق هسته‌اي با تهران به زمينه‌هاي ديگري مانند موشك‌هاي بالستيك، محدوده زماني پايان برجام و فعاليت‌هاي ايران كه آنها مدعي بي‌ثبات كردن منطقه است، گسترش يابد و آنها را نيز پوشش دهد. طبق بيانيه منتشر شده از سوي دفتر نخست وزيري بريتانيا اين تماس طي روزهاي شنبه و يكشنبه انجام شده است.

همچنين طرفين متعهد شدند تا به همكاري نزديك با ايالات متحده در مورد چگونگي مقابله با طيف وسيعي از چالش‌هايي كه با ايران روبه‌رو هستند از جمله مسائلي كه ممكن است در معامله جديد به وجود بيايد ادامه دهند. بنا براين به نظر مي‌رسد اين موضوع مي‌تواند تبديل به اقدامي شود كه دونالد ترامپ در خصوص تصميم خود مبني بر خروج از برجام و از سرگيري تحريم‌ها عليه تهران بازنگري انجام دهد و كماكان به تعليق تحريم‌هاي ايران در چارچوب برجام ادامه دهد.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا اخيرا به هنگام ديدار با آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان در كاخ سفيد گفت كه توافق هسته‌اي با ايران بايد اصلاح شود. او با تكرار مواضع خصمانه و ادعاهاي اثبات‌نشده خود عليه ايران گفت: رژيم ايران بر آتش خشونت، خونريزي و هرج و مرج در سراسر خاورميانه مي‌دمد. ما بايد اطمينان حاصل كنيم اين حكومت سفاك به دستيابي به سلاح اتمي نزديك هم نمي‌شود و ايران به اشاعه موشك‌هاي خطرناك خود و حمايتش از تروريسم پايان مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون