• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4077 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

جدايي مربي اسپانيايي از پاري‌سن‌ژرمن، در پايان فصل

آديوس سينيور امري

ناصر الخليفي، رييس باشگاه پاري‌سن‌ژرمن، بعد از انتشار خبر جدايي اوناي امري، سرمربي اين باشگاه، از اين مربي اسپانيايي تمجيد كرد و از دوران مربيگري او در اين باشگاه به نيكي ياد كرد: «در دو سالي كه امري سرمربي تيم ما بود، او وجدان كاري تحسين‌برانگيزي داشت. شور و اشتياقش به فوتبال واقعا مثال‌زدني بود. او در اين مدت با تعهد بالاي حرفه‌اش و علاقه زيادي كه به كار داشت، كمك كرد كه پاري‌سن‌ژرمن با موفقيت به مسيري كه در پيش گرفته ادامه دهد. من از كمك‌هايي كه در اين مدت به باشگاه كرد تشكر مي‌كنم و برايش آرزو مي‌كنم در ادامه حرفه‌اش به اهدافي كه به دنبالش است، دست يابد. »

اوناي امري چهل و شش ساله در شرايطي از قهرمان فرانسه جدا مي‌شود كه بسياري احتمال مي‌دهند مقصد بعدي او باشگاه سويا در اسپانيا باشد. او در اين باشگاه اسپانيايي به موفقيت‌هاي زيادي رسيد و با كسب سه قهرماني متوالي در ليگ اروپا، نامش را در بين بهترين مربيان جهان سر زبان‌ها انداخت. امري با اينكه در دو سال گذشته نتايج نسبتا خوبي با پاريس گرفت و امسال اين تيم را در ليگ فرانسه و جام اتحاديه اين كشور قهرمان كرده، اما زمزمه جدايي‌اش با توجه به ناكامي در ليگ قهرمانان اروپا، مدت‌ها بود كه شنيده مي‌شد. اين تيم هجدهم ارديبهشت در فينال جام حذفي با يك تيم كوچك و نه چندان قدرتمند به نام «اربي‌ير» بازي خواهد كرد كه از همين حالا بسياري از طرفداران فوتبال اين تيم را قهرمان اين تورنمنت هم مي‌دانند. با وجود اين كارنامه موفق در سال جاري، اما كمتر كسي از خبر جدايي امري از اين تيم ثروتمند و پرطرفدار تعجب كرده است. دليل آن هم ناكامي‌هاي تلخ اين تيم در مسابقات اروپايي بوده. حالا با تاييد خبر رفتن امري از اين باشگاه، نام جانشينان احتمالي‌اش، شنيده مي‌شود. آنتونيو كونته ايتاليايي، مربي فعلي چلسي و همينطور توماس توخل، سرمربي پيشين بوروسيا دورتموند، از نام‌هاي مطرح براي نشستن بر جاي او هستند. به هر حال هركدام از آنها كه به اين تيم بيايند، بايد دست‌كم كارنامه امري در اين باشگاه پرستاره را تكرار كنند كه البته كار چندان سختي هم نيست.

اوناي امري در اين مدتي كه سرمربي پاريس بود، اين تيم از مجموع 109 مسابقه رسمي، 86 بار به پيروزي رسيد و فقط يازده بار شكست خورد. اين تيم در زماني كه امري هدايت آن را بر عهده گرفت به‌طور ميانگين 2/46 امتياز در هر مسابقه گرفت كه در تاريخ اين باشگاه يك ركورد است. پيش از او پاري‌سن‌ژرمن، با هدايت لوران بلان 2/35 و كارلو آنچلوتي 2/14 امتياز از هر مسابقه گرفته بودند. اين نتايج موجب شد پاريسي‌ها زيرنظر او به شش جام مختلف دست يابند؛ جام‌هاي رنگارنگي كه نهايتا باعث نشد او بتواند كار خودش در اين باشگاه پرزرق و برق را حفظ كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون