• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4077 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

حمله سايبري به جمعيت امام علي و واكنش وزير ارتباطات:

شكايت كنيد

گروه اجتماعي| از روز پنجشنبه جمعيت امداد دانشجويي- مردمي امام علي، در دو اطلاعيه جداگانه خبر از حمله سايبري به اعضاي جمعيت داد. در اطلاعيه آمده است: «در پي حمله سايبري امروز (پنجشنبه 6 ارديبهشت) به شماره تلفن‌ها و ايميل‌هاي چند تن از اعضاي جمعيت امام علي، سازنده كانال تلگرام جمعيت امام علي نيز هك شد.

بنابراين در صورت بروز هرگونه فعاليت و مطالب مشكوك، اين جمعيت هيچ‌گونه مسووليتي در اين قبال نداشته و پيشاپيش از شما مخاطبين محترم پوزش مي‌طلبد. در صورت بروز هرگونه مشكل مي‌توانيد ما را از طريق سايت و اينستاگرام جمعيت امام علي دنبال كنيد.»

جمعيت امام علي پس از اين حمله سايبري در نامه‌اي خطاب به وزير ارتباطات و فناوري نوشت: ‌«بعضي از اعضاي هك شده، چند ساعت قبل و چند ساعت بعد از زماني كه هك و نفوذ به حساب‌ها صورت گرفت، به اينترنت، نه وايفاي نه ديتا متصل نبوده‌اند. بنابراين امكان هك از طريق بدافزارهاي اينترنتي وجود نداشته است. طبق ريز مكالمات سيم‌كارت‌ها، در زماني كه هك صورت گرفته و از طرف تلگرام و گوگل براي اين سيم‌كارت‌ها پيامك آمده، هيچ‌گونه پيامك يا تماس خروجي وجود نداشته است. بنابراين هيچ بدافزاري از طريق تماس تلفني يا ارسال پيامك، پيامك‌هاي ارسالي را به ديگري ارسال نكرده است و اين كار تنها از طريق شنود ممكن بوده است. يكي از سيم‌كارت‌هايي كه هك شده است، روي گوشي خاموش بوده است، بنابراين تنها راه شنود پيامك در ميانه راه بوده است. در يك مورد سيم‌كارتي كه به نام اعضا بوده اما در اختيار يكي از اقوام بوده، هك شده است. بنابراين اين افراد به سامانه اطلاع از شماره موبايل‌ها از طريق كدملي دسترسي داشته‌اند. لذا خواهشمنديم نسبت به وقوع اين فعل حرام (با توجه به سخنان رهبر كشور در چند روز اخير) كه با قانون اساسي كشور، منشور حقوق شهروندي و هرگونه حقوق انساني مغايرت دارد، پيگيري‌هاي لازم را مبذول فرماييد. منتظر توضيح آن وزارتخانه در اين خصوص هستيم.»

محمدجواد آذري جهرمي در توييتر خطاب به اعضاي جمعيت امام علي نوشت كه در حال پيگيري موضوع است و به آنها پيشنهاد داد پرونده قضايي تشكيل دهند.: «براي پيگيري و بررسي اين موضوع، عصر امروز خواستم كميته‌اي تشكيل و نتيجه بررسي‌ها را منتشر نمايد. توصيه مي‌كنم در اين خصوص شكايتي نزد مراجع قضايي ثبت و پيگيري حقوقي نيز صورت پذيرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون